Testa brauciens

Tesla Model Y pirmais brauciens

Jauns elektroauto no Tesla
Svaigi dizaina elementi un virkne komforta uzlabojumu
63 vai 82 kWh akumulators

KAS TAS IR?

Vai mums vajadzētu parunāt par paši zināt, ko? Nē, lai nu paliek. Lai ko jūs domātu par kompānijas galvu, Tesla Model Y ir ietekmīgs automobilis, kas ieņēmis stabilu līdera vietu pasaules galvgalā vairāku gadu garumā. Kad tik nozīmīgs automobilis tiek modernizēts, mūsos mostas ziņkārība, un mēs domājam, ka jūsos arī. Model Y ir apgrozībā kopš 2020. gada (kopš 2021. gada Eiropā). Tas, ka modelis tiek modernizēts piecus gadus pēc izlaišanas, var likt jums domāt – Tesla ir normāla autokompānija.

Patiesībā gadu gaitā automobilim veikti vairāki uzlabojumi, to skaitā akumulatoram, bet šis atjauninājums ir tāds, ko varat skaidri redzēt. Galvenā Model Y novitāte ir svaigi dizaina elementi un virkne komforta uzlabojumu. Priekšā Model Y tagad ir Cybertruck stila gaismas josla, bet galvenie lukturi ir izvietoti zemāk kā atsevišķas vienības.

Savukārt aizmugurē samērā noapaļotās astes vietā nākusi stūraināka. To papildina jauna gaismas josla un izteiktāka spoilera mala, kas acīmredzot rada nedaudz lielāku piespiedējspēku, lai labāk stabilizētu automobili, kam tagad ir mīkstāka balstiekārta. Jā, tās ir otras galvenās izmaiņas: reaģējot uz līdzšinējai versijai veltīto kritiku, Model Y balstiekārta ir padarīta elastīgāka, stūres sistēma vairs nav tik hiperaktīva, bet trokšņu izolācija uzlabota, izmantojot akustisko stiklu.

Attiecībā uz piedziņu būtisku jaunumu nav. Tiesa, Tesla apgalvo, ka automobilis padarīts mazliet efektīvāks, un tas panākts, pateicoties uzlabotai aerodinamikai. Pircēji joprojām var izvēlēties vienu no diviem akumulatoriem: litija dzelzs fosfāta ar 63 kWh kapacitāti vai litija niķeļa mangāna ar 83 kWh ietilpību.

Standard Range versijai ir viens aizmugurējais motors, kas attīsta 283 ZS, savukārt Long Range ir vai nu viens aizmugurējais motors ar 312 ZS jaudu, vai arī divi, kas pa abiem attīsta 380 ZS. Diemžēl Tesla nedeklarē akumulatoru ietilpību vai jaudu, tāpēc šie rādītāji ir pieņemti, nevis oficiāli.

KĀ TAS BRAUC?

Kamēr vairākums autoražotāju mēģina savus salonus padarīt aizvien vienkāršākus, Tesla mazpamazām iet pretējā virzienā. Taču nesacerietiespar daudz – kabīne joprojām ir ekstrēmi minimālistiska, un tajā faktiski nav pogu. Taču apdares materiāli ir kļuvuši labāki, centrālā konsole arī praktiskāka, un ir parādījies ambientais apgaismojums. Centrālais skārienekrāns ir labi pazīstams. Ciktāl ir runa par pilnībā digitālām saskarnēm, tas ir vienkārši lielisks – ārkārtīgi skaidrs, loģisks un atsaucīgs.

Apple CarPlay un Android Auto iztrūkums ir kaitinošs, taču ir pieejama virkne trešo pušu pakalpojumu, tālab tā nav tik liela problēma, kā izklausās. Aizmugurējiem pasažieriem vairs nav jāprasa priekšējiem, lai tiem ieslēdz sēdekļu apsildi. Tagad viņi to var izdarīt paši, izmantojot nelielu aizmugurē izvietotu skārienekrānu. Viņi var to izmantot, arī lai regulētu savu sēdekļu atzveltnes leņķi.

Tas, kas nav mainījies, ir milzīgā pieejamā telpa. Aizmugurē ir ļoti laba vieta kājām, kabīnē daudz vietas dažādām sīklietām, bagāžnieks ir milzīgs, un to papildina praktisks priekšējais bagāžnieks jeb franks. Braukšanas ziņā Y joprojām šķiet ļoti teslisks, tomēr ir daudz labāks jebkurā individuālā aspektā salīdzinājumā ar automobili, ko izmēģināju 2021. gadā. Viena retāk minēta izmaiņa ir brake-by wire sistēmas ieviešana, kas nozīmē, ka starp bremžu pedāli un darba mehānismiem nav fiziskas saiknes, un, otrkārt, ciešāk integrētas darba bremzes un rekuperācijas sistēma.

Tas nozīmē, ka viena salīdzinoši agresīva rekuperatīvās bremzēšanas iestatījuma vietā nu ir divi, un abas opcijas ir patīkamas un progresīvas. Model Y joprojām jāraksturo kā visai stingrs, visai skaļš automobilis, taču jūs nebraucat un nedomājat “Jēziņ, tas vairs nav izturams”, jo amortizācija ir labi kontrolēta un balstiekārta itin jauki nogludina sīkos ceļa nelīdzenumus.

Lai arī stūrēšana ir padarīta lēnāka, ap nulles punktu tā joprojām ir diezgan asa, bet stūres izjūta atsvešināta. Saķere ir ļoti laba, un jaudas padeves veids ļauj piestūrēt aiz aizmugurējiem riteņiem, līdz ar to pa līkumotiem ceļiem var traukties labā tempā, taču jūs to nedarīsiet prieka pēc. Un tas ir O.K., jo, par spīti visam ‘haipam’ un mīlestības/naida kultūrai, kas ieskauj Tesla, Model Y ir automobilis, ko pērk ar galvu.

Tas ir brīnišķīgs un saprātīgs braucamais: kā jau minēju, izcili praktisks, un, par spīti konkurentu progresam, Tesla joprojām ir priekšā elektriskās piedziņas efektivitātē. Mana automobiļa patēriņš jauktā ciklā bija 16 kWh/100 km. Labi, apstākļi bija ideāli, bet tas vienalga ir iespaidīgi un nodrošina ap 480 km reālo sniedzamību jeb krietni vairāk, nekā jūs izspiestu no, teiksim, Hyundai Ioniq 5.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Ja neskaita krāsu un lielākus riteņus, visas Tesla ir pielādētas ar aprīkojumu, tāpēc, pat ja Model Y šķiet dārgs salīdzinājumā ar citu elektromobiļu bāzes versijām, saskaitot visu kopā, atšķirība nemaz nav tik liela. Izejošo Model Y bija viegli ieteikt par tā ietilpību, sniedzamību, efektivitāti un veiktspēju. 

Šis jaunais variants nodrošina visu to pašu, taču piedāvā virkni pozitīvu jaunieviesumu, to skaitā labāku automobiļa vadīšanu un gaitas īpašības. Pret to ir grūti iebilst.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Tesla Model X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Elektriskais Tesla Model X ir vērā ņemama alternatīva tradicionālajiem premium segmenta krosoveriem, taču tas nav lēts un faktiski nav lietojams bezceļa apstākļos.

Lietota auto tests