Toyota Corolla Cross pirmais brauciens
Modernizētais Toyota krosovers
140 un 180 ZS hibrīda dzinēji
Sākumcena - 32 800 eiro
KAS TAS IR?
Būdams superglobāls modelis, ko neražo tikai Eiropā un Antarktīdā, pie mums Toyota Corolla Cross parādījās 2022. gadā un ieņēma kompaktklases SUV nišu, kas Toyota piedāvājumā savādā kārtā bija palikusi tukša. Līdzās japāņu markas “kodolieročiem” Corolla un RAV4 jaunais modelis izcēlās ar īpašu neitralitāti un pragmatismu, it kā nevēlētos izlekt. “Moderns”, “glīts” vai “patīkams” bija spēcīgākie epiteti, ko varēja veltīt izskatam, savukārt produkta pozicionējums un praktiskās īpašības nāca kā no tirgzinību pamatiem. Nepieciešams palielināts klīrenss, bet bez pārspīlējumiem? Lūdzu! Salona ietilpība kā kompaktklasei? Lūk! Ērta iekāpšana augstākā virsbūvē? Jā!
Bagāžas nodalījums, kas nav mazāks kā konkurentiem? Varam! To, kas par “zvēru” ir Corolla Cross, var labi saprast arī tiešā izmēru salīdzinājumā ar radiniekiem. Tā Corolla hečbekam un universālim riteņu bāze ir 2640 un 2700 mm, bet bagāžnieka tilpums attiecīgi 361 un 596 litri. RAV4 attālums starp asīm ir 2700 mm, bet bagāžnieks ietilpina 520 litrus. Corolla Cross ir tieši tāda pati riteņu bāze kā Corolla hečbekam, savukārt kravas nodalījuma tilpums ir 473 litru. Zelta griezums? 2025. gada modeļa modernizācija nāk ar salīdzinoši nelielām izmaiņām, un izskatās, ka tās būs noteikuši nevis pirmajā laidienā pieļauti trūkumi – automobilis neizskatās necik novecojis, cik ārējie apstākļi.

Proti, tūlīt klajā nāks jaunais RAV4, un ražotājs ir vēlējies sinhronizēt modeļu saimes dizainu un pie reizes ieviest dažus uzlabojumus. Modernizācijā Corolla Cross ir ticis pie jauniem lukturiem priekšā un aizmugurē, šūnveida radiatora režģis ir bez rāmja, un virs tā izvietota lukturus savienojoša gaismas josla. Salonā ir pārveidota centrālā konsole, uz kuras tagad ir vieta diviem tālruņiem (ar bezvadu uzlādi), un jauns izskats piešķirts transmisijas pārslēgam. Neredzams, bet būtisks pilnveidojums ir uzlabota skaņas izolācija: labāk izolēts jumts, labāka izolācija ap salona aizmugurējo ventilāciju, bet dārgākajām versijām ir papildu trokšņu slāpēšana aiz priekšējā paneļa.
Piedziņas tehnikas ziņā viss palicis, kā līdz šim, proti, pircēji var izvēlēties 1,8 vai 2 litru hibrīddzinēju (140 vai 180 ZS), un automobiļu sākumcenas ir attiecīgi 32 800 un 35 900 eiro. Jaudīgākajam hribrīdam pēc izvēles ir pieejama elektriskā pilnpiedziņa – ar aizmugurējā tiltā iebūvētu elektromotoru (20 kW/84 Nm), un šīs konfigurācijas auto maksā, sākot no 36 700 eiro. Šādiem auto ir arī jaunais Snow Extra braukšanas režīms, kam būtu jāatvieglo auto vadīšana ziemā.
KĀ TAS BRAUC?
Pirmā lieta, ko pamanāt, iekāpjot pie stūres, ir tas, cik šis automobilis ir analogs. Visas funkcijas var vadīt ar fiziskām pogām, un transmisijas komandēšana notiek ar veco labo pārslēgu. Ekrānu un skārienvirsmu ērā tas var šķist vecmodīgi, taču vadības rīku vieglā pieejamība un pašpaskaidrojošā būtība ir patīkami nomierinoša. Kopumā Corolla Cross ergonomika ir pozitīvi neitrāla bez acīm redzamiem trūkumiem un dod iespēju pielāgot sēdpozīciju plašā diapazonā, ļaujot sēdēt gan zemu kā parastajā Corolla, gan augstu kā RAV4.

Salona otrā rinda ietilpības ziņā atgādina Corolla hečbeku, proti, pats aiz sevis var iesēsties 187 cm garš braucējs, kas nozīmē nepiespiesti ērtu braukšanu četriem pieaugušajiem. Ja runājam par auto braukšanas īpašībām, tas ir, gaitu un vadāmību, mums jums ir labas ziņas un gandrīz labas ziņas. Labās ir tādas, ka Corolla Cross ir kompetents automobilis, un, ja būtu liela steiga, ar to šo aprakstu arī varētu beigt. Piemēram, amortizācija piedāvā samērā veiksmīgu kompromisu starp virsbūves kontroli un spēju apstrādāt tipiskos, sīkos ielu seguma defektus. Uzņemot tempu un uzbraucot asfalta viļņiem, mašīna nešūpojas un ātros līkumos negāzelējas.
Līdzīga aina iezīmējas, pievēršoties vadāmībai. Lai arī Corolla Cross ir 185 mm augstāks par parasto Corolla, tā uzvedība ir kā vieglajam auto, nevis SUV, kas citā starpā nozīmē relatīvi precīzu stūrēšanu un mazu inerci reakcijās uz vadītāja komandām. Pat mēģinot likt Corolla Cross darīt kaut ko tādu, kas tam vispār nepiedien, proti, pārāk ātri izbraukt straujus līkumus, automašīna neļaujas provokācijām un saglabā neitrālu stabilitāti. Kā mēs jau teicām – kompetents auto. Bet kas tad ir tās gandrīz labās ziņas?
Jādomā, tas nevienam nebūs pārsteigums, bet Corolla Cross nav īpaši iesaistošs, interaktīvs automobilis, un tas nav braucamais, ar kuru izskriesiet svētdienas rītā – tāpat vien. Par to daļa atbildības jāuzņemas arī hibrīddzinējam, mūsu gadījumā – jaudīgākajai versijai ar pilnpiedziņu. Patiesībā Corolla Cross ar to ir visai ātrs, atgādinot – sasniedzot piekto paaudzi, Toyota hibrīdtehnikas attīstībā noiets garš ceļš. Pilsētā automobilis viegli iekļaujas plūsmā, uz šosejas apdzīšana notiek bez stresa, un e-CVT izraisītā dzinēja dūkoņa parasti ilgst vien dažus mirkļus.

Taču dzinēja un transmisijas reakcijas rada izjūtu, ka esat nevis iesaistīts vadītājs, bet tehnikas operators. Prozaiskajā ikdienā vairākums gan par to neprātos, toties novērtēs hibrīdiekārtas ekonomiskumu. Mēs nobraucām aptuveni 450 km, un vidējais patēriņš izrādījās 5,2 l/ 100 km jeb pat mazāks nekā pieteicis ražotājs. Novērtēs arī skaņas izolāciju starppilsētu braucienos, kas Corolla Cross tagad tiešām ir atzīstama, ļaujot atpūsties un sarunāties bez balss pacelšanas.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
No vienas puses, modernizētā Toyota Corolla Cross jaunieviesumu saraksts ir gaužām īss. No otras, ar šo punktveida uzlabojumu pieeju ražotājam izdevies precīzi izskaust dažus trūkumus un ieviest dažus uzlabojumus, lai populārais krosovers atkal varētu būt “moderns”, “glīts” un “patīkams” – vārda vislabākajā nozīmē. Pragmatiska, izmēģināšanas vērta izvēle!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...