Testa brauciens

2016.gada Peugeot 2008: pirmie iespaidi

Peugeot 2008 feislifts
Plašāks aprīkojums
Cena, sākot no 13 964 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Latvijas privāto auto pircēju kāre pēc apvidus auto un krosoveriem nerimst – un mūsu tirgus nav vienīgais, kur šis segments turpina augt. Peugeot 2008 nevar sūdzēties par popularitātes trūkumu jau kopš modeļa klajā laišanas 2013. gadā, taču šogad kompaktais krosovers ir atjaunināts, padarot to vēl pievilcīgāku. 

Peugeot 2008 feislifts ietver jaunu dizainu priekšējam bamperim un radiatora restei, kā arī dažas citas vizuālas izmaiņas, kas padarījušas šī krosovera ārieni nedaudz vīrišķīgāku. Papildaprīkojuma saraksts papildināts ar vairākām jaunām opcijām, to vidū Grip Control pretizslīdes kontroles sistēmu, kas ļauj labāk pārvarēt mērena bezceļa apstākļus, ārkārtas bremzēšanas sistēmu un parkošanās asistentu.

Motoru klāstā ir 1,2 litru tilpuma benzīna dzinējs ar 82, 110 vai 130 ZS, kā arī 1,6 litru dīzeļdzinējs, kas pieejams 75, 100 un 120 ZS versijās.    

Kāds tas ir?

Mūsu izvēle krita uz modifikāciju ar 130 ZS 1,2 litru Puretech benzīna motoru. Tā jaudas pietiek, lai turētos līdzi satiksmes plūsmai ātruma ierobežojumu ietvaros gan pilsētā, gan uz šosejas, taču pa stāvākiem kalnu ceļiem laiku pa laikam ir jāpārslēdzas uz zemāku pārnesumu.  

Stūres reakcija varēja būt informatīvāka – manevrējot pa kalnu ceļiem, brīžiem pietrūkst kontroles sajūtas par to, kas notiek ar priekšējiem riteņiem. Mēģinot braukt sportiskākā režīmā, ilgi nav jāgaida, kad tie sāk zaudēt saķeri ar ceļu.

Balstiekārta visiem Peugeot 2008 ir vienāda, tas nozīmē – gaita ir diezgan mīksta. Veicot asākus manevrus, manāma gan virsbūves sasvere, gan priekšgala šūpošanās, taču labā ziņa ir tā, ka šādi noregulēta balstiekārta ļoti labi absorbē ceļa negludumus.

Salonā labo ziņu ir vēl vairāk. Priekšējie sēdekļi nodrošina labu atbalstu un komplektā ar stūres kolonnas regulējuma iespējām ērtu sēdpozīciju nebūs grūti atrast pat visprasīgākajiem autovadītājiem. Priekšā sēdošajiem vietas netrūkst, taču jārēķinās, ka aizmugurē ērta sēdēšana būs tikai diviem pieaugušajiem. Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 410 litri, ko var palielināt līdz 1400 litriem, nolaižot sēdekļu atzveltnes.

Peugeot 2008 salona apdares kvalitāte bija viena no labākajām klasē jau tad, kad tas tika laists klajā 2013.gadā un līdz ar feisliftu tā ir kļuvusi vēl labāka. Mūsuprāt labākais jaunievedums ir 7 collu skārienjutīgais displejs, kas ietver Apple Car Play un Mirror Link.

Vai to ir vērts pirkt?

Tas, ka Peugeot 2008 vadāmība nesniedz pietiekamu braukšanas baudu diez vai atturēs potenciālos pircējus no tā iegādes. Galu galā, savi mīnusi ir arī visiem tā konkurentiem - sākot no Nissan Juke un beidzot ar Renault Captur. Tomēr līdz ar modeļa atsvaidzināšanu Peugeot 2008 izskatās vēl pievilcīgāks kā līdz šim, jo bāzes cena nav būtiski mainījusies – šo kompakto krosoveru iespējams nopirkt jau par 13 964 eiro.  

Mūsu testa auto bāzes cena gan bija virs 18 tūkstošiem eiro, ar vēlamajām papildu opcijām tā jau pārsniedz 22 tūkstošus eiro. Par šo naudu var arī apsvērt, piemēram Škoda Yeti vai Nissan Qashqai iegādi. Tāpēc spriedums – labākā Peugeot 2008 vērtības un cenas proporcija meklējama lētākās, varbūt ne tik dāsni aprīkotās modifikācijās ar mazāk jaudīgiem motoriem.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot e-2008

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot e-2008 ir bagātīgi aprīkots elektriskais krosovers ar lielisku interjeru, kas piedāvā lielu plašumu gan pasažieriem, gan viņu bagāžai. Ar vienu uzlādi veicamais attālums nav tik iespaidīgs kā Kia e-Niro un Hyundai Kona, tomēr Peugeot pārspēj abus konkurentus ar zemāku cenu. Ja nepieciešams relatīvi kompakts elektriskais SUV, e-2008 kandidatūru noteikti ir vērts izskatīt.