Ziņas

Kia pārsteidz ar EV5 koncepauto

Konceptmodeļa dizains ir līdzīgs EV9 un vienlaikus ļoti atšķirīgs no EV6
Sniedzamība ap 500 km
Līdz 2026. gadam parādīsies vēl četri jauni modeļi.

Vien dažas nedēļas pēc jaunā elektriskā septiņu sēdvietu flagmaņa EV9 prezentācijas Kia atklājusi otro elektrisko modeli, kas veidots, izmantojot tādu pašu stila valodu. EV5 seko lielākajam auto un iemieso Opposites United dizaina filozofiju, kas būs pamatā visiem Dienvidkorejas markas nākotnes modeļiem.

Pašlaik formāli par Concept EV5 nodēvētais auto tiks laists klajā jau šogad, un vispirms tas debitēs Ķīnas tirgū. Kia ir apstiprinājusi, ka drīz izziņos plānus citiem starptautiskajiem tirgiem, kas ļauj droši prognozēt, ka jaunā modeļa parādīšanās Eiropā ir tikai laika jautājums. 

Tehniskās detaļas pagaidām nav zināmas, taču par daudz ko ļauj spriest fakts, ka EV5 tiks izlaists uz E-GMP platformas, kas balsta divus aktuālos modeļus un uz kuras pamata līdz 2026. gadam parādīsies vēl četri jauni modeļi.

Izmēru un apjomu ziņā EV5 ir līdzīgs aktuālajam iekšdedzes modelim Kia Sportage, tālab var paredzēt, ka tas konkurēs ar citiem līdzīgi veidotiem elektriskajiem auto, to skaitā Nissan Ariya, Toyota bZ4X un Volkswagen ID 4. 

Tāpat kā platformas biedri un tiešie konkurenti EV5 piedāvās divu vai četru riteņu piedziņu, attiecīgi izmantojot vienu vai divus elektriskos motorus. Tā kā E-GMP vidējā izmēra modeļu ietilpīgākā akumulatora kapacitāte ir 77 kWh, maksimālajam nobraukumam ar pilnu uzlādi vajadzētu būt ap 500 kilometru.

EV5 arī šķiet vismaz tikpat liels kā EV6 krosovers, un tas liek domāt, ka Kia savus modeļus nesauks atbilstīgi izmēram, kā to dara Volkswagen vai Peugeot. Tāpat kā EV9, arī EV5 ir veidots, uzmanības centrā paturot ietilpību un praktiskumu, turklāt, kā lielajam modelim, tam būs pagriežami sēdekļi, kas ļaus transformēt salona telpu. 

Konceptautomobilim gan priekšā uzstādīts vienlaidu sēdeklis, tomēr praktisku apsvērumu pēc maz ticams, ka tāds tiks ieviests arī sērijveida mašīnai. Toties nav šaubu, ka tiks saglabāts panorāmas stikla jumts (konceptautomobilī ar integrētiem saules paneļiem), otrreizējā pārstrādē iegūti salona materiāli, kā arī vienlaidu displejs ar mērinstrumentiem un infoizklaidi.

Drīz pēc EV5 atklāšanas Kia apstiprināja pirmos tehniskos datus flagmanim EV9, kas pārdošanā nonāks tuvākajos mēnešos. Automobilis ir 5010 mm garš, tam ir 3100 mm riteņu bāze un 800 V akumulators ar 99,8 kWh kapacitāti. Tas dod nobraukuma rezervi līdz 541 km, un 240 km autonomiju teorētiski iespējams iegūt 15 uzlādes minūtēs.

Pārdošanā nonāks versija ar aizmugurējo riteņu piedziņu – tai būs 203 ZS un 350 Nm – un versija ar diviem motoriem, kas pa abiem attīstīs 384 ZS un 600 Nm. Veiktspējas rādītāji un cena parādīsies vēlāk, arī informācija par solīto ātro GT versiju

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.