Ziņas

Uzlabotie Citroën ë-C4 un ë-C4 X ar pilnu uzlādi varēs nobraukt līdz 420 km

Gan iekšdedzes, gan pilnībā elektriskā versija
Ieviesti tehnoloģiski uzlabojumi
Modernizētās versijas būs pieejamas šī gada otrajā pusē

Spēcīgāks piedāvājums C segmentā

No šī brīža pasūtīšanai ir pieejami jaunie Citroën ë-C4 un ë-C4 X, kuru jaunais augstas veiktspējas spēka agregāts, atbilstoši WLTP ciklam, ļauj nobraukt līdz 420 km. Ja salīdzina ar pirmās paaudzes modeļiem, autonomija ir pieaugusi par gandrīz 17%. Tas panākts ar uzlabota ķīmiskā sastāva 54 kWh akumulatoru un jaunu 115 kW (156 ZS) elektrodzinēju, kas ir gan jaudīgāks, gan efektīvāks, lai klients varētu baudīt paplašinātu funkcionalitāti un lielāku komfortu.

Jaunie ë-C4 un ë-C4 X, kas sākotnēji būs pieejami tikai Shine aprīkojuma līmenī, papildina aktuālo elektrisko modeļu klāstu, kuros 100 kW (136 ZS) dzinējs apvienots ar 50 kW akumulatoru, un autonomiju līdz 360 km.

Uz šiem diviem elektriskās piedziņas agregātiem balstās visa Citroën elektrifikācijas stratēģija, kā mērķis ir atvieglot pāreju uz elektrisko transportu. Tiem ir viena un tā pati filozofija par racionāla izmēra akumulatora kombināciju ar 100 kW ātro uzlādi, kas ne tikai nodrošina lielu lietošanas daudzpusību, bet arī ļauj piedāvāt konkurētspējīgu cenu.

Ar jaunajiem elektroauto Citroën stiprina savu pievilcību C segmentā. Patlaban ë-C4 ieņem 5. vietu Eiropas kompakto elektrisko hečbeku segmentā, bet benzīna C4 savā kategorijā ir 3. vietā.

Jauns elektrodzinējs un jauns akumulators

Pateicoties nozīmīgiem tehnoloģiskiem jauninājumiem, jaunās elektriskās piedziņas dzinējs un akumulators ir ievērojami efektīvāki par priekšgājējiem.

Elektrodzinējs: pastāvīgo magnētu sinhrono elektrodzinēju ir nomainījis jauns 115 kW jeb 156 ZS hibrīda sinhronais elektrodzinējs (HSM). Tas papildu attīsta 15 kW (20 ZS) jaudu, taču vienlaikus saglabā augstu efektivitāti. Motora 260 Nm griezes moments ir pieejams uzreiz pēc akseleratora nospiešanas, tā nodrošinot tūlītēju atsaucību un braukšanas prieku.

Akumulators: jaunā akumulatora ietilpība ir palielināta par 4 kWh, un sasniedz 54 kWh. Kompakto akumulatoru ar standartā uzstādītu šķidruma siltumregulēšanas sistēmu un siltumsūkni, kas nodrošina maksimāli ātru uzlādi, veido 17 moduļi ar 102 šūnām un citādāku ķīmisko sastāvu. Ja līdz šim Citroën savos ë-C4 akumulatoros kombinēja 60% niķeļa ar 20% mangāna un 20% kobalta, tad jaunajā litija-jonu augstsprieguma akumulatorā niķeļa proporcija ir vēl augstāka (80% niķeļa, 10% mangāna un 10% kobalta). Ķīmiskā sastāva izmaiņu rezultāts ir augstāks enerģijas blīvums un ilgāks akumulatora kalpošanas mūžs.

Visi jauninājumi uzlabo elektriskās autonomijas rādītājus un energoefektivitāti, kas vidējo enerģijas patēriņu pazemina līdz 12 kWh/100 km. Reālajā dzīvē tas nozīmē, ka pilsētas apstākļos varēs nobraukt par 30 km vairāk pat pie temperatūras, kas ir tuvu 0°C.

Elektrodzinēja efektivitāte, jaunais akumulators un spēja atgūt enerģiju ir svarīgi faktori, kas veicina autonomijas pieaugumu. Taču efektivitāti veicina arī ë-C4 un ë-C4 X dizains: kompakts akumulatora izmērs nozīmē mazāku svaru un attiecīgi arī mazāku patēriņu; standartā uzstādītais siltumsūknis izmanto gaisa mitruma sensoru, lai maksimāli palielinātu apsildes un dzesēšanas energoefektivitāti; 18 collu A+ kategorijas riepas ar pazeminātu rites pretestību samazina berzes dēļ iespējamos enerģijas zudumus; ë-C4 un ë-C4 X siluets ar dinamisku jumta līnijas profilu, kas nemanāmi saplūst ar bagāžnieka nodalījuma vāku, optimizē abu modeļu aerodinamiskās īpašības.

Tās pašas uzlādes iespējas

Lai gan jaunā akumulatora ietilpība ir lielāka, tā uzlādes laiks nemainās. Tāpat jaunajiem ë-C4 un ë-C4 X ir pieejami divu veidu iebūvētie lādētāji, kas būs piemēroti visiem uzlādes risinājumiem: standarta aprīkojumā ir uzstādīts vienfāzes 7,4 kW lādētājs, bet pēc izvēles ir pieejams arī trīsfāžu 11 kW lādētājs. Ātrās uzlādes funkcija savukārt nozīmē, ka publiskajā 100 kW stacijā ë‑C4 un ë-C4 X akumulatoru no 20% līdz 80% var uzlādēt mazāk nekā 30 minūtēs.

Pašreizējo ë-C4 un ë-C4 X klāstu tagad veido divas dažādas šo modeļu versijas, kas lieliski papildina viena otru. Live, Feel un Feel Pack aprīkojuma līmeņa automašīnām ir 100 kW (136 ZS) elektrodzinējs apvienojumā ar 50 kWh akumulatoru, kas nodrošina 360 km darbības rādiusu. Shine aprīkojuma līmeņa auto būs 115 kW (156 ZS) dzinējs un 54 kWh akumulators.

Pilnam sirdsmieram, neatkarīgi no izvēlētās ë-C4 un ë-C4 X versijas, klienti var izmantot lietotni MyCitroën, kurā ietvertās funkcijas ievērojami atvieglo ikdienu.

Atjauninātie Citroën ë-C4 un ë-C4 X modeļi Baltijā būs pieejami 2023. gada otrajā pusē.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.