Testa brauciens

Opel Insignia ecoFLEX

Whatcar.lv brauc ar Insignia ecoFLEX
Vidējais patēriņš zem 6 litriem
Tikai 300 eiro dārgāks

Izmaiņas, kas pēdējo mēnešu laikā skārušas amerikāņu autobūves koncernu General Motors nav mazinājušas tā paspārnē vēl pagaidām ietilpstošās kompānijas Opel inženieru kreativitāti. Atbalstot pasaules cīņu ar klimata izmaiņām, tapusi Opel Insignia „zaļākā” versija – ecoFLEX, ko Whatcar.lv izmēģināja starptautiskajā prezentācijā Frankfurtē.

Dzinējs

Opel norāda, ka mērķis bijis radīt videi draudzīgu auto, kas saglabājis standarta Insignia labās īpašības. Uzreiz jāatzīst – uzdevums izpildīts godam. Opel Insignia ecoFLEX ir aprīkots ar 2,0 litru dīzeļdzinēju, kas attīsta 160 zirgspēku jaudu un 380 Nm griezes momentu. Ar šādiem parametriem sprints no 0 līdz 100 km/h aizņem vien 9,5 sekundes.

Ražotāja norādītais vidējais patēriņš – vien 5,2 litri uz 100 km – ir pilnībā atbilstošs reālajai dzīvei, taču Whatcar.lv pārliecinājās, ka tas var būt gan mazāks, gan arī – lielāks. Pat nedomājot par ekonomiju, testa auto dienas beigās uzrādīja vidējo patēriņu zem sešiem litriem uz 100 km. 136 g/km CO2 izmešu daudzums gan Latvijas iedzīvotājiem pagaidām neko neizsaka, taču domāts, lai iepriecinātu to valstu iedzīvotājus, kur auto nodokļi tiek rēķināti tieši pēc šī skaitļa.

Jaunievedumi

Bez degvielas patēriņa samazinājuma, Insignia ecoFLEX ieguvums ir arī pārnesumkārba. Pirmie divi pārnesumi padarīti nedaudz īsāki, savukārt sestais, pēdējais pārnesums, ir garāks un piemērotāks tieši braukšanai pa šoseju. Vēl viens jaunievedums ir sensori katram no četriem dzinēja cilindriem, kas nemitīgi mēra kompresijas pakāpi, un regulē degvielas iesmidzināšanas daudzumu. Insignia ecoFLEX piedzīvojis arī vairākus aerodinamiskus uzlabojumus – auto kļuvis nedaudz zemāks, ieguvis jaunas riepas un lielāku plastikāta bākas aizsargu.

Uz ceļa šis ekoloģiski draudzīgākais auto uzvedas tieši tā par kā jebkura cita Insignia versija, tomēr izmaiņas pārnesumkārbā liek par sevi manīt uz šosejas, jo ar sesto pārnesumu motors bez piepūles sāk darboties tikai pie ātruma, kas Latvijā draud ar soda punktiem.

Spriedums

Šobrīd ar ecoFLEX tehnoloģijām tiek aprīkotas Insignia sedana un hečbeka versijas, taču jau drīz būs pieejams arī universālis Sports Tourer. Tāpat ecoFLEX uzlabojumus drīz piedzīvos arī 2,0 litru bi-turbo dīzeļdzinējs. Tomēr pagaidām netiek plānots, ka Insignia ecoFLEX varētu komplektēt arī ar automātisko pārnesumkārbu - jo standarta 2,0 litru dīzeļdzinēja modifikācijai tā ir pieejama.

Tomēr slavējami, ka cena par Insignia ecoFLEX ir vien aptuveni 300 eiro liela piemaksa pie standarta cenas. Lieki piezīmēt, ka cilvēkiem, kam ikdienā jāpārvar lieli attālumi, šo summu uz degvielas ekonomijas rēķina izdosies atpelnīt bez lielām pūlēm.

Jums patiks: Mazs degvielas patēriņš, dinamika

Jums nepatiks: nav pieejams ar automātisko pārnesumkārbu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.