Testa brauciens

Aston Martin Vantage testa brauciens

Mazākais un nosacīti pieejamākais Aston Martin
4 litru V8 twin-turbo dzinējs no Mercedes-AMG
Cena - no 144 997 eiro

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Kas tas ir?

Vantage ir gandrīz divus metrus platas un tikko 1,3 m augstas durtiņas uz Aston Martin brīnumaino pasauli, jo ir mazākais un nosacīti pieejamākais no britu markas pašreizējiem modeļiem. Tā 4 litru V8 twin-turbo dzinējs un multimēdiju iekārta paņemti no Mercedes-AMG, un turp ved arī astoņpakāpju "automāta" pēdas.

Tagad tas ir droši pieskrūvēts pie pakaļējā tilta, kur atrodas ne tikai velkošie riteņi, bet arī Aston Martin vēsturē pirmais elektroniski vadāmais diferenciālis ar t.s. griezes vektoringu. 

Cilvēku valodā tas nozīmē, ka tikai pusotru tonnu smagā coupe ar 510 ZS jaudu ir vadāma un valdāma arī tajos braukšanas režīmos, par kuriem cilvēki maksā tik lielu naudu un pēc tam cenšas nobiedēt gan sevi, gan blakussēdētāju.

Krāsu salikumā "melns satīns uz melna satīna ar šķipsniņu oglekļa šķiedras" Vantage uzreiz nešķiet tik neatvairāmi skaists, toties izstaro tādu pievilkšanas spēku, ka norauj skolaspuikas no pretējās ielas puses trotuāra un pielipina pie žoga režģa vaļā mutēm. 

Platā monokoka dēļ kupejas durvis veras uz āru un mazliet uz augšu (swan jeb "gulbja" princips), lai neaizķertos aiz trotuāra un desmit centimetrus platās dekoratīvās sliekšņa uzlikas. Bet kad esat tai pāri un iekšā, uzreiz jūtaties kā zvaigžņu flotes pilots. 

Stūre ir formīga, lietišķa un ar tik plaši regulējamu iznesumu, ka mašīnu varētu stūrēt, pat sēžot bagāžniekā, - jā, Vantage tāds ir, toties nav cimdu kastītes. Sēdekļi ir aptveroši un vienlaikus ērti, kas liecina, ka Sport Plus krēslu ekstra nebūt nav lieka. Kaut kur citur, tikai ne sēdekļa sānos izvietotās regulēšanas pogas un pazīstamais Mercedes Comand vadības "tiltiņš" viduskonsolē delikāti atgādina par piegādātāja adresi Vācijā. Toties pārnesumkārba tiek komandēta īstā Aston Martin stilā - ar stiklotām pogām, starp kurām galvenā un lielākā atvēlēta dzinēja iedarbināšanai. "Gentlemen, start your engine!"

Kā tas brauc?

Nospiežot starta pogu, Vantage korpusu pilnībā piepilda spraiga, skaļa un mērķtiecīga rūkoņa kāda varētu būt Sptifire iznīcinātājam pirms izšķirošās misijas. 

Tā kā četrlitrīgais dzinējs iestumts pēc iespējas tālāk "bāzē", atverot motorpārsegu, skatienam paveras protomēroga gaisa filtru kastes, no kurām tikpat iespaidīgas caurules ieurbjas kaut kur dziļi AMG darinājuma organismā. Grūti aptver, ka te pietiek vietas arī V12 motoram, bet tā ir. Vantage V12 eksistē, ko nevar teikt par lietpratīgām norādēm, kā ar to vajadzētu braukt.

Geidona sinhronizējusi Afalterbahas aizkustinošo motoru salikšanas tradīciju viena meistara rokām, kamdēļ plāksnīte uz vāka apliecina, ka šī V8 "pēdējo pārbaudi" veicis kāds Grānts Stothārds. Priekšējā panelī no motortelpas iesniedzas arī fundamentāls atsaišu režģis, zem kura fenomenālais dzinējs izskatās kā Hanibals Lekters savā stikla būrī - bīstams, gudrs un savaldīts. Pagaidām.

Izbraucot uz ielas, Vantage piepeši šķiet pārsteidzoši mazs. 4,47 metri ir parasta kompatklases hečbeka garums, kurā Aston Martin inženieriem pārsteidzošā kārtā izdevies atrast vietu ne tikai dzinējam, bet arī normāla izmēra kabīnei. Normal vai Comfort režīmus Aston Martin nicinoši atmetis, tāpēc ikdienas pārvietošanās notiek galvenokārt Sport un Sport+ pakāpēs, garastāvokļa brīžos pārslēdzoties uz ekstrēmo (un skaļo) Track. Jaudas ziņā Vantage aptuveni atbilst Mercedes - AMG C63 ar pieklājīgu atkāpi griezes momenta sadaļā, taču - neskatiet vīru pēc tehniskajiem datiem. 

Paātrinājums ir svelošs, un maksimālais ātrums pa īstam biedējošs. Taču visvairāk uzrunā dzīvīgums un atsaucība, ar kādu Vantage veic ikvienu darbību. Sava loma te ir arī 50/50 izsvarojumam. Tā ir automašīna, kas radīta, lai nepārtraukti atrastos uz dzīves skatuves, un nekad neļauj braucējam to aizmirst. Pat dienas beigās, gurdi ripojot tukšgaitas apgriezienos, Vantage atgādina par savu neikdienišķo uzbūvi ar attālu īdēšanu pakaļējā reduktorā. Tā atgādina simtreiz pieklusinātu sacīkšu Aston Martin mehānismu čīkstu Lemānas boksu celiņā. 

Civilos ātrumos Vantage ir negaidīti komfortabls, gandrīz kā Gran Turismo tipa kupeja. Tas nav svarīgi, ja atrodaties trasē, bet noderēs, ja sadomāsit izšaut garākā ceļojumā. Ar 73 litru bāku un 350 l bagāžnieku Vantage tā nav problēma.

Vai to ir vērts pirkt?

Aston Martin hierarhijā Vantage atrodas uz zemākā cenu pakāpiena. Līdz 2018. gadam, kad iznāca pirmais jaunais Vantage, Geidonai nebija ko piedāvāt cenu kategorijā zem 150 000 eiro. 

Atzīstami, ka arī "my first Aston" modelī saglabāta pietāte pret apdares materiālu izvēli salonā, taču tā ne visai saskan ar savādā secībā izkārtotām pogām (SOS poga blakus pretizslīdēšanas atslēgšanai - mājiens ar mietu?) un lakonisku sacīkšu auto tipa mērskalu paneli, kam tomēr nepiemīt OLED izšķirtspēja. 

Nevarētu gan teikt, ka tas jelkā traucētu baudīt Aston Martin oriģinalitāti un valdzinošo dinamiku. Drīzāk tā ir nodeva tradīcijai gluži kā oriģinālais lietussargs zem bagāžnieka pārsega. Tomēr pie 176 457 eiro pilnās cenas dažkārt šķiet, ka Aston Martin Vantage ir nedaudz par dārgu strikti divvietīgam sporta auto ar tikai diviem velkošajiem riteņiem un sudrabplastmasas ventilācijas lūciņām.

Bet ja pieņem, ka vismaz trešdaļa summas ir maksa pa leģendu jeb kā saka angļi, "Aston Tax", tad pie šādas jaudas, snieguma un personības attiecības augšminētais skaitlis šķiet "extremely acceptable". 

Pārbaudīts AMG dzinējs un ZF pārnesumkārba ievērojami paaugstinājusi Vantage uzticamības reitingu, un padarījuši coupe krietni lietojamāku ikdienā nekā, piemēram, stratosfērisko DBS. Būtu žēl, ja tik pasakains automobilis caurām dienām nīktu garāžā, un ar Vantage tā parasti arī nenotiek.

  • Cena: no 144 997 eiro
  • Dzinējs: 8 cilindri, 3982 ccm, benzīns
  • Jauda: 510 ZS pie 6000 apgr./min
  • Moments: 685 Nm pie 2000 apgr./min
  • Pārnesumkārba: 8 pārnesumu automātiskā
  • Pašmasa: 1530 kg
  • Paātrinājums: 3,6 s
  • Max ātrums: 314 km/h
  • Patēriņš: 10,5/100 km
  • CO2: 245 g/km
  • Konkurenti: Porsche 911 Turbo, Audi R8 V10, McLaren 540C.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.