Testa brauciens

Iemēģināts: atjauninātais Ford Mondeo

Whatcar.lv iemēģina atjaunināto Ford Mondeo
Jauni dizaina elementi un dzinēji
Cena no Ls 12 990

Šīs paaudzes Ford Mondeo pirmo reizi pie pircējiem nonāca 2007. gadā un toreiz uz savu tuvāko konkurentu - Mazda 6 un Opel Vectra fona izskatījās visai iespaidīgi.

Tomēr laiks nestāv uz vietas un konkurenti nesnauž – nācis klajā jauns Mazda 6 modelis, Vectra vietā ir Opel Insignia, tāpēc Ford inženieriem neatlika nekas cits, kā ķerties pie Mondeo atsvaidzināšanas. 

Uzlabojumi

Lai iemēģinātu Ford Mondeo "feisliftu", Whatcar.lv devās uz Minheni.

Vispirms - par atšķirībām auto ārienē. Mondeo ieguvis LED lukturus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt mainījusies arī lukturu forma. Arī abu buferu formas ir mainītas – lielāki gaisa tvērēji priekšā un neliels difuzors aizmugurē. Pateicoties šīm izmaiņām, auto priekšgals kļuvis vēl agresīvāks, kaut gan to labāk var pamanīt bāzes versijās, kurām radiatora reste nav hromēta, kā šajos attēlos redzamajam aprīkojuma gammas flagmanim.

Dažādas izmaiņas piedzīvojis arī auto interjers. Piemēram, uzkrītošās alumīnija imitācijas paneļus tagad aizstāj daudz solīdāki tumša metāla elementi, kas kombinācijā ar dažiem hroma akcentiem rada visai patīkamu, teju ne biznesa klases atmosfēru.

Arī kopējā materiālu montāžas kvalitāte brīžiem liek justies kā dārgāka auto salonā (tas, protams, pie nosacījuma, ja interjerā ir ādas apdari un citi papildaprīkojuma elementi).

Dzinēji un vadāmība

Līdz ar vizuāliem jauninājumiem, novitātes ir arī dzinēju paletē. EcoBoost benzīna dzinēju sēriju papildinājis 2,0 litru 240 ZS agregāts, kas tiek aprīkots ar PowerShift automātisko pārnesumkārbu.

Dzinēja jauda bez aizķeršanās ļauj uzsākt apdzīšanas manevrus un arī pārnesumkārba gudri izvēlas atbilstošāko pārnesumu – nekādas liekas raustīšanās.

Otrs jaunums ir 2,2 litru Duratorq dīzeļdzinējs. Ar 200 ZS tas ir gana jaudīgs un kluss, taču tam ir divi būtiski trūkumi, kas, cerams, tiks atrisināti jau tuvākajā laikā. Pirmkārt, vismaz pagaidām tas tiek aprīkots tikai ar manuālo pārnesumkārbu, bet otrkārt - Latvijā tas diemžēl vēl netiek piedāvāts.

Whatcar.lv bija iespēja abus šos dzinējus iemēģināt gan uz slavenajiem vācu autobāņiem, gan līkumotās kalnu šosejās. Mondeo (neatkarīgi no virsbūves tipa un dzinēja) uz ceļa uzvedas rāmi un paklausīgi. Līkumos tas neļaujas provokācijām un uztur ieņemto kustības virzienu, bet uz lielceļa pat pie ātruma, kas Latvijā, iespējams, robežotos ar cietumsodu, turas stabili un pārliecinoši.

Labāk aprīkotās versijas piedāvā izvēlēties kādu no trim piekares iestatījumiem – Comfort, Normal, Sport, tomēr, mainot šos iestatījumus, lielas izmaiņas piekares darbībā nav jaušamas.

Aprīkojums

Ja izvēlaties labi aprīkotu Mondeo, tas var kļūt kas vairāk par vienkāršu ģimenes auto un nostāties pussoļa attālumā no klasi augstākiem auto. 

Mondeo ar Titanium aprīkojuma līmeni (atkarībā no izvēlētā dzinēja) maksā ap 20 tūkstošiem latu, taču pilnai laimei papildaprīkojuma sarakstā jāatzīmē vēl ādas salona apdare, automātiskās tālās gaismas, joslu maiņas un aklās zonas sensori, navigācijas sistēma un citi patīkami tehnoloģiju brīnumi, kas pie auto cenas pievieno vēl vismaz pāris tūkstošus latu.

Spriedums

Labi aprīkots Ford Mondeo min uz papēžiem Volvo un varbūt pat cer aizsniegties līdz Audi vai BMW. Tomēr, neskatoties uz tehnoloģisko attīstību un kvalitāti, Ford zīmolam pietrūkst vajadzīgā prestiža.

Kas attiecas uz ģimenes auto klasi - Mondeo pārliecinoši ir starp līderiem. Ar to ir patīkami braukt, ir patīkami tajā atrasties un tas ir ļoti praktisks.

Jums patiks: Cenas un  kvalitātes attiecība, jaunie dzinēji

Jums nepatiks: Dažiem Mondeo var šķist pat pārāk liels, dažbrīd salonā ienāk ceļa trokšņi


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...