Testa brauciens

Pirmais brauciens: Peugeot 508

Whatcar.lv iemēģina jauno Peugeot 508
Konkurēs ar Ford Mondeo un VW Passat
Cena no 19 013 eiro

Par Peugeot 508 jau esam stāstījuši – pirmoreiz mums bija iespēja to redzēt pērn, vēl pirms tā oficiālās prezentācijas Parīzes auto izstādē. Tāpēc, līdzko tas šķērsoja Baltijas valstu robežu, nelaidām garām iespēju to izmēģināt testa braucienā.

Kas tas ir?

Tas ir ģimenes auto, kas aizvietos līdzšinējos Peugeot modeļus 407 un 607. Peugeot cer, ka ar savu stila, kvalitātes un degvielas ekonomijas apvienojumu „piecsimt-astotais” spēs radīt konkurenci tādiem šī segmenta līderiem kā Ford Mondeo un VW Passat, kā arī ieintriģēt atsevišķus vācu kompakto biznesa sedanu tīkotājus.

Dinamika un vadāmība

Pa Igaunijas ceļiem izmēģinājām divas Peugeot 508 modifikācijas - GT versiju ar 2,2 litru turbodīzeli  un automātisko pārnesumkārbu, kā arī e-HDi versiju ar 1,6 litru turbodīzeli un pusautomātisko pārnesumkārbu.

204 zirgspēku 2,2 litru dīzeļdzinējs demonstrē labu jaudas un degvielas patēriņa attiecību, ko papildina vienmērīga sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbība.  

Viesturs Kundziņš
Whatcar.lv eksperts

Ar šo modeli  Peugeot ir tuvāk vācu konkurentiem, nekā jebkad agrāk.
Jāpiemin, ka GT modifikācija atšķiras ar uzlabotu piekari, kuras uzdevums ir padarīt auto vadāmību precīzāku. Tas, šķiet, ir izdevies, jo 508 GT uz ceļa turas pārliecinoši jebkurā ātrumā, nezaudējot stabilitāti arī asākos līkumos.

Ekonomiskākais, e-HDi modelis tiek aprīkots ar 112 zirgspēku dīzeļdzinēju un pusautomātisko pārnesumkārbu. Dzinēja jauda ir pietiekama nesteidzīgiem pārbraucieniem, taču straujākām darbībām dzinējs šķiet nedaudz par vāju, turklāt īpatnējā pusautomātiskās pārnesumkārbas darbība situāciju sarežģī vēl vairāk. Pārnesumu maiņa nav no ātrākajām, tāpēc šī modifikācija diez vai derēs azartiskas braukšanas piekritējiem. 

Komforts

Peugeot ir spēruši krietnu soli uz priekšu, interjera apdarē izmantojot augstvērtīgus, taustei un acīm patīkamus materiālus. Salona arhitektūra ir konservatīva, taču montāžas un materiālu kvalitāte ir tuvu tam, ko piedāvā vācu konkurenti.

508 salons varbūt nav pats ietilpīgākais, taču tas bez īpašām problēmām spēs ērti uzņemt četrus pieaugušos, turklāt gludā grīda ļaus pilnvērtīgi izmantot arī aizmugurējās rindas vidējo sēdvietu. Arī par bagāžas nodalījuma ietilpību nav jāsūdzas – 515 litri sedanam un 560 litri universālim.

Spriedums

Peugeot 508 ir tuvāk vācu konkurentiem, nekā jebkad agrāk. Tomēr, iegūstot konservatīvāku ārieni, tas zaudējis daļu sava franču šarma, kāds raksturoja dažus līdzšinējos modeļus.

Jums patiks: Peugeot kvalitātes progress un 2,2 litru dīzeļdzinējs

Jums nepatiks: Pusautomātiskā pārnesumkārba e-HDi modeļiem

Lasi detalizētu Peugeot 508 testu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Peugeot 308

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien nevēlaties elektrisko e-308, uzņēmuma autoparku īpašniekiem vislabāk noderēs uzlādējamā hibrīda versija, savukārt privātpersonām piemērotākais būs vieglā hibrīda dzinējs. Mēs iesakām izvēlēties Allure aprīkojuma versiju.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus