GWM Ora 03 pirmais brauciens
Kompakts elektroauto no GWM
Viens no pieejamākajiem visā segmentā
Konkurenti - Hyundai Kona Electric, Renault 5

KAS TAS IR?
GWM Ora 03 jeb vienkārši Ora ir mazās klases elektromobilis no ķīniešu autoražotāja Great Wall Motors. Ora apakšzīmols parādījās 2018. gadā, un tā vārds ir gan saīsinājums no “open, reliable and alternative”, gan veltījums XVIII gadsimta šveiciešu matemātiķim Leonardam Eileram.
Ja šī savādā saikne liek saraukt uzacis, lūk, vēl divi interesanti fakti – Ora stila autors ir Porsche bijušais dizainers Emanuels Derta, savukārt pašreizējais Mini Cooper Electric tiek ražots Great Wall Motors rūpnīcā Ķīnā. Ora 03, ko citur pazīst ar nosaukumu Good Cat vai pat Funky Cat, ir tikai 4,2 metrus garš piecdurvju hečbeks ar saviem izmēriem cienījamu riteņu bāzi – 2,65 metri.
Stūros izvirzītie riteņi, noapaļotās formas un mazliet naivā apaļo starmešu izteiksme ļauj meklēt līdzības plašā diapazonā no Nissan Micra līdz pat Porsche 911, kamdēļ Ora 03 uz ielas ir pamanāma automašīna. Pēc tuvākas iepazīšanās daudzi pārsteigti atzīst, ka elektromobilis tuvplānā izrādās lielāks, nekā sākotnēji šķitis.
Ņemot vērā, ka Ora 03 jumta līnijas augstums tuvojas mazam krosoveram, tas nepārsteidz. Ora 03 interjers ir moderns, gaumīgi iekārtots un pat diezgan plašs. Priekšējā daļa neizceļas ar ko eksotisku, ja neskaita Mini stila tumblerus stikla apsildei un grozāmu kustības virziena slēdzi kā Kia. Stūres taustiņi ir loģiski un saprotami, bet sapārotie ekrāni pārsvarā sniedz nepieciešamo informāciju. Tāpat kā vairumam ķīniešu automašīnu, to simboli ir pārāk sīki un pārāk vienādi, lai uzreiz identi¤cētu svarīgāko informāciju un atrastu veidu, kā naktī pārslēgt tumšāku ekrānu. Centrālais displejs ir vistiešākā norāde uz krasi atšķirīgiem patērētāju ieradumiem un prioritātēm Ora primārajos tirgos.
Priekšplānā vīd tiešceļi uz absolūti nevajadzīgām aplikācijām (kas vispār ir deezer.com?), turpretim vitāli nepieciešamas funkcijas dodas rokā pēc pamatīgas meklēšanas. Lai arī citviet pasaulē Ora 03 interjers spēj šokēt ar tikpat neiedomājamiem krāsu salikumiem kā 60. gadu Cadillac, Latvijā pieejams tikai viens noformējums – ar melnu sintētisko ādu un zilām nošuvēm. Orai ir tikai divas komplektācijas – 03 un 03+ atkarībā no akumulatora kapacitātes.
Ja 48 kWh akumulatora vietā izvēlaties 63 kWh, balvā saņemsiet sēdekļu ventilāciju, masāžu, automātisko novietošanas funkciju, panorāmas jumtu un bagāžnieka vāka elektropiedziņu. Vai tas viss, kā arī priekšējie parkošanās sensori ir 6000 eiro piemaksas vērti – tas ir labs jautājums, taču Ora 03+ ir par 100 km lielāka sniedzamība. Uzlādes ligzda ir kreisajā spārnā, un no līdzstrāvas lādētāja Ora spēj uzņemt līdz 50 kW. Teorētiski hečbekam pietiek ar tikpat jaudīgu lādētāju, piemēram, E-Mobi.
Taču prakse rāda, ka labāk uzmeklēt vismaz 150 kW jaudīgu stabiņu, no kura silta Ora baterija sūks vismaz 40 kW, jo ir bijuši gadījumi, kad no E-Mobi un citiem 50 kW avotiem automobilis spēj paņemt vien 25 kW. Ja maksa veicama par minūtēm, nevis kilovatstundām, sirdī var iezagties neliels aizvainojums. Ideālos apstākļos uzlāde līdz 80% aizņems aptuveni 40 minūtes, bet no 11 kW maiņstrāvas Wallbox akumulators pilnībā uzlādēsies 5,5–6,5 stundās.
KĀ TAS BRAUC?
Lai arī Ora 03 eksistē tikai elektriskā formātā, automašīnai joprojām ir reāla motortelpa ar piedziņas un uzlādes atribūtiem. Piedzīti tiek priekšējie riteņi, un, nospiežot pedāli, elektromobilis dūšīgi izrāda savu 170 ZS jaudu, cenšoties izspolēt pat uz sausa asfalta.
Paātrinājums līdz 100 km/h ir nedaudz virs 8 sekundēm, un kopumā Ora 03 ir jaudīgāka, ātrāka un lielāka par līdzīgas cenu kategorijas elektromobiļiem, piemēram, Dongfeng Box vai Hyundai Inster, un nostājas uz vienas starta līnijas ar vienkāršāko Volkswagen ID.3. Atskaitot sporādisku vibrāciju, piekare ir samērā komfortabla, stūrēšana – pietiekami precīza, bet vilces un āra trokšņi pieticīgi.
Ora 03 bez šaubām ir pilsētas auto, taču, nonākot uz šosejas, nepārņem pretvēja šalku izraisītas šausmas vai citi specefekti, kas nereti raksturīgi 20 000+ eiro diapazona elektromobiļiem. Lielākais trūkums ārpus pilsētas drīzāk ir augošs patēriņš un arvien skaidrāk izzīmēts lādētāja rēgs pie apvāršņa. Pie patēriņa aptuveni 18 kWh/100 km Ora 03 spēj veikt ap 250 kilometru.
Sēdpozīcija drīzāk piemērota neliela auguma cilvēkiem, un uz to norāda arī skopais stūresrata regulēšanas diapazons. Ar platajiem spoguļiem redzamība uz sāniem ir laba, ko nevar teikt par tiešo skatu cauri aizmugurējam stiklam. Tam nav savas slotiņas, tāpēc ziemā jāpaļaujas uz atkausētāja jaudu. Virzienrādītāja slēdžu darbība ir īpaši kaitinoša, un šī liga diemžēl raksturīga visiem GWM ražojumiem neatkarīgi no klases un cenas.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Dizaina, cenas un snieguma kombinācija uzšāva Ora 03 popularitātes kosmosā tūlīt pēc nonākšanas tirgū. Vēlākā cenu korekcija un īslaicīgas pieejamības problēmas (zviedru importētājs nebija gaidījis, ka Baltijā izdosies pārdot tik daudz automašīnu) pamazām izkliedēja sākotnējo sensāciju. Par spīti arvien jaunu konkurentu pieteikumiem, GWM Ora 03 īpašību kopums joprojām izskatās pievilcīgs, protams, savas nišas robežās. GWM Ora 03 tagad maksā 29 995 eiro, Ora 03+ 37 995 eiro.
Tas nozīmē, ka no apakšas Ora biksta jaunpienācēji no etniskās dzimtenes, savukārt 03+ jārēķinās ar liela mēroga komandu spēlētājiem, piemēram, vislētāko Hyundai Kona Electric. Lai vai kā, Ora uznāciens nodemonstrēja to, ka Latvijā cilvēkiem joprojām patīk automašīnas, kas izskatās pēc vabolēm.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...