Testa brauciens

Volkswagen ID.5 GTX testa brauciens

Maksimālistu izvēle ID.5 klāstā
Lielākās kapacitātes baterija - 77 kWh
6,3 sek līdz 100 km/h

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

KAS TAS IR?

Ja neskaita elektrisko minivenu ID. Buzz, krosovers-kupeja ID.5 pagaidām ir jaunākais Volkswagen elektriskais modelis. Tā ražošana sākās vien 2022. gada sākumā, taču līdzība ar gadu iepriekš debitējušo krosoveru ID.4 varēja radīt iespaidu, ka slaidā mašīna pārdošanā bijusi krietni ilgāk. Līdz pat vidējam jumta balstam ID.5 ir identisks ID.4. Tālāk kupejai līdzīgā virsbūves forma veido dinamiskāku, iznesīgāku siluetu, un auto profilu vainago bagāžnieka vākā integrēts spoilers.

Pateicoties šiem risinājumiem, ID.5 gaisa pretestības koeficients ir zemāks nekā ID.4. Lai arī abi elektromobiļi ir gandrīz vienāda garuma, ID.5 bagāžnieka ietilpība zem iekšējā pārsega ir pat nedaudz lielāka nekā apjomīgajam ID.4 – 549 pret 546 litriem. Tiesa gan, ar nolaistiem aizmugurējiem sēdekļiem ID.4 atgūst vadošās pozīcijas ledusskapju pārvadāšanā, jo ar 1561 litra kapacitāti krosovers-kupeja piekāpjas oriģinālam par veseliem 95 litriem.

ID.5 ir iecerēts kā sportiskas ievirzes auto, un tam pieejams tikai lielākās kapacitātes akumulators (77 kWh, neto). Attiecīgi kodīgāka ir arī ID.5 sākumcena – 53 602 eiro, ieskaitot valsts atbalstu. Toties ID.4, lai lieki nekrustotu modeļu ceļus, nemaz nav kombinācijas ar 128 kW (174 ZS) elektromotoru un lielo akumulatoru. Nosacīti ātrāka versija GTX – ar diviem elektromotoriem un 220 kW (299 ZS) summāro jaudu – gan ir abiem modeļiem. Ārēji to var atpazīt pēc GTX uzrakstiem un raksturīgiem LED gaismekļiem priekšējā bufera ventilācijas atverēs.

Atšķirībā no saistošā silueta ID.5 interjers nepiedāvā neko vairāk kā ID.4. Sporta sēdekļi ar vienlaidu atzveltni ir GTX aprīkojums, un atšķirībā no Škoda Enyaq Coupe stikla panorāmas jumts ID.5 nav standartā. Vienkāršotie apdares materiāli, kas ir pieņemami Nissan Leaf konkurentā ID.3, augstākas klases elektromobilī izskatās neiederīgi, īpaši ID.5. Salonā nudien gribas redzēt vismaz dažas aizraujošas, gaisotni uzlabojošas detaļas, citādi elektromobiļa interjers atgādina pāreju starp divām kosmosa stacijas sekcijām – funkcionāli, gaiši un plaši, bet nekā tāda, kas rosinātu tur uzkavēties.

KĀ TAS BRAUC?

Tāpat kā citi ID sērijas modeļi, arī šis ir gatavs braukšanai, tiklīdz apsēžaties pie stūres. What Car? izmēģinātais ID.5 GTX standarta braukšanas režīmā it nemaz necenšas izrauties no rokām, kā to varētu gaidīt no modeļa ar Gran Turismo nosaukumā. Tomēr nākamais krustojums pienāk negaidīti ātri, un klusuma dēļ šķiet, ka paši nemanījām, kā tas notika.

Kā vairumam lielo ID modeļu, GTX ir liela izmēra zemprofila riepas, turklāt ar atšķirīgu platumu priekšā un aizmugurē. Pie pirmās iespējas pārbaudījām gaitas komfortu uz bruģa un arī zemesceļa. Abos gadījumos nostrādāja zema smaguma centra un blīvas amortizācijas kombinācija. ID.5 ir pilnībā lietojams Latvijas un tās galvaspilsētas ceļu realitātē, tomēr 19 collu diski ir maksimums, kas elektriskajam Volkswagen nepieciešams.

Ārpus pilsētas vairāk nekā divas tonnas smagais krosovers ir paredzami straujš, taču tāls no GTI un pat GTE modeļu sparīgās atsaucības. 6,3 sekundes līdz 100 km/h izskatās labi uz papīra un apdzenot īstenojas arī dabā. Taču paātrinājums attīstās bez degsmes un īstas vadītāja iesaistes, un dažkārt rodas sajūta, ka esi nevis braucējs, bet elektromobiļa operators. Sporta režīms ievieš nedaudz jautrības, taču GTX nekādi nevar uzskatīt par GTI elektrisko analogu vai kur nu vēl turpinājumu. Tādu automašīnu Volkswagen vēl nāksies radīt. Pametot taisnus un gludus ceļus, atklājas Volkswagen ID.5 slēptie talanti. GTX ir tik garai pilnpiedziņas automašīnai neticami mazs apgriešanās aplis. To var dabūt apkārt pleķīšos, kur vienā piegājienā neapgrieztos pat Golf.

Divu motoru lietojums paplašina ID.5 brauktspēju smiltīs, kas sola pārliecinošu un drošu mobilitāti uz meža ceļiem, attālu pludmaļu piebrauktuvēs un pop[1]up stāvlaukumos pirms koncertiem vai autosacīkstēm. ID.5 GTX pat ir īpašs režīms slideniem apstākļiem – Traction. Tomēr divi motori tērē vairāk elektrības, tāpēc sniedzamība ir zemāka nekā vienmotora versijām. Pilnībā uzlādēts ID.5 GTX rādīja 431 kilometra teorētisko sniedzamību, taču praksē tā sarūk zem 400 km, sevišķi, ja braukšana pārsvarā notiek ārpus pilsētas un pa šosejām. Garā ceļā noder funkcionālā viduskonsole, taču uzmanību novērš visu funkciju koncentrēšana centrālajā ekrānā.

Attālināti pieejamie atjauninājumi varbūt var atslēgt 135 kW uzlādes jaudu, taču nespēj ieburt kokpitā pāris tiešās piekļuves pogu. Tā sauktās paplašinātās realitātes norādes uz vējstikla joprojām īsti nespēj aizstāt projekcijas ekrāna lakonisko un neuzbāzīgo pienesumu. Tiek ziņots, ka pēdējie atjauninājumi atvēruši ID.5 viedās navigācijas funkciju, kas plāno maršrutu atkarībā no braukšanas stila un uzlādes staciju izvietojuma, un es pieņemu, ka tas tiešām noderēs.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Lai arī ID.5 ir vidēji 5000 eiro dārgāks par salīdzināmu ID.4, krosovers-kupeja ir izskatīgs un pārstāv pieprasītu formātu. Kas attiecas uz GTX, tā ir maksimālistu izvēle. Top versija piedāvā par 20 km/h lielāku maksimālo ātrumu (180 pret 160 km/h), taču piedziņa ar diviem motoriem iedragā sniedzamību, tāpēc ID.5 Pro Performance ir saprātīgāks un par 7000 eiro lētāks variants. Jā, GTX piedāvātais temps ir pietiekami pacilājošs, taču, vadītājam aizmirstot par taupīgas braukšanas pamatprincipiem un rekuperācijas iespējām, vidējais patēriņš gluži nemanot sasniedz un pārsniedz 25 kWh/ 100 km, kas jaunāko tendenču un elektrības cenu kontekstā uzskatāms par relatīvi augstu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!