Citroën C3 pirmais testa brauciens
Pieejams iekšdedzes un elektriskajā versijā
Krosovera tagad par 10 mm augstāka
Konkurenti - Dacia Sandero Stepway, Škoda Kamiq, Seat Arona, Renault Captur

KAS TAS IR?
Kopš 2002. gada pazīstamais Citroën mazauto, pārkāpjot ceturtās paaudzes slieksni, ir kļuvis par krosoveru. Tam ir cienījams 16 cm klīrenss, bet pats auto ir 3 cm augstāks par to modeli, uz kā bāzes izgatavota Johana Rosela rallija mašīna cīņai WRC2 klasē pasaules čempionātā. C3 arī ir pirmais sērijveida modelis, kam izmantoti avangarda koceptauto Oli vaibsti, kas apvieno Normandijas skarbumu un tiešumu ar modernu gaismas tehniku.
Paradoksālā kārtā gan iznācis tā, ka citi Citroën, kam atjaunināšanas kampaņā arī bija plānots piešķirt Oli ģīmi, jau brauc pa mūsu ielām (piemēram, jaunais Berlingo), kamēr C3 ierašanās joprojām kavējas. Tas saistīts ar vēlēšanos virzīt elektrisko versiju, bet, iespējams, arī ar ārkārtīgi augstu pieprasījumu, un kā nu ne – jaunais C3 faktiski ir vienīgais Eiropā ražotais mazauto, kas spēj piedāvāt tādu cenas un snieguma attiecību, kāda agrāk bija pa zobam tikai Dacia Sandero. Patiesībā pat labāku, jo par 15 tūkstošiem eiro no Citroën ir iznācis kaut kas vērtīgāks par parastu budžeta automašīnu.
Citroën C3 pašlaik atrodas arī Stellantis koncerna tehnoloģiskā izrāviena priekšgalā. Tas ir pirmais no pavisam septiņiem grupas modeļiem, ko paredzēts ražot uz jaunās Smart Car platformas. Neiedziļinoties niansēs, tā paver iepriekš nepieejamas ražošanas procesa optimizācijas iespējas, tā samazinot automašīnu pašizmaksu līdz līmenim, kas, kā runā, ir ļoti tuvu Ķīnā ražotajiem auto. Savu artavu cenas veidošanā ienes arī ražošana Slovākijā, kur darbaspēka izmaksas tomēr ir zemākas nekā Rietumeiropas rūpnīcās.
Lai vai kā, Citroën allaž bijis ķēriens uz spilgta rakstura un komforta piešķiršanu automašīnām, kas izstumtas tālu ārpus premium radara aptveres. Krosovera tipa virsbūve liek tikai 4 metrus un 15 mm garajam C3 izskatīties lielākam un sportiskākam, un modelim nav liegti arī tradicionālie SUV atribūti, piemēram, nekrāsotas sliekšņu un arku uzlikas, turklāt pēdējām piešķirts interesants akcents reljefa zīmējuma veidā.
Automašīnai pieejamas spilgtas krāsas, kā arī maināmi dekori bampera stūros un sānos aiz durvīm, to skaitā Francijas karoga krāsās. Šajā ziņā Citroën nav tik cimperlīgs kā itāliešu Fiat, kas neļauj izvietot nacionālo karogu uz ražojumiem, kas nav izgatavoti Itālijā. Neraugoties uz kompaktajiem izmēriem, C3 ir pilnvērtīgi četrvietīgs automobilis ar pieņemamu 310 litru bagāžnieka ietilpību.
Kontrastā utilitāri vienkāršajai, lētajai bagāžnieka apdarei C3 salonu rotā diezgan pievilcīgu plastmasas šķirņu un audumu kombinācija.
Stūre ir nedaudz saspiesta no augšas un apakšas, bet pats panelis izveidots trīs nosacītos stāvos. Augšējo aizņem šaurs, interesants un citur neredzēts virtuālais mērskalu panelis, kam, pēc Citroën ieceres, jāaizvieto projekcijas displejs, kas šādam modelim būtu par dārgu. Bet attēlos redzamais 10,25 collu centrālais ekrāns ar labu izšķirtspēju un platu atpakaļskata kameras attēlu bāzes aprīkojumā neietilpst.
Citroën C3 aprīkojuma versijā YOU tā vietā apgādāts ar viedtālruņa turētāju. Izmantojot lietotni, tālruni var savienot ar automašīnu, kā savulaik Volkswagen Up. Abpus ekrānam izvietoti sekli plauktiņi, tie nav sevišķi praktiski, taču piešķir interjeram modernas funkcionalitātes iespaidu. Klimata iekārta, bezvadu lādētājs un daudz kas cits arī pieejami tikai dārgākajam modelim MAX.
KĀ TAS BRAUC?
Amizanti, ka Citroën C3 pirmajos testa braucienos automobili nācās atslēgt un iedarbināt ar parastu atslēgu kā 90. gados. Citroën gan solīja, ka šis atavisms līdz ražošanas sākumam tiks novērsts. Ciktāl ir runa par drošību, automašīna jau bāzē aprīkota ar obligāto vadītāja asistentu pakotni, un pat vislētākajam C3 ir Citroën Advanced Comfort balstiekārta, kas šajā klasē ir absolūti unikāla.
Lai apmierinātu sākotnējo pieprasījumu, Citroën C3 ceļamaizei dots viens vienīgs benzīna dzinējs – 1,2 litru trīscilindru turbomotors, kas attīsta 101 ZS jaudu un tiek komplektēts tikai ar manuālo pārnesumkārbu. Jaudīgāks vieglā hibrīda agregāts, ko komplektēs ar divsajūgu automātu, sekos vēlāk un maksās dārgāk. Laikos, kad pat mazauto klases braucamrīkiem vairs nav sajūga pedāļa, rustikāls franču auto ar medību suņa temperamentu ir kā svaiga gaisa malks un atgriešanās desmitgadē, kur elektromobiļus varēja redzēt tikai autoizstādēs.
Tā kā C3 sver tikai nedaudz vairāk par tonnu, bet pārnesumu skaitļus acīmredzami piemeklējis inženieris, kas zina, ko dara, mazais Citroën iet kā ūdensblusa pa dīķa virsu. Automašīna pat nav pārmērīgi skaļa, un papildu gumijas buferi komforta amortizatoru abos galos lieliski dara savu darbu. Tik īsam automobilim stūrēšana un gaitas īpašības ir virs vidējā. Ņemot vērā izvēlēto klasi un potenciālo mērķauditoriju, kabīnē dizaineri un ergonomikas spečuki ir iztikuši bez manierīgām “orientēšanās spēlēm”. Viss slēdzas, rādās un skan tur un tā kā normālās kompaktklases automašīnās.
Jā, tieši kompaktklases, jo C3 dotību komplekts un atjautīgais telpas izmantojums izvirza to ārpus mazās klases pieticīgajiem rāmjiem. Ne velti durvju iekšpusē iešūta ļipiņa saka “Have fun”. Degvielas patēriņš ir aptuveni 6 litri uz 100 km, un C3 var vest pieaugušus pasažierus arī aizmugurē, jo jumts virs sēdētāju galvas abās malās ir nedaudz paaugstināts.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Nokaitētajā automašīnu cenu situācijā pieejams Eiropas mazās klases krosovers ar kompaktklases salonu un aprīkojumu ir kā vēsinoša komprese, uz ko daudzi pat vairs necerēja. Tiesa, uz pārdošanas startu nāksies maķenīt pagaidīt, jo, kā jau minējām, Citroën lēmis sākt jaunā C3 ekspansiju ar elektrisko versiju e-C3.
Šajā modeļu ieviešanas burzmā pirmizrādi ir piedzīvojis arī jaunais Citroën C3 Aircross, kas ir pagarināta C3 versija un spēj pilnvērtīgi konkurēt ar Dacia Duster, nevis Sandero Stepway. Šā vai tā divi modeļi ir labāk par vienu, un paplašinātā izvēle ļaus atrast katram savu komforta ekoauto, kad tas sasniegs Citroën autosalonus.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...