Testa brauciens

Testa brauciens: Toyota Prius Plug-In

Whatcar.lv izmēģina Prius Plug-In
Pārdošanā nākamgad
Cena Latvijā vēl nav zināma

Reti kuram ir jāpaskaidro, kas ir Prius. Tas ir kļuvis teju ne par atsevišķu zīmolu, kas simbolizē videi draudzīgas tehnoloģijas, simpatizējot tiem, kas cenšas par katru cenu attālināt ikviena jauna naftas urbuma radītu rētu mūsu planētas sejā.

Šobrīd aktuālā Prius paaudze pēc skaita ir jau trešā, taču Toyota nedomā apstāties. Septembrī Frankfurtes autošovā debitēs Toyota Prius Plug-in, kas pārdošanā nonāks tikai nākamā gada vasarā. Tāpēc mēs nelaidām garām iespēju to izmēģināt jau tagad.

Prius Plug-In no ārienes izskatās pēc parasta Prius, taču ir būtisks jauninājums – to var uzlādēt no parastas elektrības rozetes. Turklāt standarta modeļa niķeļa hidrīda baterijas ir aizvietotas ar litija jonu baterijām, kuras iespējams uzlādēt ātrāk.   

Atšķirībā no standarta Prius, kas ar elektrību var nobraukt vien 2 kilometrus , turklāt – ne ātrāk kā velosipēds, Prius Plug-In noslēptā, izmēros lielākā bateriju paka nodrošina apmēram 20 kilometru lielu distanci, braucot ar līdz pat 100 km/h lielu ātrumu.

Kolīdz baterijas izlādējas, auto turpina darboties kā standarta Prius, proti – ar hibrīddzinēju. Taču, ja no mājām līdz darbavietai attālums ir mazāks par 20 km, pastāv reāla iespēja, ka degvielas uzpildes stacijās iegriezties vajadzēs ļoti reti.

Sākot braucienu ar uzlādētām baterijām pie Wess Motors autosalona, ar elektrību nobraucām visu ceļu līdz Dubultiem Jūrmalā, turklāt ar ieslēgtu kondicionieri un radio. Taču tieši tur bija mūsu galamērķis, kur nesteidzīgi atstājām auto uzlādēties. Pusotras stundas laikā baterijas atkal ir pilnas un varam doties ceļā.

Jaudas padeve ir pietiekoši spēcīga un nekas, izņemot spocīgais klusums, neliecina, ka braucam tikai ar elektrību vien.  Arī benzīna dzinēja pieslēgšanās nav jūtama – troksnis ir labi apslāpēts.

Prātīgi braucot, bez degvielas uzpildīšanas var iztikt ļoti ilgi – tikai jāveic zināma plānošana, izrēķinot attālumus no viena galamērķa līdz otram un paredzot iespējamās uzlādes vietas – mājās, pie draugiem, birojā, pazemes stāvvietā. 

Rīgā ir arī pāris sabiedriskie elektroauto uzlādes punkti, kas par 1 kWh prasa 15 santīmus. Vienā no tiem, kādā degvielas uzpildes stacijā Teikā, Whatcar.lv krāmēšanos ap elektrības vadiem sākotnēji uztvēra kā marsiešu ierašanos.  Jāatzīst, arī šo rindu autors jutās kā no zinātniskās fantastikas filmas, raugoties, kā citi ceļu satiksmes dalībnieki vēl joprojām spiesti iztikt ar benzīnu vai dīzeli.

Spriedums

Tiem, kam ir apnicis regulāri apmeklēt degvielas uzpildes stacijas un ir doma par Prius, šis Plug-In Hybrid būs visprātīgākā izvēle.  Pat ja ceļš no mājām līdz darbam ir 40 kilometri, tas izmaksās divas reizes lētāk, nekā standarta Prius īpašniekiem. Toyota rēķina, ka vidējais Prius Plug-In degvielas patēriņš uz 100 km, ņemot vērā uzlādi un pilnu bāku ir 2,2 litri uz 100 km.

Galīgos secinājumus būs iespējams izdarīt tikai tad, kad Toyota nosauks Prius Plug-In cenu. Tomēr mūs neatstāj pārliecība, ka pat tad, ja tas būs drusku dārgāks, nākotnē Prius Plug-In būs populārāks nekā „parasts” Prius.

Jums patiks: vēl retāk iegriezties degvielas uzpildes stacijā

Jums nepatiks: maz publisko uzlādes punktu, valdības vienaldzība pret videi draudzīgu auto pircējiem

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.