Testa brauciens

Laukums bez robežām - GWM WEY 03 lietotāja pieredze

Saruna ar pieredzējušo basketbola treneri Aināru Čuksti
Pirmais GWM WEY 03 īpašnieks Latvijā
Reāla pieredze ar plug-in hibrīdu

Pieredzējušais basketbola treneris Ainārs Čukste radis, ka notikumus laukumā nosaka stratēģija, precizitāte un cīņasspars. Taču, izvēloties automašīnu, viņš nolēma lēkt nezināmajā, Eiropas produkcijas vietā uzticoties Ķīnā ražotajam GWM WEY 03. Ar mieru un pārliecību viņš lauž mītus par to, ko spēj Ķīnas autoindustrija.

- Sports un trenera darbs ir emocijām bagāts. Kā tu sevi raksturotu kā autovadītāju –racionālu vai emocionālu?

Drīzāk racionālu. Protams, gadās dienas, kad viss kaitina, bet kopumā esmu mierīgs vadītājs. Saprotu, ka nekur nevar aizskriet – ja priekšā ir kolonna, tad jābrauc kolonnā. Drošība man vienmēr ir pirmajā vietā.

- Ar kādiem automobiļiem ir nācies braukt?

Pirmais bija Moskvič 412, ko mantoju no tēva. Tam sekoja melns Audi Coupe ar skaļu izpūtēju, īsts jaunības auto. Pēc tam Audi 100 un dažādas darba mašīnas. Ilgi domāju, ka palikšu pie Audi, bet dzīve pierādīja, ka viss mainās. Īpaši atmiņā palicis Nissan Pathfinder – uzticams, izturīgs auto, īsts darba zirgs. Vēlāk nopirku arī otrās paaudzes Nissan Leaf elektroauto. Esmu zaļās domāšanas piekritējs.

- Un tagad izvēle kritusi par labu uzlādējamam hibrīdam.

Meklējot ģimenei otru auto, domājām arī par elektromobili, tomēr nolēmām, ka divas pilnībā elektriskas mašīnas nebūs praktiska izvēle. Gribējās kaut ko ar lielāku sniedzamību, tāpēc izraudzījos plug-in jeb uzlādējamo hibrīdu.

- Kādas bija prasības?

Es ilgi gaidīju uzlādējamu hibrīdu ar normālu elektrisko sniedzamību, lai dienas gaitā varu nobraukt vismaz 100 kilometru. Mans ikdienas maršruts ir aptuveni 80 kilometru, un gribas to veikt ar elektrību, nevis degvielu.

Izdevīgi piedāvājumi šeit!

- Vai pirms GWM Wey 03 izmēģināji arī citas alternatīvas?

Jā. Vienā nedēļā izbraucu gan ar Volkswagen Tayron, gan WEY 03. Tayron man patika, bet reklāmā bija minēts, ka tas pieejams ar 4 x 4 piedziņu, septiņām sēdvietām un lādējamo hibrīdu – diemžēl visas trīs īpašības vienā versijā nav iespējams apvienot. Toties pirmais brauciens ar WEY 03 sniedza tik daudz pozitīvu iespaidu, ka priekšroku devu Ķīnas ražotājam.

- Kā pirmoreiz uzzināji par šo zīmolu?

Pavisam nejauši – feisbukā. Tur pamanīju iespēju izmēģināt WEY 03 pie Adrem Auto, kas atrodas gandrīz pie manām mājām. Ja būtu bijis tālāk, droši vien nebūtu aizbraucis – mēs jau visi esam mazliet slinki. Pārdevējs Māris Lepers bija lielisks – ar humoru un zinošs. Izmēģinājuma braucienā sapratu, ka šis auto izskatās labi un rada emocijas. Pareizs izmērs, ietilpīgs bagāžnieks, 4 x 4 piedziņa, elegants dizains un 20 collu diski. Interesanti, ka Tayron tobrīd pat maksāja nedaudz mazāk, taču es kļuvu par pirmo WEY 03 pircēju Latvijā.

- Kuru versiju izvēlējies?

Bija pieejams arī priekšējās piedziņas modelis, taču es vēlējos tieši pilnpiedziņu. Man šķiet, ka latvieši ir 4 x 4 braucēju tauta. Pat ja to izmanto reti, gribas, lai tā iespēja būtu. Mans hobijs ir sēņošana, tāpēc ir būtiski, lai ne tikai varu iebraukt mežā, bet arī tikt no tā ārā. Ar priekšpiedziņas elektroauto ir gadījies visādi. Arī testa braucienā uzreiz devos smiltājā, lai pārbaudītu auto veiktspēju un uzvedību. Uzreiz iepatikās, kā strādā transmisija, cik veikli tas tiek kalnā.

- 442 ZS un 5,3 sekundes līdz 100 km/h. Tas ir raksturīgi sporta auto, nevis ikdienas krosoveram.

Protams, ikdienā šāda jauda man nav nepieciešama, bet latviešiem patīk, ka ir rezerve – gan jaudā, gan drēbju skapī, gan bankas kontā. Tas rada drošības izjūtu.

- Ražotājs sola, ka pilnībā elektriskajā režīmā var nobraukt 136 kilometrus. Vai tas ir reāli?

Tas atbilst realitātei. Ikdienā braucu režīmā, kurā priekšroka tiek dota elektrībai, tāpēc pilsētā auto ir ļoti ekonomisks. Brīdī, kad vajag veiklāku paātrinājumu, aktivizējas arī iekšdedzes dzinējs. Tad mugura tiek iespiesta sēdekļa atzveltnē. Tas rāviens ir iespaidīgs!

- Kā tu vērtē salona apdari un kvalitāti, salīdzinot ar citiem zīmoliem?

Kad pirmoreiz iesēdos šajā auto, nodomāju: “Nopietni? Šī ir Ķīnas mašīna?” Godīgi sakot, biju pārsteigts. Ādas apdare visur, stūre ir mīksta un patīkama, apdare kā premium klasei. Arī kopšana ir vienkārša. Esmu braucis ar automašīnām, kas maksā divreiz dārgāk, bet interjera atšķirība ir minimāla. WEY 03 izskatās dārgāks, nekā ir patiesībā.

- Cik šāds auto maksā?

Es to iegādājos par 40 000 eiro. Pirms pāris gadiem par tādu naudu varēja nopirkt, piemēram, Hyundai Kona – nelielu un vienkāršu elektroauto. Tagad par to pašu summu var iegūt šādu komfortu un jaudu.

- Kā ar ekonomiju – esi rēķinājis ietaupījumu?

Detalizēti ne, bet kopš aprīļa nobraukti 10 500 kilometru, un degvielu esmu uzpildījis tikai četras reizes. Mājai ir uzstādīti saules paneļi, tāpēc veicu uzlādi tikai šeit, pieslēdzoties pie parastās 220 voltu kontaktligzdas. Mans pēdējais elektrības rēķins bija nedaudz virs 100 eiro mēnesī par visu kopā – diviem uzlādējamiem automobiļiem, apkuri, karsto ūdeni. Sākotnējais ieguldījums ir liels, bet vēlāk ikmēneša izmaksas minimālas.

Aplūko jaunāko GWM modeļu piedāvājumu šeit!

- Vai, pārejot uz uzlādējamo hibrīdu, nākas mainīt ikdienas paradumus?

Gandrīz nemaz. Galvenais – neaizmirst uzlādēt. Ar elektroauto tas bija jāievēro rūpīgāk, taču arī šo cenšos vienmēr pieslēgt pie vada, lai nakts laikā uzlādējas. Bet, ja gadās aizmirst to izdarīt, varu braukt ar degvielu.

- Vai ir kas tāds, ko tu gribētu šajā auto izmainīt?

Jā – pagrieziena rādītāju slēdzi. Vēlētos, lai šeit būt mehāniska svira, kurai ir ļoti vienkāršs darbības princips. Kad pārsēžos atpakaļ uz Leaf, par šo vienkāršo risinājumu priecājos. WEY 03 pagrieziens strādā jutīgi un uzreiz atgriežas sākotnējā pozīcijā. Dažkārt sanāk maldināt apkārtējos, slēgājot pagrieziena rādītājus no vienas puses uz otru. Ir gadījies, ka uz mirkli izdziest centrālais multimediju ekrāns. Taču tādas likstas ir vairākiem jaunajiem auto.

- Kā ar drošības asistentiem – tie netraucē?

Klausoties skaļu mūziku, es tos vairs nedzirdu. Protams, tie ir klātesoši. Ja novēršos no ceļa, auto man atgādina, lai saglabāju modrību. Es braucu jau 40 gadus. Iespējams, ik pa brīdim kļūstu neuzmanīgs, tāpēc nav nekāda vainas, ja kāds tev atgādina – “skaties uz priekšu!”. Dažas reizes auto ir nobremzējis manā vietā. Varbūt pats būtu to paguvis izdarīt, tomēr labāk, ka kāds uzrauga.

- Tehnoloģiju šeit daudz.

Un kā vēl! Pamācība ir 300 lappušu bieza. Tikai nesen nejauši atklāju, kā ieslēgt stūres apsildi. Man šeit vēl daudz ko apgūt, un tas ir interesanti. Ir pat balss vadība, lai aktivizētu dažādas funkcijas. Vienīgi jārunā angliski, bet mūsdienu jaunatnei tā nav problēma.

Izvēlies savu jauno GWM!

- Ko saka paziņas, ieraugot šo auto?

Pārsvarā labus vārdus. Kādam puisēnam pat šķita, ka tas ir Lincoln. Logotips tiešām līdzīgs. Cilvēkiem patīk izskats, salona kvalitāte. Turklāt pēc nosaukuma uzreiz nevar saprast, kur auto ražots.

- Kāpēc daļa cilvēku ir ieturēti pret Ķīnā ražotām automašīnām?

Es pats tāds biju. Man šķita, ka viss ķīniskais ir lēts un ātri saražots. Bet, tiklīdz iesēdos šajā auto, viedoklis mainījās. Tagad pat vairs nedomāju, ka braucu ar Ķīnā ražotu auto. Šī ir luksusa klases mašīna ar lielisku apdari un patiesi kvalitatīvu sajūtu. Cepuri nost ķīniešiem – viņi spēj saražot ļoti labas lietas.

- Vai skepsi varētu skaidrot ar pieredzes trūkumu?

Ar stereotipiem un dogmām. Mēs bieži vadāmies pēc dogmām, nevis pieredzes. Ir jābūt atvērtam jaunajam. Kad nopirku elektroauto, daži uzreiz prasīja: “Kur tu liksi akumulatoru, kad tas beigsies?” Bet tā taču ir jauna mašīna! Ir garantija, serviss, viss, kā pienākas. Tehnika attīstās, un jāattīstās arī domāšanai. Es saku – nebaidieties pamēģināt!

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

GWM ORA 03

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

GWM Ora 03/Funky Cat ieguvis augstu novērtējumu Euro NCAP drošības testos, turklāt tam ir arī pienācīga garantija un ļoti laba cena. Protams, tam netrūkst sāncenšu, kas garantē konkurētspējīgu piedāvājumu, taču Ora 03 jau ir paspējis iemantot popularitāti arī Latvijā.

Lietota auto tests

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus