Citroën C5 Aircross pirmais brauciens
Jauns krosovers no Citroën
Ir gan hibrīda, gan pilnībā elektriskā versija
Pirmoreiz pieejams aprīkojums, kāds Citroën nav redzēts
KAS TAS IR?
Jaunais Citroën C5 Aircross aizstāj tāda paša nosaukuma priekšgājēju, kas kopš 2018. gada pārdots vairāk nekā 560 000 eksemplāros. Ražots Francijā uz kopīgas Stellantis koncerna SLTA Medium platformas ar Opel Grandland un Peugeot 3008/5008, jaunais C5 Aircross dodas ceļā ar pilnībā jaunu un unikālu dizainu. Automobilis ir 4,65 m garš – 15 cm garāks par pirmās paaudzes modeli. Izmēri liek automašīnai izskatīties prestižākai un iespaidīgākai, savukārt par sešiem centimetriem garāka riteņu bāze novērš šaurību priekšgājēja otrajā sēdekļu rindā.
Jaunā krosovera aizmugure ir tikpat kā vertikāla, un jumta līnija virzienā uz aizmuguri pazeminās pavisam nedaudz, līdz ar to arī virs galvas tagad ir par septiņiem centimetriem vairāk vietas. Subjektīvi jaunais C5 Aircoss šķiet pietiekami garš un plašs septiņvietīgai konfigurācijai, tomēr krosovers ir strikti piecvietīgs – ar 565 litru bagāžas nodalījumu un atsevišķi nolokāmu aizmugurējā sēdekļa vidusdaļu.

Citroën pamatoti lepojas ar faktu, ka bagāžnieka apjoms un krosovera klīrenss (respektējami 19 cm) nemainās atkarībā no konkrētajā auto uzstādītā akumulatora izmēra. Jaunajā C5 Aircross pirmoreiz pieejams aprīkojums, kāda Citroën automašīnās līdz šim nav bijis: LED matricu lukturi, 20 collu diski, bet slīpais Waterfall jeb ūdenskrituma tipa centrālais ekrāns salonā ir lielākais, kāds līdz šim redzēts jebkura zīmola Stellantis automašīnā.
Blīvās, arī iekšējās konkurences dēļ C5 Aircross nepieciešams atrast unikālu īpašību kopumu, kas atšķirtos no Grandland un 5008. Šeit Citroën dizaineru komanda izvēlējusies likt lietā jau kopš 60. gadiem markai raksturīgos, bet pēdējā laikā ne līdz galam izmantotos talantus, starp kuriem ietekmīgākais ir absolūts komforts.
C5 Aircross interjers tapis, iedvesmojoties no dzīvojamās istabas, un piedāvā mājīgas apdares faktūras, īpaša komforta sēdekļus un ērtas vadītāja saskarnes. Horizontāli orientētais priekšējais panelis rada omulīgu drošības izjūtu un vienlaikus pauž premium ambīcijas. Citroën liek lietā gan audumu, gan sintētisko ādu, bet krāsu gamma piedāvā izvēli starp gaiši pelēku vai eleganti tumšzilu apdari.

Citroën Advanced Comfort sēdekļi ir ikviena C5 Aircross standartaprīkojums, tomēr elektriski regulējams vadītāja sēdeklis, Hype Blue apdare un milzu projekcijas displejs pieejams tikai Max izpildījumā. Jāteic, augstvērtīgāki sēdekļi, pat ja par tiem jāpiemaksā, ieteicami kaut vai regulējama sānu atbalsta dēļ. Pirmoreiz pieejama Citroën automašīnās, šī funkcija ļauj panākt augumam pilnībā piekļaujošos atzveltni. Tā noder ne tikai kalnu serpentīnos, bet arī darbadienas beigās un garos braucienos, kad pareizai sēdpozīcijai ir ļoti liela nozīme.
KĀ TAS BRAUC?
Atkarībā no tā, kas iebūvēts zem priekšējā pārsega un grīdā, var teikt, ka Citroën C5 Aircross ir trīs dažādi automobiļi. What Car? pirmajā testa braucienā Spānijā izdevās iepazīties ar diviem – uzlādējamo hibrīdu un pilnībā elektrisko variantu. Trešais ir Hybrid 145 jeb vieglais hibrīds – ar 1,2 litru 136 ZS benzīna motoru, 12 ZS e-motoru un 0,9 kWh akumulatoru –, kuru kā pieejamāko (cena no 29 290 EUR) ceram izmēģināt Latvijā.
Lādējamais hibrīds sastāv no 1,6 litru benzīna dzinēja ar 150 ZS, 125 ZS elektromotora un septiņpapkāpju divsajūgu pārnesumkārbas, kurā šis e-motors arī ir integrēts. Sistēmas summārā jauda ir 195 zirgspēki, bet elektriskā sniedzamība – 86 km. Degvielas tvertnes tilpums palielināts līdz 55 litriem, kopējai nobraukuma rezervei sasniedzot 1100 kilometru.

PHEV 195 patiešām izskatās pēc piemērotākā C5 Aircross varianta, kas vismaz uz papīra aizstātu no programmas izņemto dīzeli. Tomēr braucienā šāds Citroën neizrādījās tik harmonisks, kā varētu gaidīt. Dinamika, ko piedāvā spēka agregāts, nav peļama, taču iekšdedzes un elektriskās piedziņas saspēle nav perfekta, zināmu disonansi dažkārt ienesot arī neizlēmīgajai pārnesumkārbai.
Otrkārt, pateicoties aizmugurē iebūvētajam akumulatoram, C5 Aircross jābūt labam svara sadalījumam starp asīm un attiecīgi sabalansētai vadāmībai. Standarta braukšanas režīmos tā arī ir, taču, uzņemot agresīvāku tempu, parādās nepietiekama pagriežamība. Pavisam cita lieta – elektriskais Citroën C5 Aircross. Patiesībā tādi ir divi – ar 73 vai 97 kWh akumulatoru un 210 un 230 ZS jaudu, un otrā jeb Long Range versija savu nosaukumu nes, pateicoties 680 km WLTP sniedzamībai.
Jau pirmajos metros top skaidrs, ka jaunais Citroën C5 Aircross primāri konstruēts ar fokusu uz elektrisko piedziņu, un no uzlādējamā hibrīda mašīnas “iekšējām nesaskaņām” šeit nav ne vēsts. Elektromobilis teicami klausa stūrei, eleganti tur trajektoriju un paātrinās ar TGV ātrvilciena kluso apņēmību. Klase! Citroën Advanced Comfort balstiekārta, kas, pēc ražotāja ieceres, sola “burvju paklāja pieredzi”, elektriskajā C5 Aircross veido patiesi plūdenu gaitu. Apvienojumā ar pastiprinātu skaņas izolāciju un biezākiem sānstikliem jaunais Citroën pārliecinoši atveido blīvi nopakotu premium automašīnu izolēto mikropasauli.

Starp citu, ražotāja pieteiktā Long Range sniedzamība Maljorkā izskatījās pēc patiesības, jo pat pēc visgarākā un ilgākā maršruta pieveikšanas akumulatorā vēl bija palikusi vismaz puse lādiņa. Vēlāk noskaidrojās, ka laika taupīšanas nolūkā Citroën darbinieki elektromobiļus uzlādējuši tikai līdz 80%, kamdēļ Long Range potenciāls šķiet vēl pārliecinošāks. C5 Aircross ir labākais, ko Citroën izlaidis pēdējos gados, taču tas nav panākts, ejot ekscentriskuma ceļu, bet gan mēģinot radīt patiesi universālu automobili, lai piesaistītu pircējus ar atšķirīgu gaumi, arī tos, kuri nekad iepriekš nav lūkojušies Citroën virzienā.
Šā paša iemesla dēļ jāakceptē, ka Citroën netaisās būt vidējās SUV klases cenu čempions. Tā elektriskais variants maksā no 42 490 līdz 52 190 eiro, bet par uzlādējamo hibrīdu atkarībā no izpildījuma dīleri prasīs no 43 290 līdz 46 990 eiro.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...