Ziņas

Citroën jaunais konceptauto: sešvietīga dzīvojamā istaba uz riteņiem

Jauns konceptauto no Citroën
Iespējama dažāda sēdvietu konfigurācija
Oficiālā prezentācija 9. janvārī Briseles autoizstādē

Citroën pirmo reizi prezentēja savu jaunāko konceptauto ELO, kuram raksturīgi trīs atslēgvārdi: REST, PLAY, WORK jeb atpūties, izklaidējies un strādā. Automašīnas centrālais elements ir viedais salons, kuru pēc vajadzības var pārveidot par guļamzonu, biroju vai sešvietīgu transportlīdzekli.

Šodienas dzīve nozīmē pastāvīgu kustību un gatavību dažādām situācijām. Tieši šāda pielāgošanās spēja un dinamika ir ņemta vērā ELO izstrādē. Tas nav vienkārši transportlīdzeklis, ar ko pārvietoties no punkta A uz punktu B, bet gan mobila telpa un sabiedrotais katrā situācijā neatkarīgi no tā, vai ir nepieciešams pārvietoties, atpūsties, izklaidēties vai strādāt. Citroën dizaineri un inženieri ir radījuši konceptauto, kura funkcijas nebeidzas līdz ar galamērķa sasniegšanu.

ELO mērķis ir parādīt, ka aiz kompaktās ārienes slēpjas patiesi plašs un praktisks interjers. Pateicoties 100% elektriskiem risinājumiem, automašīna, kuras garums ir tikai 4,1 metri un augstums – 1,7 metri, piedāvā patiesi plašu un funkcionālu interjeru, kas padara to par ērtu dzīves telpu uz riteņiem.

Standarta izkārtojumā automašīnā ir četras sēdvietas: priekšā centrā izvietots vadītāja sēdeklis, no kura paveras plašs panorāmas skats, un trīs sēdekļi aizmugurējā rindā. Ja ir nepieciešams lielāks sēdvietu skaits, automašīnas salonu var viegli pārveidot, izvelkot divus papildu sēdekļus un tādējādi palielinot sēdvietu skaitu līdz sešām. Vadītāja sēdekli var pagriezt par 180 grādiem, lai apstājoties varētu ērti tērzēt ar pasažieriem vai izveidot biroju ar darbam piemērotu rakstāmgaldu.

Savukārt bagāžas nodalījumā atrodas divi saliekami, piepūšami matrači, kurus var piepūst, izmantojot automašīnā iebūvēto kompresoru. Ar matraču palīdzību salonu var pārvērst par ērtu divguļamo gultu. Pie griestiem ir izvietots nolaižams projektors, un automašīnā ir arī attiecīga vieta, kur piestiprināt projektoru, lai baudītu neaizmirstamus filmu vakarus savā dzīvojamajā istabā uz riteņiem.

Arī automašīnas ārējais dizains ir lieliski piemērots ceļošanai. Automašīnas priekšējais aizsargstienis ir izgatavots no mīkstāka materiāla, kas labāk pacieš nelielus atsitienus, bet apstājoties darbojas kā mazs plauktiņš. Durvis ir aprīkotas ar speciāliem āķiem nojumes nostiprināšanai, bagāžas nodalījums ir veidots tā, lai tur būtu ērti sēdēt, un V2L (vehicle-to-load) tehnoloģija dod iespēju automašīnas uzkrāto enerģiju izmantot citu ārējo ierīču uzlādei.

Ir grūti teikt, vai šāds konceptauto kļūs par realitāti, taču tas noteikti sniedz ieskatu Citroën nākotnes redzējumā. Pirmo reizi ELO tiks oficiāli prezentēts publikai 9. janvārī Briseles autoizstādē.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroën C5 Aircross ir racionāls ģimenes apvidus automobilis, jo īpaši, ja izvēlaties 1,2 litru benzīna dzinēju. Tam ir daudz priekšrocību, bet, ja vēlaties greznu interjeru, veiklu vadāmību vai septiņas sēdvietas, ir vērts izskatīt arī radniecīgā Peugeot 5008 kandidatūru.

What Car? TOP100

Lasi arī What Car? žurnālus