Testa brauciens

Jaunais Opel Astra

Whatcar.lv aptausta jauno Opel Astra
Latvijā nākamā gada janvārī
Prognozējamā sākumcena 13 900 eiro

Opel dara, ko var un tur zodu augstu paceltu par spīti neskaidrībām, kas saistās ar kompānijas atdalīšanos no bankrotējušā General Motors. Tāpēc šogad klajā tiks laists jaunais Opel Astra. Whatcar.lv mēroja ceļu uz Ungāriju, lai starptautiskā prezentācijā aptaustītu šo auto, kas pārdošanā nonāks vien gada beigās.

Insignia faktors

Labā ziņa ir tā, ka sestās paaudzes Astra ir izskatīgs auto ar ļoti augstiem montāžas kvalitātes standartiem. Turklāt daudzi dizaina elementi – un pat tehnoloģijas – aizgūtas no Opel Insignia. Tajā pašā laikā Opel dizaineris Malkolms Vords uzsver: „Mēs neņēmām Insignia un nesamazinājām to Astra mērogā – mēs izvēlējāmies to, kas mums vislabāk patika un radījām to no jauna, lai piešķirtu Astra savu identitāti.”

Jauna platforma un dzinēji

Jaunā Opel Astra pamatā ir platforma, kas tika radīta virknei General Motors paspārnē topošiem, jauniem auto – tai skaitā Chevrolet Cruze, Chevrolet Orlando, nelielam Saab, kā arī Opel Ampera un Chevrolet Volt. Šī platforma piešķir Astra lielāku riteņu bāzi, kas ļauj palielināt ietilpību un platāk izvietot riteņus, kas palielina stabilitāti.

Šobrīd gan Opel daudz labprātāk runā par auto ārieni un salonu, taču mums izdevās noskaidrot, ka Astra varēs dabūt ar 1,4 litru turbodzinēju un pāris 2,0 litru dīzeļdzinējiem no Insignia – kā arī vairākiem uzlabotiem dzinēju variantiem no pašreizējā Astra klāsta.

Sportiskums un elegance

Runājot par dizainu, Opel pārstāvji atzīst – kamēr Insignia dizaineru uzdevums bija radīt „elegantu un sportisku” auto, Astra tapšanas nolūks bijis „sportisks un elegants” auto. Ideja realizēta ar nolaidenu jumta līniju kā coupe un izteiktu sānu līniju, kas aizmugurē ir augstāk un priekšā – zemāk, apvijot auto un radot kinētisku ilūziju. Plašie logi atsevišķās modifikācijās tiks izcelti ar hroma apdari. Interesanti, ka atšķirībā no daudziem citiem mūsdienu auto, pagriezienu signālu indikatori nav iebūvēti vis sānu spoguļos, bet gan miglas lukturos.

Insignia ietekme visvairāk jūtama salonā. No klasi augstākā auto ir paņemta stūre, durvju rokturi un sēdekļi. Jāatzīmē, ka papildaprīkojumā pieejamie sporta sēdekļi pat ieguvuši Vācijas ārstu atzinības sertifikātu. Apdares materiālu izvēlē ir nevainojama, turklāt it visam ir nelieli, bet patīkami dizaina akcenti – kaut vai hroma riņķi ap ciparnīcām.

Daudzinot faktu, ka Opel Astra salons ir kā no augstākas klases auto, Malkolms Vards neaizmirst piebilst par „gaismas horeogrāfiju” – plaisu starp viduskonsoli un grīdu, no kuras ārā spraucas sarkanīgs apgaismojums. Arī tā ir ideja, kas nākusi no Opel Insignia veidotāju apcirkņiem.  Turklāt, aktivizējot sporta režīmu, arī ciparnīcas iedegas sarkanā krāsā.

Opel cer, ka līdz ar jaunā Astra nākšanu klajā tiks atvērta jauna lapa kompānijas vēsturē, brīva no General Motors direktīvām.  Tomēr Astra nāksies pacīnīties par vietu zem saules – konkurence ir spēcīga un ekonomiskā lejupslīde skārusi visu Eiropu. 

Latvijā jauno Opel Astra varam gaidīt 2010.gada janvārī. Prognozējamā sākumcena - 13 900 eiro. 

Jums patiks: Izskats, kvalitāte

Jums nepatiks: Tālākpārdošanas vērtība

Seko Whatcar.lv jaunumiem Twitter

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.