Testa brauciens

Toyota Prius Plug-in: 2,6 litri/100 km

Whatcar.lv iemēģina Prius Plug-in hibrīdu
Uzlādējams no parastas 220 V rozetes
Cena vēl nav zināma

Šogad visā pasaulē sākušies Toyota Prius Plug-in hibrīdauto izmēģinājumi, nododot vairāk kā 600 automašīnas japāņu autoražotāja pārstāvjiem.  Viena no tām, pateicoties Toyota Baltic, šonedēļ atceļojusi arī uz Rīgu, kur to iemēģināja Whatcar.lv.  

Kas tas ir?

Toyota Prius Plug-in faktiski ir tas pats standarta Prius, tikai ar atšķirību, ka tā akumulatorus var uzlādēt arī no parasta elektrības tīkla, izmantojot klasisku rozeti. Šādā veidā, tikai ar elektrību vien, iespējams nobraukt līdz pat 20 km. 

Kad akumulatori ir izlādējušies, brauciens turpinās hibrīda režīmā (elektrība + benzīns), kamēr vien bākā ir benzīns. Šādā veidā Plug-in hibrīdam izdodas demonstrēt iespaidīgi zemu degvielas patēriņu – tikai 2,6 litrus uz 100 km. Savukārt CO2 izmešu daudzums – 59 g/km.

Tikai ar elektrību Prius Plug-in maksimālais ātrums ir 100 km/h, bet šādu tempu tas sasniedz par 1 sekundi lēnāk nekā standarta Prius hibrīds – 11,5 sekundēs.

Bateriju uzlādes cikls ir no pusotras līdz 2 stundām. Toyota skaidro, ka bateriju mūža ilgums ir 10 tūkstoši uzlādes reižu, vienlaikus atzīstot, ka baterija šobrīd ir Plug-in hibrīda – kā arī jebkura cita šāda parauga auto – vājais posms. 

Jāņem vērā, ka litija jonu baterijas aizņem zināmu vietu, tādēļ nākas upurēt daļu no bagāžas nodalījuma. Savukārt auto svars aug par 130 kg, sasniedzot pusotru tonnu.

Kāda ir braukšana ar Plug-in Prius?

Kā jau varētu gaidīt, tas ir spocīgi kluss auto, bet tajā pašā laikā – ļoti elastīgs. Whatcar.lv testa brauciena laikā pārliecinājās, ka auto bez problēmām iekļaujas starp citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.  Straujāk nospiežot gāzes pedāli, talkā nāk jau pazīstamais 1,8 litru VVTi benzīna dzinējs.

Lai arī uz šosejas mums to neizdevās iemēģināt, visas pazīmes liecina, ka tur nebūtu nekādu atšķirību no standarta Prius – vien jāsaprot, ka dinamiskāka braukšana saīsina laiku līdz nākamajam uzlādes ciklam. 

Interesants jaunievedums ir iespēja ar pulti iedarbināt kondicionētāju laikā, kamēr auto ir pieslēgts pie rozetes. Šādā veidā iespējams nodrošināt, ka tveicīgā vasaras dienā auto īpašnieku sagaida patīkami atvēsināts salons.

Vai to var nopirkt?

Diemzēl, nē. Toyota informē, ka Prius Plug-in hibrīds pārdošanā nonāks ne ātrāk kā 2012.gadā, tomēr, kad tieši tas nonāks līdz Latvijai un cik tas maksās, pagaidām nav zināms.

Spriedums

Ir automašīnas cilvēkiem, kas nevēlas daudz maksāt par degvielu, un ir automašīnas, kas domātas patiešām "zaļi" domājošiem cilvēkiem, kam šāda auto iegāde ir daļa no dzīves stila, kurā, iespējams, ietilpst arī atbilstoša apģērba izvēle, matu krāsa un uzturs. Prius Plug-in hibrīds noteikti ir domāts pēdējiem. 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.