Testa brauciens

Citroen C3 Aircross Hybrid pirmais brauciens

Pieejami trīs spēka agregāti
Izvēle komforta cienītājiem
Cena - no 18 290 eiro

KAS TAS IR? 

C3 Aircross ir mazākais Citroën SUV modelis, tomēr būtu aplam to dēvēt par mazu. Ārēji kompaktais, 4,4 metrus garais auto iekšpusē ir pārsteidzoši ietilpīgs, turklāt tas ir pieejams trīs principiāli atšķirīgās piedziņas versijās: kā benzīna auto, hibrīds un elektromobilis. Bāzes versija – ar 100 ZS benzīna motoru un manuālo kārbu – vilina ar 18 290 eiro cenu, taču arī elektriskais variants, kas maksā no 25 290 eiro, nav pārāk dārgs, īpaši, ja patur prātā valsts atbalstu elektromobiļu iegādei.

Mēs testa braucienā devāmies ar plašā nozīmē vidējo variantu jeb hibrīdu, kam cenrāža pirmajā ailē rakstīts 24 290 eiro. Lai arī tas ir subjektīvs kritērijs, Aircross saņem maksimālo novērtējumu par eksterjera dizainu. Tajā eleganti apvienots auto klasei piederīgs rotaļīgums, izteiksmīgums un funkcionalitāte. Pēdējā galvenokārt saistīta ar virsbūves augstumu, kam ir liela nozīme salona telpas apjomā un ko veikli maskē dizains.

Savu lomu te spēlē kontrastējošas krāsas jumts, kas var būt melns vai balts. Montekarlo zilā mašīna ar melnu jumtu ir pieejama bez papildu maksas, bet par citiem krāsu salikumiem jāmaksā no 250 līdz 610 eiro. Aircross salonā valda uzsvērts minimālisms, un īpaši tas attiecas uz vadītāja vietu.

Priekšējais panelis ir gandrīz simetrisks, uz mērinstrumentiem pie vējstikla jāskatās pāri stūresratam (tāpat kā radniecīgajā Peugeot), bet pats stūresrats ir ļoti mazs un ne gluži apaļš. Var nākties pierast pie šiem īpatnībām, taču realitātē franču ergonomikas koncepts darbojas.

Salona telpa ir ietilpīga, taču īpaši iespaidīgi ir aizmugurējie sēdekļi, konkrētāk – vieta, ko tie piedāvā. Vietas pietiek gan ceļgaliem, gan galvām, un patiesībā, daudz nepārspīlējot, C3 Aircross dizains ir lielisks – rotaļīgs un funkcionāls. tajos varētu iesēdināt divmetrīgu basketbolistu.

Citroën uztveramā izgatavošanas kvalitāte ir laba, un interjeru varētu raksturot kā lētu, interesantu un dārgu, un visi šie apzīmējumi būtu pareizi. Iespaids ir atkarīgs no tā, kurp skatāties un ko aptaustāt, jo dažādām virsmām izmantoti ievērojami atšķirīgi materiāli. 

Piemēram, durvju augšdaļai lietota pavisam vienkārša plastmasa, bet priekšējā paneļa vidējā daļa ir pārklāta ar mīkstu, teksturētu tekstilu, kam patīkami pieskarties. Arī priekšējiem Advanced Comfort sēdekļiem ir kvalitatīva apdare. Un par tiem tiešām vērts padomāt, jo tie ne vien lieliski izskatās, bet arī ir ļoti ērti.

Advanced Comfort sēdekļi C3 Aircross ir pieejami, sākot no otrā jeb vidējā aprīkojuma līmeņa. Nelielas bažas rada problēma, kas ikdienā varētu rasties, iekāpjot automobilī un izkāpjot no tā. Ja auto ir netīrs, atverot durvis, tā virsbūves elementi var nosmērēt apģērbu. Basketbolists un vidēja auguma braucēji no tā, iespējams, izvairīsies, taču bērni savu apģērbu, visticamāk, nosmulēs.

KĀ TAS BRAUC?

C3 Aircross brauc līgani, kā tas ģimenes auto arī klājas. Tas nozīmē mīkstu balstiekārtu, kuras galvenais mērķis ir slāpēt ceļa nelīdzenumus, un izteikti komfortablu gaitu. Piekares elastība un sānsveres gan nenozīmē, ka līkumu izbraukšana būtu nepatīkama. C3 Aircross ir viegls auto un uzvedas ņipri: labi jūtams – lai izbaudītu braucienu, nav nepieciešams liels impulss.

136 ZS hibrīddzinējs nodrošina pietiekamu dinamiku. Trīscilindru dzinēja dūkoņa dzirdama tikai spēcīga paātrinājuma laikā. Bet tad benzīna dzinējam palīgā nāk elektromotors, lai dotu ekstragriezes momentu. 

Sešu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba, kurā integrēts elektriskais motors, darbojas neuzbāzīgi vienmērīgi. Uz šosejas, braucot ar ātrumu 110 km/h, trokšņa līmenis ir patīkami zems, padarot C3 Aircross par piemērotu partneri arī starppilsētu braucieniem. Vidējais degvielas patēriņš mūsu izmēģinājuma laikā bija aptuveni 6 litri uz 100 km, kas ir apmierinoši. 

Tumsā pārsteidza Citroën priekšējie lukturi, kas piedāvā garu un spilgtu kūli gan tuvās, gan tālās gaismas režīmā.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Jā, C3 Aircross ir vērā ņemams tirgus jaunpienācējs par labu cenu! Te gan jābilst, ka lētajā bāzes izpildījumā automobilis ir ļoti pieticīgs gan aprīkojuma, gan dzinēja izvēles ziņā, jo hibrīddzinēju (vai elektropiedziņu) var dabūt, tikai sākot no vidējā aprīkojuma līmeņa PLUS. Tajā aprīkojums jau ir labāks, tomēr tālruņa bezvadu uzlāde, navigācija, atpakaļgaitas kamera un vieglmetāla riteņu diski tāpat ir rezervēti trešajam aprīkojuma līmenim, proti, MAX. Hibrīdmašīna MAX izpildījumā maksā 25 790 eiro, kas joprojām šķiet izdevīgi (benzīna automobilim MAX līmenis nav pieejams).

Tomēr hibrīda versija nav automātiskā noklusējama izvēle. Kamēr vēl ir pieejams valsts atbalsts, 4500 eiro subsīdija (vai 6750 eiro, ja auto pērk daudzbērnu ģimenei) nodzēš cenu atšķirību starp hibrīdu un elektrisko auto, un, pat ja spēkratu pērk uzņēmums, kam subsīdija nepienākas, starpību ilgtermiņā varētu nodeldēt uzlāde ar lētu elektrību.

Tāpēc, ja auto pārsvarā plānots izmantot pilsētā un piepilsētā un 306 km elektriskā sniedzamība (WLTP) šķiet pietiekama, elektromobilis ir izsvēršanas vērts variants. Aircross piedurknē ir vēl viens dūzis, ko mēs apzināti atstājām nobeigumam. Par papildu 890 eiro jūs C3 bagāžniekā iegūsiet divas papildu sēdvietas.

Tas padara C3 Aircross par vienu no lētākajiem septiņvietīgajiem automobiļiem tirgū un, ja runā par elektrisko versiju, teorētiski ļauj kvali§cēties valsts atbalstam 9000 eiro apmērā. Tiesa, to, cik šīs sēdvietas ir praktiskas, mēs nezinām, jo testa auto tās nebija uzstādītas.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroën C5 Aircross ir racionāls ģimenes apvidus automobilis, jo īpaši, ja izvēlaties 1,2 litru benzīna dzinēju. Tam ir daudz priekšrocību, bet, ja vēlaties greznu interjeru, veiklu vadāmību vai septiņas sēdvietas, ir vērts izskatīt arī radniecīgā Peugeot 5008 kandidatūru.