Testa brauciens

Jaunais Kia Sportage

Whatcar.lv iemēģina Kia Sportage
2,0 litru dīzeļdzinējs
Automātiskā pārnesumkārba

Kia ir ļoti paveicies, ka galvenā dizainera amatā ir Peters Šreijers. Bijušais Audi dizaina guru ir spējis pārvērst šo Āzijas zīmolu līdz nepazīšanai un Sportage ir līdz šim veiksmīgākais piemērs - tas ir Šreijera darbs no A līdz Z. 

No pilnīgi blāva un neizteiksmīga pārvietošanās līdzekļa, kāds bija iepriekšējās paaudzes Sportage, jaunais modelis ir kļuvis par mūsdienīgu, simpātisku auto. 

Kāds tas ir?

Lai arī Sportage ir lielāks par iepriekšējās paaudzes modeli un piedāvā lielāku ietilpību, stils tomēr dažviet ņēmis virsroku pār saturu. Smagnējais aizmugures jumta balsts nedaudz ierobežo pārredzamību, braucot atpakaļgaitā. 

To var atrisināt ar "parkošanās palīga" palīdzību - optimālākais variants ir pasūtīt atpakaļskata kameru ar ekrānu atpakaļskata spogulī. Tas būs ievērojami lētāk, nekā ņemt to kopā ar navigācijas sistēmu.

Pie stūres viss it kā ir kārtībā, taču garāka auguma cilvēkiem varētu rasties vēlēšanās nolaist sēdekli vēl zemāk, nekā tas ir iespējams. 

Ja neņem vērā šos iebildumus, viss pārējais ir labās ziņas. Lai arī dažiem joprojām varētu rasties iebildumi par apdares materiālu izvēli, jaunā Sportage interjers tik un tā ir milzu solis uz priekšu, salīdzinot ar iepriekšējo modeli.

Vēl jo vairāk - mērinstrumentu panelim ir pat pievilcīgāks noformējums nekā radniecīgajā Hyundai modelī ix35, kas tomēr palicis uzticīgs korejiešu dizaina standartiem. 

Dinamika

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Kia Sportage, kam zem motora pārsega bija 2,0 litru dīzeļdzinējs, savienots ar automātisko pārnesumkārbu.

Tā ir optimāla kombinācija, jo par jaudas trūkumu nevar sūdzēties, paātrinājums ir šim dzinēja tilpumam pārliecinošs, bet sešpakāpju automātiskās pārnesumkārbas darbība ir nemanāma. Degvielas patēriņš testa brauciena laikā – vidēji 8,2 litri uz 100 km.  

Līdzsvars starp gaitu un vadāmību ir labāks, nekā citiem Kia, ar ko mums ir nācies braukt. Gaita ir pamīksta, taču auto labi turas uz ceļa, stūres reakcija ir ātra un, lai arī sākotnēji tā dažiem var šķist krietni par vieglu, pie tās var pierast.  

Pilnpiedziņas sistēma vadāmību daudz neietekmē – normālos apstākļos darbojas tikai priekšpiedziņa, aizmugures riteņi pieslēdzas vien tad, ja tiek konstatēta izslīdēšana.

Spriedums

Par spīti nosaukumam, Sportage nav nekas sportisks, taču lielākajai daļai pircēju tas nebūs svarīgi – viņus apmierinās komforts un paaugstinātas sēdpozīcijas radītā drošības sajūta.  Komplektā ar labu cenu, pieņemamām uzturēšanas izmaksām (skat. tabulu zemāk) un iespaidīgu garantijas periodu tas ir intriģējošs piedāvājums. Turklāt tas labi izskatās.  

Diemžēl, kamēr Kia neieguldīs lielākus līdzekļus mārketingā, vietējā tirgū to daudzi turpinās saukt par „korejiešu auto”. Pat par spīti 7 gadu garantijai. 

Jums patiks: pievilcīgais dizains

Jums nepatiks: paviegla stūre, 2,0 litru dīzeļdzinējs varēja būt vēl ekonomiskāks 

Lasi detalizētu jaunā Kia Sportage testu, salīdzini modifikāciju cenas, tehniskos datus un aprīkojumu

KIA Sportage apkopju izmaksu aprēķins.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stinger

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Kia Stinger ir stilīgs korejiešu autoražotāja modelis ar aizmugures piedziņu, kas vēlas konkurēt ar Audi A5 Sportback un BMW 4. sēriju. Sagaidāms, ka trūkumus interjera apdares kvalitātē un zīmola pievilcībā kompensēs konkurētspējīga cena.