Testa brauciens

Jaunais Mitsubishi Outlander PHEV: pirmie iespaidi

Izmēģinam jaunāko Mitsubishi Outlander PHEV
Elektroauto un ne tikai
Cena, sākot no 33 900 eiro

Mitsubishi Outlander PHEV (plug-in hybrid vehicle) Eiropā daudzviet kļuvis par bestselleru savā segmentā – piemēram Lielbritānijā, kur tas ieņēmis pusi no visa elektroauto un PHEV tirgus, to pērk labāk nekā dzimtajā Japānā. Tādējādi Mitsubishi ir ieguvuši prominenci, kāda tiem nebija ilgus gadus, turklāt vienlaikus – arī “zaļo SUV” ražotāja reputāciju.

Lielbritānijā Outlander PHEV noslēpums ir skaidrojams itin vienkārši – tas ir vienīgais plug-in hibrīda SUV  un kvalificējas valdības 5000 mārciņu subsīdijai, kas tiek piešķirta videi draudzīgu auto pircējiem. Tādējādi tas TUR maksā praktiski tikpat, cik ierindas Outlander ar dīzeļdzinēju. Pierēķinot dažādas nodokļu atlaides un iespaidīgo degvielas ekonomiju, kādu var panākt, prātīgi izmantojot šī transportlīdzekļa elektropotenciālu, Outlander PHEV iegāde pie viņiem šķiet loģisks, racionāli pamatots solis.

Latvijā pagaidām nekādas būtiskas priekšrocības, izņemot jau minēto degvielas ekonomiju, Outlander PHEV pircējiem nav. Ja tavs ikdienas maršruts ir ne vairāk kā 30 kilometri turp, 30 atpakaļ, tad, uzlādējot Outlander mājās vai darbā, tu varēsi šos attālumus veikt tikai ar elektroenerģiju vien. Vai, nu ja tiešām reāli jāsteidzas, tad vairāk par 1-2 litriem uz 100 km nebūs. Gada griezumā ekonomija ir vismaz kādi 3 tūkstoši eiro. Un 3 tūkstoši, kā zināms, tāpat vien nekur apkārt nemētājas.

Kāds tas ir?

Vizuāli Outlander PHEV ieguvis iezīmes no pašu nospraustās Dynamic Shield koncepcijas, kas caurstrāvo visus jaunos Mitsubishi modeļus un ieskicē to nākotnes attīstības virzienu. Tajā ietilpst LED dienasgaitas gaismas, tā dēvētā 3D radiatora reste, jauni buferi un pavisam nedaudz atšķirīgs, bet – mūsuprāt – simpātiskāks aizmugures dizaina risinājums. Buferi arī pievieno vēl 4cm Outlander PHEV garumam, rezultātā tas izskatās nedaudz zemāks un sportiskāks, nekā līdz šim.

Arī interjers ir pārveidots, padarot Outlander PHEV salonu vienkāršāku un elegantāku. Salona ietilpība nav mainījusies, tā joprojām ir vienlīdz iespaidīga kā līdzšinējam modelim. Sēdekļi – komfortabli, bet apdarē redzama Mitsubishi raksturīgā montāžas kvalitāte. Ne velti Outlander PHEV Japānā vairākās lielpilsētās tiek izmantots kā transportlīdzeklis dabas katastrofu gadījumos – tas spēj izturēt daudz ko.

Latvijā izvēlēties Outlander PHEV ir vienkārši – pieejama tikai viena, labi aprīkota modifikācija, kurā ietilpst praktiski viss, ko varētu vēlēties no auto: ādas apdare, mūsdienīgas drošības sistēmas un asistenti, plašs komforta aprīkojums, USB pieslēgvietas gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem un daudz kas cits.

Outlander PHEV hibrīdsistēma apvieno 2,0 litru tilpuma motoru ar diviem elektromotoriem (viens priekšā, otrs aizmugurē), patiešām eksotisks risinājums, kas ļauj izmantot pilnīgi visus šos jaudas avotus, kad nepieciešams braukt dinamiski, vai arī ļaut sistēmai pašai izvēlēties, kā tos sabalansēt, lai panāktu maksimālu degvielas ekonomiju. Jāteic, dinamika ir absolūti pieņemama un par veselām divām sekundēm līdz 100 km/h labāka, nekā līdzšinējam Outlander PHEV.

Ja nu ir viens mīnuss, tad tas ir septiņu sēdvietu trūkums, atšķirībā no standarta Outlander. Taču pieredze liecina, ka vairums septiņvietīgu krosoveru pircēju tās tik un tā izmanto reti.

Vai to ir vērts pirkt?

Mitsubishi Outlander PHEV ir unikāls, jo šajā cenu grupā neko līdzvērtīgu pagaidām neatrast. Tas ir lietojams vismaz 30 km rādiusā arī brīžos, kad nav degvielas, bet ir tikai elektrības rozete. Tas un arī jūtamās nodokļu atlaides, ko saņem Outlander PHEV pircēji Rietumeiropā ir iemesls, kādēļ tas vienubrīd bija populārākais šāda tipa SUV pasaulē. Pat Latvijā, salīdzinot cenas, Outlander PHEV neizskatās slikti, ņemot vērā priekšrocības, ko sniedz videi draudzīgā, komfortablā un ekonomiskā pārvietošanās.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!