Testa brauciens

BMW Z4 sDrive23i

Whatcar.lv testē BMW Z4 sDrive23i
2,5 litru benzīna dzinējs
Platāks un garāks

Pieņemt izšķirošus lēmumus nav viegli, taču BMW to ir izdarījuši – atvieglojot dzīvi potenciālajiem Z4 pircējiem. Tie laiki, kad nācās izvēlēties starp rodsteru vai Coupe ir pagājuši – jo jaunais Z4 apvieno abus vienā, tāpat kā Mercedes-Benz SLK, kas ir Z4 galvenais konkurents


Līdzšinējā audekla jumta vietā Z4 var lepoties ar salokāmu metāla jumtu, kas 20 sekundēs pārvērš auto par – elegantu, seksīgu rodsteru.  Turklāt, neraugoties uz to, kādu veidolu auto ir ieņēmis – ar nolaistu vai paceltu jumtu tas izskatās vienlīdz sensacionāli.   

Atzinīgus vārdus var veltīt arī Z4 salonam – uzlabotais interjera dizains ir tieši tik stilīgs, cik varētu sagaidīt – arī vietas ir vairāk nekā iepriekšējās paaudzes modelī.

Dinamika

Z4 nav iedomājams ar vāju dzinēju, jo kārtīga jauda lieliski papildina tā iespaidīgo izskatu. Mazākais iespējamais, ko Latvijas apstākļos testēja Whatcar.lv, ir 2,5 litru 204 ZS benzīna dzinējs, kas rotā sDrive23i modifikāciju,  taču Z4 pieejams arī ar 258 ZS 3,0 dzinēju un iespaidīgo twin-turbo 3,0 litru dzinēju, kas attīsta 306 ZS.

Pēdējais jau pazīstams no 3.sērijas Coupe, turklāt nav viegli saprast, kas tajā aizrauj vairāk – galvu reibinošais paātrinājums līdz 100 km/h vai brutālā skaņa, ko tas rada. Tiesa gan, jāatzīst ka arī sDrive23i nelielā ātrumā rada patīkami dobju dūkoņu un tas nemaz nav lēns – 6,6 sekundes līdz 100 km/h nav slikts rādītājs. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 8,5 litri uz 100 km.     

Uz ceļa

Visu modifikāciju pamataprīkojumā ir Drive Dynamic Control sistēma, kas izmaina gāzes pedāļa, stūres un stabilitātes kontroles sistēmas reakciju atkarībā no izraudzītā braukšanas režīma.  Tādu ir trīs - Normal, Sport vai Sport+. Pēdējais režīms domāts tiem, kas patiešām zina, ko dara, jo atslēdz stabilitātes kontroles sistēmu pilnībā.

Papildaprīkojumā pieejama adaptīvā piekare, kas ļauj padarīt gaitu mīkstāku Normal režīmā, un nocietināt to, izvēloties Sport+.  Uzreiz jāatzīst, ka vadāmība ir lieliska, neatkarīgi no izraudzītā režīma un auto turas uz ceļa kā pielīmēts. Ir krietni jāpacenšas, lai iedragātu BMW Z4 pārliecinošo kursu.

Tomēr cena, kas jāmaksā par spēju mesties virāžās galvu reibinošā ātrumā, ir pacietā gaita. Brauciens pa asfalta ielāpiem rotātajiem Latvijas lauku ceļiem pēc pārdesmit minūtēm kļūst apnicīgs un arvien uzmācīgāka kļūst vēlme atkal ieraudzīt līdzenu asfalta klājumu.

Komforts

Lai gan jaunais Z4 ir platāks un garāks nekā priekštecis, kas jūtams arī salonā, tas tomēr ir auto, kurā labāk jutīsies tādi ļaudis kā Denijs de Vito un Toms Krūzs, nevis, piemēram bokseris Vladimirs Kļičko vai NBA zvaigzne Šakils O’Nīls. Cilvēkam, kura augums sniedzas virs 1,85 metriem, galva paceļas mazliet virs vējstikla augšējās līnijas, un tas nozīmē, ka dzestrākos vasaras rītos cepurīte ir obligāta, ja nevēlaties dabūt iesnas.  

Vēl no mīnusiem jāatzīmē fakts, ka salonā nav īsti kur likt mantas. Kaut ko var aizbāzt aiz sēdekļiem, vēl šo to – durvju kabatās, taču cimdu nodalījumā un viduskonsolē vietas sīklietām, kā piemēram kompaktdisku vākiem, praktiski nav. Tāpēc prātīga doma ir izvēlēties IDrive sistēmu ar visām no tā izrietošajām sekām - tai skaitā, lielo navigācijas ekrānu (kā 7.sērijas BMW), un iespēju kompaktdiskus pārkopēt automašīnas "cietajā diskā".

Toties bagāžniekā, pat ar nolaistu jumtu var iestūķēt ne vien vidēja izmēra sporta somu, bet arī tādus nestandarta priekšmetus kā motociklista ķiveri un zābaku pāri, turklāt vieta atradīsies arī iepirkumu maisiņam.

Jārēķinās gan, ka mantu izvietošana rūpīgi jāplāno, taču tas nav nekas tāds, ar ko nevarētu sadzīvot. Cits jautājums ir Z4 cena  - optimāli aprīkots, Whatcar.lv testa auto maksāja vairāk nekā 56 tūkstošus eiro,  tāpēc - ja ir vēlēšanās atzīmēties, sāciet vien krāt naudu.    

Jums patiks:  izskats, vadāmība, dinamika

Jums nepatiks:  cena?

Lasi detalizētu Z4 testu, salīdzini cenas, aprīkojumu un tehniskos datus

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.