Ziņas

Nākotnes klasika - Ferrari 296GTB

21. gadsimta pirmais V6 Ferrari
Jaunais motors nodēvēts par "piccolo V12"
2,9 sekundes līdz 100 km/h

V8 vidusmotora Ferrari ērai tuvojoties noslēgumam, to vainagojot atbilstīga nosaukuma F8 Tributo, radās zināmas bažas par to, kurp mazāko no superauto aizvedīs pilnīgi jaunais V6 hibrīddzinējs. Galu galā pieejamākais modelis vienmēr ir bijis atspēriena punkts faniem, sapņotājiem un klientiem Maranello īpašajā pasaulē.

296 izstrādes programmas mērķis bija panākt vienkāršību, bet tai vajadzēja nākt caur neatlaidīgu inženieriju. Rezultātā dienasgaismu ieraudzīja liess niknas elegances brīnums.

Projekta vadītāji atteicās no aktīvās aerodinamikas un tās vietā strādāja ar mērķētām gaisa plūsmām. Šāda pieeja deva glītus, tīrus apveidus, kas maskē kompleksus tehniskos pasākumus. Pie lukturiem izvietotie gaisa kanāli virza bremžu dzesēšanai nepieciešamo plūsmu, savukārt paplātei līdzīgais priekšējais bampers gaisu vada tādā veidā, lai uz priekšējo tiltu iedarbotos būtisks piespiedējspēks. Īpaši izteiksmīgi aerodinamiskie risinājumi izskatās aizmugurē, kur jumts saplūst ar spārniem, bet Vunibalda Kamma stila astē iegrieztas milzīgas gaisa atveres un apakšā uzstādīts pamatīgs difuzors.

Vēl viena atkāpe no Ferrari normām – starp cilindru blokiem izvietoti turbokompresori. Tas darīts ne tikai tādēļ, lai uzlabotu reakciju, bet arī konsolidētu karstuma avotus un karstumu novadītu ar maksimālu efektivitāti. Pārmaiņas attiecas arī uz skaņu. Maranello speciālisti jauno motoru nodēvējuši par “piccolo V12”, un tā konstrukcija ir slīpēta tikpat rūpīgi kā virsbūve vēja tunelī. Šī 8500 apgriezienu V6 simetriskā aizdedzes secība, vienāda garuma izplūdes kolektora caurules un īpašais rezonators liek tam ar biedējošu autentiskumu skanēt kā aizgājušo dienu Ferrari.

Kad 296 paceļas uz zīdaina mežonības viļņa, katrs pārnesums atstāj tālu aiz muguras gan priekštečus, gan konkurentus. Tehniskie dati paši par sevi tos samals miltos, taču īstā burvība slēpjas tajā, cik kontrolējams ir sniegums. Dinamisko vadības sistēmu arsenāls ar iespaidīgu skaidrību translē mežonīgās spējas, kuru lielākā daļa nav piemērota ceļam. Taču, kad pienāk īstais brīdis, pilnas veikt[1]spējas deva vienkārši aizsit elpu.

296GTB šķiet gaismas gadu attālumā no tiem laikiem, kad līdz ar Ferrari F355 tika ieviesta elektroniskā šasijas kontrole. Assetto Fiorano pakotne šajā modelī ir iederīgāka nekā jebkad agrāk. Sporta drošības jostas un sēdekļi ar fiksētu atzveltni palīdz pārdzīvot milzīgos spēkus, kas iedarbojas uz pilota ķermeni, bet oglekļa šķiedra, Michelin Sport Cup2R riepas un regulējamie Multimatic amortizatori vēl vairāk pavērš automobili sacīkšu trases virzienā.

Neraugoties uz tehnisko sarežģītību, 296 ir lielisks paraugs tam, kā ar svaigu dizainu un konstrukciju var atgriezties pie idejas tīrības. Uzliekot jaunu sākumlīmeņa superauto ātruma latiņu, ar brīnišķīgu dizaina un inženierijas saskanību Maranello godina savu pirmo V6 kopš Dino.

FAKTI

  • Dzinējs 2992 cm3, V6, turbo, benzīns, hibrīds; 830 ZS pie 8000 apgr./min; 740 Nm pie 6250 apgr./min
  • Pārnesumkārba 8 pakāpju divsajūgu automātiskā, aizmugurējā piedziņa
  • Pašmasa 1470 kg
  • 0–100 km/h 2,9 s
  • Maks. ātrums 330 km/h
  • Patēriņš 7,4 l + 13,8 kWh/100 km
  • CO2 169 g/km
  • Cena 266 000 EUR

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.