Testa brauciens

Nissan X-Trail pirmais brauciens

Jaunas hibrīda versijas
Pieejams priekšpiedziņas un pilnpiedziņas modifikācijās
Sākumcena - 35 500 eiro

X-TRAIL projektēšanā izmantota jau pazīstamā CMF-C/D platforma, tāpēc tam ir tāda pati riteņu bāze kā iepriekš (2705 mm), taču auto kļuvis par 21 mm garāks (4660 mm) un 20 mm platāks (1840 mm).

Svarīga jaunā modeļa iezīme ir septiņvietīgs salons: pēc izvēles to iespējams aprīkot ar trešo sēdekļu rindu, kas veidota neliela auguma pasažieriem. Iepriekšējās paaudzes tirdzniecības izskaņā X-Trail tika piedāvāts tikai ar 1,3 l benzīna turbomotoru (158 ZS) un priekšējo riteņu piedziņu. Dīzeļdzinēji no modeļu versijas pazuda jau 2020. gadā, bet lielie benzīna dzinēji vēl agrāk. Jaunais X-Trail pircējiem tiek piedāvāts tikai ar trīscilindru dzinējiem.

Tā bāzes versijai ir 1,5 VC- Turbo motors ar maināmu kompresijas pakāpi no 8:1 līdz 14:1. Maksimālā jauda ir 163 ZS, bet griezes moments – 305 Nm, turklāt dzinējs ir aprīkots ar 12 V starteri-ģeneratoru, kas šo X-Trail padara par vieglo hibrīdu. Spēka agregātu komplektē ar Xtronic variatoru, un piedzīti tiek priekšējie riteņi. Paātrinājuma laiks līdz 100 km/h aizņem 9,6 sekundes, bet maksimālais ātrums ir 200 km/h.

Taču Nissan piedāvājuma pamatlikme ir X-Trail e-Power. Tas ir virknes hibrīds ar elektrisko piedziņu, un tas pats 1,5 VC-Turbo motors darbojas kā ģenerators. Dzinēju-ģeneratoru kontrolē elektronika, tāpēc, uzlādējot gaitas akumulatoru, tas vienmēr darbojas optimālā režīmā. X-Trail ir jau otrais Nissan modelis ar šādu spēka agregātu Eiropas tirgū: tehnikas karognesēja lomu uzņēmās pavasarī izlaistais jaunais Qashqai.

Bāzes versijā X-Trail e-Power ir priekšējo riteņu piedziņa: elektromotors attīsta 204 ZS un 330 Nm, griežot riteņus caur vienas pakāpes reduktoru. X-Trail e-Power nav pārnesumkārbas, toties tas piedāvā elektromobiļiem raksturīgu momentānu atsaucību, un tam ir braukšanas režīms ar vienu pedāli (e-Pedal), ko nodrošina efektīva rekuperācija. Par papildu samaksu ir pieejama visu riteņu piedziņas sistēma e-4ORCE (tāpat nodēvēta Nissan Ariya elektromobiļa pilnpiedziņa): aizmugurējā tiltā ir iebūvēts papildu elektromotors ar 128 ZS un 195 Nm. Sistēmas maksimālā jauda gan ir 213 ZS: elektronika vienmērīgi regulē abu elektromotoru atdevi, lai kopējā jauda nepārsniegtu noteikto robežvērtību.

Priekšpiedziņas hibrīdauto līdz 100 km/h spēj paātrināties 8 sekundēs, bet pilnpiedziņas – 7,0–7,2 sekundēs (atkarībā no sēdvietu skaita salonā). Maksimālais ātrums ir ierobežots pie attiecīgi 170 un 180 km/h. Vidējais degvielas patēriņš ir 5,8 l/100 km bāzes hibrīda versijai un 6,4 l/100 km septiņu sēdvietu pilnpiedziņas, savukārt benzīna X-Trail 100 km veikšanai pēc WLTC cikla nepieciešams 7,1 litrs.

Līdztekus jaunu spēka agregātu ieviešanai uzlabota stūres sistēma, kas tagad sniedz asākas reakcijas uz stūres komandām, savukārt balstiekārta ar Makfērsona statņiem priekšā un daudzsviru sistēmu aizmugurē ir kalibrēta tā, lai X-Trail būtu piemērots ne tikai pilsētai, bet arī smagākiem braukšanas apstākļiem.

Ar nolocītiem trešās rindas sēdekļiem jaunais automobilis piedāvā 585 litru bagāžas nodalījuma ietilpību jeb par 20 litriem vairāk nekā priekšgājējs.

Kabīne ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, to skaitā 12,3 collu digitālo mērinstrumentu paneli, 12,3 collu skārienekrānu ar viedtālruņa savienojamību, kā arī 10,8 collu projekcijas displeju.

Dīleru salonos jaunais X-Trail un Juke Hybrid nonāks decembra sākumā. Qashqai ar e-Power piedziņas sistēmu jau ir pieejams, bet pilnībā elektriskā Nissan Ariya tirdzniecībai jāsākas novembrī. Pieejamākais X-Trail maksās 35 500 eiro, savukārt hibrīdauto sākumcena būs no 37 000 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!