Testa brauciens

Toyota C-HR pirmie iespaidi

Otrās paaudzes Toyota C-HR
Pieejams efektīvs hibrīda dzinējs
Sākumcena - 32 900 eiro

Kas tas ir?

Kad C-HR parādījās 2017. gadā, tas izskatījās pēc maza betmobiļa, kas varētu sadumpoties un taranēt pīlārus, uz kuriem turas Toyota pasaule – apdomību un praktiskumu. Taču aiz pārdrošās ārienes patiesībā slēpās pragmatiska formula, kas pilsētnieku pieprasītu auto tipu un pārbaudītu tehniku apvienoja ar kupejas siluetu.

Iespējams, “neprātīgā” Toyota bija mazliet riskanta, taču tirgus reakcija bija ļoti pozitīva, un mazais krosovers kļuva par markas ceturto pieprasītāko modeli, turklāt vairāk nekā puse pircēju ir bijuši pārbēdzēji no citām markām.

Panākumu iedrošināti, dizaineri un konstruktori ķērās pie otrās paaudzes, lai eiropiešiem atkal piedāvātu eiropiešu izstrādātu mašīnu (izstrādes centri bija Beļģijā un Francijā), darbam noritot zem ambicioza saukļa – konceptauto ikdienai.

Faktiski ražotājs redzēja iespēju radīt augstvērtīgāku automobili jeb, kā saka mārketingā – premium produktu, par kura dizainu un izpildījumu klienti būtu gatavi maksāt ekstra naudu.

Priekšdaļa ar kompleksu gaismas tehniku, sānu izliekumi, aizmugurējo durvju forma, durvju virsmā iegremdētie rokturi, aizmugurējais lukturis ar izgaismotu modeļa logo tik tiešām izskatās nākuši no konceptauto. Un, ja priekšgājēja etniskā izcelsme, neraugoties uz pierakstu Eiropā, tomēr šķita japāniska, tad jaunais automobilis ir iznācis īsts kosmopolīts.

Salonā otrās paaudzes autoru uzdevums bija novērst priekšgājēja trūkumus, proti, klaustrofobiju otrajā sēdekļu rindā un dizaina disonansi starp eksterjeru un interjeru.

Kabīne nerada tik spēcīgu iespaidu kā āriene, taču arī tajā konceptuālā ir vairāk nekā prozaiskā. Īpaši izceļas durvju paneļi, kas, ieskaujot sēdvietas, savienojas ar priekšējo paneli, un vadītājs ir ierāmēts skaidri iezīmētā kokpitā.

Toyota nav gribējusi kaitināt klientus ar skārienvirsmām, un visas galvenās funkcijas var vadīt ar pogām; pārnesumkārbas režīmu pārslēgšanai ir atvēlēta parasta, kompakta svira. Veselā saprāta prevalenci apstiprina arī centrālais infoizklaides ekrāns ar parocīga izmēru un loģisku saturu, kas strādā tik ātri, lai nenāktu prātā to salīdzināt ar novecojušu telefonu.

Salona aizmugurē joprojām ir patumšs un pašaurs, taču inženieri un dizaineri ir izdarījuši divas konkrētas lietas. Aizmugurējās jumta statnes ir sašaurinātas tik daudz, lai, vadītājam skatoties pār plecu, aiz tām nevarētu noslēpties pat markas mazākais modelis (Aygo), un, otrkārt, C-HR pēc izvēles var aprīkot ar stikla jumtu, kas padara salonu gaišāku. Tā ir atjautīga konstrukcija: stikla panelis bez rāmja neierobežo vietu galvām un nelaiž cauri siltumu.

C-HR salonā var braukt četri pieaugušie un otrajā rindā vietas pietiek gandrīz visu vecumu bērniem, taču šis auto negrib būt pasažieru pārvadāšanas čempions. Tiesa gan, bagāžas nodalījums ietilpina līdz pat 443 litriem (430 l pilnpiedziņas mašīnām), pārliecinoši nodrošinot to praktiskuma minimumu, kas nepieciešams ikdienā.

Interjerā ir liels otrreizēji izmantoto materiālu īpatsvars, taču nevajag bažīties, ka tam ir negatīvs iespaids uz to, kā virsmas izjūtat ar pieskārienu. Audekli, stūres apdare un citi materiāli šķiet tik pat dabīgi (vai nedabīgi) un kvalitatīvi kā vienmēr.

Kā tas brauc?

Iekāpjot pie stūres, vēlreiz ir jāatzīst, ka “koncepauto ikdienai” nav tukšvārdība, un C-HR savā izpildījumā iesniedzas kaut kur pa vidu starp Toyota un Lexus. Materiāli un dizaina idejas varbūt nav prestiža markas līmenī, taču C-HR negarlaiko ar prozaisku ikdienību. Īpaši efektīgi izskatās GR SPORT, taču arī vienkāršākā izpildījumā kabīne ir patīkama, mūsdienīga vide.

Iekārtošanās priekšējos sēdekļos un ergonomika jautājumus nerada, tomēr oriģinālajam dizainam ir viena blakne. ‘Bura’, kas savieno centrālo konsoli un paneli, priekšējiem pasažierim var radīt šaurības izjūtu, kaut nav tā, ka fiziski trūktu vietas.

C-HR tehnisko arsenālu faktiski veido viss jaunākais un labākais, ko var piedāvāt Toyota. Tie ir piektās paaudzes hibrīda spēka agregāti ar 1,8 un 2 litru benzīna dzinēju, turklāt 2 litru mašīna pēc noklusējuma saņem pilnpiedziņu, ko nodrošina palielinātas jaudas elektromotors, un vēlāk vajadzētu parādīties uzlādējamajam hibrīdam (ar priekšpiedziņu).

Iekārta ar 1,8 litru benzīna dzinēju attīsta 140 ZS, savukārt 2 litru varianta maksimālā jauda ir 198 ZS. Dinamikas izteiksmē tas nozīmē 9,9 un 7,9 sekundes līdz 100 km/h.

Viens no jauno hibrīdu plusiem, īpaši 1,8 litru dzinēja gadījumā, ir uzlabota akseleratora un variatora kalibrācija, proti, automobilis daudz asāk un precīzāk reaģē uz gāzes pedāļa nospiešanu, līdz ar to pat mēreni jaudīgais bāzes dzinējs nodrošina labu dinamiku un prognozējamu paātrinājumu visā ikdienā nepieciešamajā ātruma diapazonā.

2 litru motors padara auto jūtami sparīgāku, vienlaikus apstiprinot, ka mazais dzinējs ikdienas braukšanai tomēr ir pilnīgi pietiekams. Vēl viena 2 litru motora priekšrocība ir patīkamāka, atlētiskāka skaņa, piedevām laika sprīži, kad tas jādarbina ar augstākiem apgriezieniem, ir īsāki.

Abi hibrīda spēka agregāti ir pārliecinoši efektīvi. Mūsu braucienu laikā patēriņš bija 5–5,5 litri. Tā kā pilsētā auto diezgan daudz brauc elektriski, tā ir praktiska, galvu nemežģoša atbilde, ja gribas braukt ekonomiskā un videi saudzīgā veidā. Piedevām C-HR degvielas tvertnes tilpums ir 43 litri, tālab auto īpašniekam nedraud nejēdzīgi bieža braukšana uz benzīntanku.

No kompakta krosovera jūs diez vai gaidītu izcilu vadāmību vai gaitas īpašības, taču Toyota iekšienē turpinās renesanse, un tās rezultāts nav tikai GR Yaris. C-HR piedāvā organisku, harmonisku auto vadīšanas pieredzi. Auto viegli un precīzi iegriežas līkumos un neizrāda nestabilitātes pazīmes, pat ja to provocē ar pārāk lielu ātrumu. Stūres mehānismam ir veiksmīgi izvēlēts pārnesums, un vadītājam nav jāmin, ko dara priekšējie riteņi.

Kopumā auto uzvedība krietni pārsniedz minimālās prasības pret šādu spēkratu sniegumu, un braucējs, kam nav vienaldzīgs auto vadīšanas process, to novērtēs.

Jāpiebilst, ka pilnpiedziņas ietekme uz sausa asfalta nebija jūtama, tāpēc būs interesanti izmēģināt auto Latvijas slidenajos apstākļos. Latvijā tā pa īstam varēsim novērtēt arī jaunos frekvences jutīgos amortizatorus, kas radīti, lai samazinātu sīku nelīdzenumu (seklas bedrītes, salaidumi, aku vāki) ietekmi, vienlaikus nepadarot auto par zvalstīgiem ratiem.

Visbeidzot jāpiebilst, ka C-HR ir kļuvis par labāku starppilsētu auto, jo salons pie 100 km/h ir pietiekami kluss.

Pilnveidojumus varētu vēlēties bremžu sistēmā. Bremzes ir pietiekami spēcīgas, taču gribētos iespēju bremzēšanu vadīt precīzāk un ar labāku pedāļa atgriezenisko saiti.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja, izlasot šai vietai, jums ir radušās aizdomas, ka C-HR varētu nebūt ekonomiskās klases auto, tad jūsu intuīcija strādā pareizi. Toyota C-HR konfiguratorā pašlaik ir seši pamata varianti. Mašīnām Active, Style un Luxury izpildījumā standartā ir 1,8 litru spēka agregāts, un šādi braucamie maksā no 32 900, 34 900 un 38 500 eiro.

Seko GR SPORT, Premiere Edition un GR SPORT Premiere Edition, kam ir 2 litru spēka agregāts un pilnpiedziņa, un šeit cenu pakāpieni ir 45 100 un 47 500 eiro par Premiere Edition, kas izceļas ar specifisku divu toņu salikumu, kas pieejams tikai pārdošanas sākumā.

Izvēloties 1,8 litru motoru, potenciāli populārāko Style izpildījumu un pievienojot pāris aprīkojuma paku, lai mašīna nešķistu tikai C-HR mulāža, iznāk 37 240 eiro. Vienlaikus jāpiebilst, ka Premiere Edition mašīnām ir uzstādīts viss iespējamais aprīkojums, un norādītās cenas ir maksimums.

CH-R, protams, cīnīsies pret sāncenšiem no savas klases, piemēram, Peugeot 2008 Hybrid (no 27 600 eiro) un Volkswagen T-Roc (no 31 400 eiro), taču konkurents varētu izrādīties arī turpat Toyota salonos atrodamais Corolla Cross.

Abiem ir identisks spēka agregātu klāsts un riteņu bāze, gandrīz vienāds platums un līdzīgs bagāžnieks (Cross ir 10 cm garāks, bet bagāžnieks ietilpina par 20 mazāk), un Luxury izpildījumā ar 1,8 litru hibrīdu tas maksā no 35 700 eiro.

Bet, ja Corolla Cross ir mērķtiecīgi veidots kā moderns, bet neuzkrītošs pārvietošanās līdzeklis, tad C-HR ir kliedzošs manifests.

Šādā salīdzinājumā arī vislabāk izpaužas C-HR būtība un sūtība. Tā auditorija ir pircēji, kam dzīve vēl nav uzmetusi iemauktus un kam stils un auto lietošanas izjūta ir svarīgāki nekā maksimāls praktiskums. Izskatās arī, ka, ieviešot C-HR, Toyota iztausta ūdeņus citiem premium produktiem, un, ja tā, C-HR lielākoties ir pārliecinošs.

 

Toyota C-HR 1.8 Hybrid

  • Cena                            34 900 EUR
  • Dzinējs                        4 cilindri, 1798 cm3, benzīns, hibrīds
  • Maks. jauda                 140 ZS
  • Griezes moments         n.d.
  • Pārnesumkārba            bezpakāpju variators, priekšpiedziņa
  • Pašmasa                       1505 kg
  • 0–100 km/h                 9,9 s
  • Maks. ātrums               175 km/h
  • Patēriņš                        4,6–5,0 l/100 km
  • CO2 izmeši                  103–111 g/km
  • KONKURENTI         Hyundai Kona Hybrid, Peugeot 2008 Hybrid, Volkswagn T-Roc

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.