Ziņas

Peugeot 3008: pirmais brauciens

Latvijā vasaras beigās
Cenas - no 16 tūkstošiem eiro
Konkurēs ar Nissan Qashqai

Jums patiks: ietilpīgs salons, komfortabla gaita

Jums nepatiks: stūres reakcija lielākā ātrumā, izskats

Viens vārds, kas šobrīd tiek bieži minēts, runājot par Peugeot 3008 ir Nissan Qashqai.  Jaunākā Peugeot modeļa dzimtenē Francijā, 3008 tiek saukts pat par Qashqai Killer, nepārprotami norādot uz šī auto galveno konkurentu.  Taču Peugeot uzskata, ka viņu veikums ir izdevies krietni labāks nekā japāņiem, jo 3008 esot apvidnieks, coupe un minivens vienā personā. Turklāt tas tēmēts arī uz lētākām Ford Kuga un Volkswagen Tiguan priekšpiedziņas versijām.

Whatcar.lv bija iespēja šo auto iemēģināt Baltijas prezentācijā Lansamā kūrortā netālu no Tallinas. Jāatzīst – lai gan auto izskats atbilst visām iepriekš nosauktajām klasēm, tas faktiski ir viens garens un augsts hečbeks, kas kvalificējas arī kompakto minivenu kategorijā.

Dinamika, gaita un vadāmība

Raksturojot braukšanu ar Peugeot 3008, komforts ir pirmais jēdziens, kas nāk prātā. Gaita ir mīksta, saķere ar ceļu pietiekama, bet virsbūves svārstības labi apvaldītas, lai nevajadzētu ieķerties stūrē un raudzīties kā bērni aizmugures sēdekļos paliek zaļi un pieprasa apstāties, lai iekamptu malku svaiga gaisa.

Pedāļu un stūres reakcija ir viegla, kas lieti noder, pārvietojoties pa pilsētu, savukārt lielākā ātrumā uz šosejas stūres vieglums šķiet pārāk bezrūpīgs. 1,6 litru dīzeļdzinējs nav nekāds spridzeklis - no 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas mazliet virs 12 sekundēm. Taču tas ir kluss un atsaucīgs, turklāt, kā apgalvo ražotājs – ļoti ekonomisks, tāpēc tiek sagaidīts, ka tas kļūs par bestselleru. Jaudīgākais 2,0 litru dīzeļdzinējs būs pieejams arī ar "automātu" , kamēr pārējie tiks komplektēti ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Pilnpiedziņas nebūs, to aizstās Grip Control sistēma ar vairākiem pretizslīdes kontroles režīmiem atkarībā no ceļa seguma.

Salonā

Paaugstinātā sēdpozīcija nodrošina labu pārskatāmību, viss ir ērti un parocīgi novietots.  No blakus sēdošā jūs atdala masīva viduskonsole, kas, būdama nosēta ar slēdžiem un pogām, liek vadītājam justies kā transatlantisko avioreisu pilotam. Peugeot 3008 nav liels auto, tāpēc šāds „kokpita” risinājums pirmajā brīdī šķiet mazliet aizkustinošs – taču tas nav slikts.

Par ērtu iekārtošanos pie stūres nav jautājumu, arī blakussēdētājam būs, kur kājas izstiept. To gan īsti nevarētu teikt par aizmugurē sēdošajiem, taču – ja jums regulāri jāpārvadā vairāki pieaugušie, labāk izvēlēties lielāku auto, jo 3008 aizmugurē ērti būs tikai divatā, nevis trijatā.

Atverot bagāžnieka vāku, kravas nodalījums sākotnēji nešķiet nekas iespaidīgs – taču tas izrādās māns, jo zem grīdas paveras vēl viens līmenis, kurā ērti var novietot vismaz pāris kastes ar alu, vai ko tamlīdzīgu, otro stāvu rezervējot vieglākām mantām.

Kvalitatīvā apdare liecina – šis iespējams, ir līdz šim labākais Peugeot.

Spriedums

Ja jums patīk paaugstināta sēdpozīcija un nepatīk Nissan Qashqai, pastāv liela iespēja, ka Peugeot 3008 jums patiks. Šobrīd tiek prognozēts, ka vasaras beigās, kad tas nonāks pārdošanā Latvijā, tā cenas varētu sākties no apmēram 16 tūkstošiem eiro, tātad – vēl viens patīkams jaunums.  Whatcar.lv spriedums - Peugeot 3008 ir kluss, ekonomisks, neuzbāzīgs, bet spējīgs auto jaunai ģimenei ar diviem bērniem.

Lasi detalizētu Peugeot 3008 testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.