Ziņas

EQ saimes priekšgalā izvirzās luksusa SUV

Jaunais Audi E-tron un BMW iX konkurents no Mercedes-Benz
Elektriskais SUV tiks ražots Taskalūzā, ASV
EQS 580 versijā piedāvā Hyperscreen digitālo paneli

MERCEDES-BENZ EQS SUV, kurš līdz ar debiju kļūst par vācu zīmola strauji augošā elektrisko automobiļu klāsta flagmani, nonākot tirgū vēl šā gada beigās, konkurēs ar Audi E-tron un BMW iX.

Tāpat kā EQS un EQE sedani, arī ASV ražotais EQS SUV ir balstīts uz specializētas elektromobiļu platformas (EVA), un tam ir kopīga riteņu bāze ar EQS limuzīnu, kā arī divu veidu riteņu piedziņa: aizmugurējā ar vienu motoru vai visu četru ar diviem motoriem.

Enerģiju visiem modeļa variantiem nodrošina 107,8 kWh akumulators – tas pats, ko izmanto EQS sedanam. Tas ir iebūvēts grīdā, tā nodrošinot luksusa SUV ar praktiski plakanu salona grīdu un, kā apgalvo Mercedes, viszemāko smaguma centru starp visiem tā SUV modeļiem. Būdams 5125 mm garš, 1959 mm plats un 1718 mm augsts, EQS SUV ir par 82 mm īsāks, par 3 mm platāks un 105 mm zemāks nekā GLS. Savukārt tā riteņu bāze ir par 75 mm garāka nekā iekšdedzes dzinēja ekvivalentam (3210 mm) un tāda pati kā EQS sedanam.

Virsbūves dizainā toni nosaka plūdeni savienotas virsmas, turpinot stilu, ko uzdeva pirms trim gadiem debitējušais EQC SUV un kas iemiesots arī jaunākajos EQS un EQE sedanos. Zīmīgu elementu skaitā ir melns režģis, kas sniedzas līdz priekšējā bampera apakšējai daļai (pēc izvēles ar zvaigžņu raksta apdari), stūraini LED priekšējie lukturi (pēc izvēles ar Mercedes Digital Light funkciju) un horizontāla LED gaismas josla, kas savieno priekšējos lukturus un ir vēl viena norāde uz piederību EQ saimes modeļiem.

Tāpat kā EQS un EQE sedaniem arī EQS SUV liels gliemežnīcas veida priekšējais pārsegs, ko atvērt paredzēts tikai apkopes laikā, bet vējstikla mazgāšanas šķidruma trauka kakls ir integrēts priekšējā spārnā vadītāja pusē. Atšķirībā no EQS un EQE sedana jaunā SUV durvju stikliem ir rāmji, savukārt durvju virsmā integrētie rokturi ir standarts visos izpildījumos. Kā papildaprīkojums tiks piedāvāti šauri kāpšļi, par kuriem ražotājs apgalvo, ka tie veicina aerodinamisko efektivitāti, izlīdzinot gaisa plūsmu gar jaunā modeļa sāniem.

Mercedes vēl nav atklājis EQS SUV gaisa pretestības koeficientu, taču kompānijas pārstāvji apgalvo, ka tas būs aerodinamiski efektīvākais SUV savā klasē, daļēji pateicoties pilnīgi gludai virsbūves apakšdaļai.

SPĒKA AGREGĀTI

Mercedes ir apstiprinājis, ka līdz ar pārdošanas sākumu būs pieejami trīs EQS SUV varianti.

Modeļu klāstu atklāj EQS 450. Tas būs pieejams ar vienu motoru un aizmugurējo riteņu piedziņu (EQS 450+) vai diviem motoriem un četru riteņu piedziņu (EQS 450 4Matic). Abiem ir vienāds 265 kW (360 ZS) jaudas līmenis, savukārt griezes moments attiecīgi 568 un 800 Nm. Bāzes versijas efektivitāte WLTP ciklā ir no 23 līdz 18,6 kWh uz 100 km, kas tam dod nobraukuma rezervi no 536 līdz 660 kilometriem. Divu motoru EQS 450 4Matic ar vienu uzlādi var nobraukt no 507 līdz 613 km. Akumulatoru uzlādēšanai var izmantot līdz pat 200 kW lielu jaudu, un ar šādu pieslēgumu 10–80% akumulatora uzlādi iespējams sasniegt 31 minūtē. Jaunā SUV versiju klāsta galvgalā ir EQS 580 4Matic ar četru riteņu piedziņu, 400 kW (544 ZS) jaudu un 858 Nm griezes momentu.

Šie rādītāji ir nedaudz augstāki nekā EQS sedanam, taču SUV sasniedz tādu pašu nobraukuma rezerves rādītāju kā klāstā zemāk stāvošais pilnpiedziņas variants. Automobilim izveidoti trīs enerģijas rekuperācijas līmeņi: D+ (ripināšana), D (standarta rekuperācija) un D- (pastiprināta rekuperācija). Vadītājs var izvēlēties arī adaptīvo iestatījumu D-Auto, kas konstanti maina rekuperācijas intensitāti atkarībā no braukšanas apstākļiem.

ŠASIJA

Tāpat kā EQS arī EQS SUV ir apgādāts ar četru sviru priekšējo un modernu daudzsviru aizmugurējo balstiekārtu, tam ir Mercedes Airmatic pneimatiskie statņi un adaptīvā amortizācija, un šie risinājumi pieder standarta aprīkojumam. Braucot ar ātrumu līdz 80 km/h, klīrensu iespējams palielināt par 25 mm, bet, pārsniedzot 110 km/h, tas tiek automātiski samazināts par 10 mm komforta režīmā un par 15 mm sporta režīmā, lai tā samazinātu gaisa pretestību un uzlabotu enerģijas patēriņa efektivitāti.

Visā EQS SUV versiju klāstā aizmugurējo riteņu stūrēšana, to pagriešanas leņķim sasniedzot 4,5 grādus, ietilpst bāzes aprīkojumā, bet par papildu samaksu to var palielināt līdz 10 grādiem: šādi apgriešanās apļa rādiuss samazinās no 11,9 līdz 11 metriem, kas ir aptuveni tikpat, cik Volkswagen Golf. Modelim ir četri braukšanas pamatrežīmi: Eco, Comfort, Sport un Off-Road, un divus pēdējos var izmantot gan ar ieslēgtu, gan izslēgtu elektronisko stabilitātes kontroli. Off-Road režīmā tiek saskaņota vilces kontroles, ABS un akseleratora reakcija, lai, pēc Mercedes vārdiem, EQS SUV varētu pārvarēt vieglus apvidus apstākļus.

INTERJERS

Augstu novietotajā panelī standarta aprīkojumā iekļauts 12,3 collu ekrāns “mērpulksteņu” atainošanai un vertikāls 12,8 collu ekrāns informācijas un izklaides vajadzībām, savukārt vadošajai EQS 580 versijai paredzēts Hyperscreen, ko darbina astoņu kodolu procesors un 24 GB operatīvā atmiņa. Tā platums ir 1410 mm, un vienlaidu digitālā virsma ietver 12,3 collu instrumentu paneli, 17,7 collu infoizklaides ekrānu un 12,3 collu papildu ekrānu priekšējā pasažiera pusē.

MBUX operētājsistēma atbalsta sarunvalodas runas komandas, kuru izmantošanu aktivizē ar “Hey Mercedes”, un programmatūras atjauninājumus iespējams uzstādīt attālinātajā režīmā. Pēc izvēles pieejams arī projekcijas ekrāns, un papildu aprīkojuma piedāvājumā ir iekļauta trešā sēdekļu rinda, kas EQS padara par septiņvietīgu automobili, tiesa, tā nav iecerēta kā īpaši plaša. Šādā konfigurācijā EQS SUV piedāvātais bagāžas nodalījuma tilpums ir 195 litri.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.