Testa brauciens

Citroën C5 Aircross pirmais tests

Komfortabls krosovers
Zem pārrsega trīscilindru dzinēji
Pieejams arī uzlādējamais hibrīds

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Franču Tiguan modernizētā versija iznāca šāgada janvārī un aprīlī atzīmējās izstādē Auto 2022 Ķīpsalā, bet rudenī sasniedza dīlerus. C5 Aircross ir piedzīvojis visai apjomīgu modernizāciju. Visa krosovera priekšdaļa, ieskaitot lukturus un motora pārsegu, ir pilnībā jauna, un LED starmeši ieguvuši raksturīgu zīmējumu, kas pievērš automašīnai papildu uzmanību.

Diemžēl starmešu gaismasspēja tumsā atpaliek no vizuālā efekta, daļēji tāpēc, ka C5 Aircross ir t.s. vājie LED ar manuālu augstuma regulēšanu. Izteiksmīgāku formu, modernāku gaismas tehniku un tumšu tonējumu iemantojuši aizmugurējie lukturi, kam arīdzan labi padodas izcelt krosovera apveidus.

Savukārt salonā parādījies lielāks centrālais displejs un slēdzim līdzīga automātiskās pārnesumkārbas svira, kas ir kopīga jaunākajiem Citroën, Peugeot un Opel modeļiem. Pāreja uz mazo puļķīti atbrīvojusi vairāk vietas viduskonsolē, un tur parādījusies vēl viena uzlādes ligzda.

KĀ TAS BRAUC?

Kopš no lielo Citroën ēdienkartes izslēgts azartiskais 1,6 litru turbodzinējs, aina zem motorpārsega kļuvusi par neērtu tēmu. Teorētiski C5 Aircross joprojām var iegādāties arī ar BlueHDi dīzeļdzinēju, taču, vaicāti par reālām iespējām pie tāda tikt, Citroën pārdevēji mulsi raugās sāņus. Zīmīgi, ka dīzelis pat nebūtu kosmiski dārgāks par benzīna dzinēju, par ko pieejamības gadījumā būtu jāpiemaksā 1000–2000 eiro (atkarībā no komplektācijas).

Uzlādējamais hibrīds ir interesants, ekonomisks un jaudīgs, taču arī dārgs, tāpēc izdevīgā C5 Aicross izvēle ir trīscilindru turbomotors ar 1,2 litru darba tilpumu un 130 ZS jaudu, ko iespējams papildināt ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Par spīti Shine komplektācijas iespaidīgajiem riteņiem, pilsētā C5 Aircross ir pietiekami izveicīgs, lai iekļautos satiksmē un pat sagādātu šķipsniņu braukšanas prieka. Stāvvietu un pagalmu manevros lieti noder vieglā stūre, kas savukārt mazliet kaitina ceļa posmos ar lielāku ātrumu, kur gribētos mazliet stingrāku un precīzāku mehānisma darbību. Par spīti tipiski franciskajam pastiprinātājam, triecieni no priekšējiem riteņiem līdz stūresratam nonāk reti, un tas lēnām audzē patiku pret krosovera manierēm.

Nedienas ar paātrinājumu, kā vienmēr, sākas uz šosejas, jo pat veicīgais automāts nespēj pilnībā nomaskēt mazlitrāžas dzinēja trūkumus. Apdzīšanas manevri ir saspringti un diezgan trokšņaini. Labā ziņa te ir tāda, ka, pat regulāri izaicinot dzinēja jaudas rezerves, vidējais degvielas patēriņš kaut kā pamanās noturēties 7,5 l/100 km robežās. Tas ir tikai par litru vairāk nekā ražotāja norādītais patēriņš jauktajā braukšanas režīmā. Automašīnas gaitas ziņā lielākais ieguvums ir Citroën C5 Aircross unikālā amortizācija.

Lai arī krosoveram nav un nevar būt pneimostatņu, tā amortizatori papildināti ar patentētiem hidrauliskajiem spilveniem. To uzdevums ir paaugstināt rites komfortu, kā arī iespēju robežās kontrolēt korpusa sasvēršanos līkumos. Pieredze rāda, ka parasti šāda veida franču inovācijas strādā tikai uz Francijas ceļiem, taču C5 Aircross amortizatori ir izņēmums. Tie labi “atstrādā” dažādas formas un dziļuma nelīdzenumus un izolē kabīni no ceļa radītām vibrācijām un trokšņiem. Ja Mercedes-Benz “lidojošajam paklājam” vispār ir lētāks analogs, tad tā ir Progressive Hydraulic Cussions sistēma. Daudz retāk tiek minēts “spilvenu” pienesums vadāmībā, taču tāds ir – C5 Aircross māk vienlaikus braukt gludi un labi klausīt stūrei, un uz Liepājas šosejas kaut kur ap Ilmāju tas ļoti uzlabo noskaņojumu.

Oma nesamaitāsies, arī nobraucot no asfalta. Nav droši zināms, vai grantsceļi bijuši ražotāja testu grafikā, tomēr C5 Aircross prot tikt galā gan ar nejauko latvju zemesceļu trepi, gan lauksaimniecības tehnikas izēstajām, lēzenajām bedrēm. Te būtu vietā paslavēt arī durvju gumiju konstrukciju – lai arī stūros smiltis tomēr sakrājas, sliekšņi vienmēr paliek tīri. Ar C5 Aircross var droši braukt arī uz laukiem. Auto salons arī pēc modernizācijas nelutina ar dārgām plastmasām, un stūre ar mokām kvalificējas modelim ar tik augstu kārtas skaitli. Toties priekšējie sēdekļi ir plati, ērti un stilīgi pašūti. Ja arī sānu atbalsts atstāts ārpus sēdekļu prioritātēm, garā un laidenā braucienā pēc tā arī nav lielas vajadzības. Tomēr skaidrs, ka braucēji, kas reiz iepazinuši vācu autosēdekļu projektēšanas sasniegumus, C5 Aircross dīvānos varētu piedzīvot zināmu vilšanos. Aizmugurējais sēdeklis cieš no citas pretrunas.

Tas gan ir sadalīts trīs atsevišķi regulējamās un bīdāmās daļās – bieži sastopams risinājums minivenos, bet ne krosoveros –, taču sekcijas ir šauras, un vietas kājām arī nav daudz. Bagāžnieks gan ir pamatīgs. Braukšanas pieredzi iespaido arī infoierīču darbība, un te Citroën C5 Aircross vadītāju gaida pazīstamie izaicinājumi – klimata iekārta klausa tikai skārienjutīgajam displejam, bet paneļa apgaismojuma regulēšana atrodas tālā un neloģiskā izvēlnes strupceļā.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Modernizācija lēcienveidīgi pavairojusi Citroën C5 Aircross ārējo pievilcību, un jaunā radiatora reste ļauj tam izskatīties ne vien svaigi, bet arī mazāk sitroeniski. Maksimālā komplektācija Shine jau ir tik plaša, ka neko vairāk par divtoņu krāsojumu (gaumes lieta) un Metropolitan Black Ambiance interjeru (iesaku) īsti vairs nevar vēlēties.

Tai ir pat papildus laminēti sānstikli, kas padara salonu vēl klusāku. Neraža vien tā, ka C5 Aircross ar automātisko pārnesumkārbu pieejams ne mazāk kā par 35 tūkstošiem eiro, un tā būs tikai Feel, nevis Shine komplektācija. Pilnā cena starp 35 un 40 tūkstošiem eiro būtu adekvāta, ja vien C5 Aircross priekšgalā rūktu lielāks dzinējs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.