Testa brauciens

Aston Martin DBX pirmais brauciens

Pirmais Aston Martin SUV
550 ZS un 700 Nm
Cena - 233 950 eiro

Kas tas ir?

DBX ir pirmais SUV vairāk nekā gadsimtu garajā Aston Martin vēsturē. Līdz ar Lamborghini, Ferrari un Rolls - Royce angļu Aston ir viens no pēdējiem ekskluzīvu sporta ražotājiem, kas padevies tirgus spiedienam, kā arī kārdinājumam vairāk nopelnīt. Jau pirmajā pilnajā ražošanas gadā puse pārdoto Aston Martin bija DBX. Tas kļuva par pirmo leģendārās firmas modeli, kas tapis jaunajā Aston Martin ražotnē Velsā "Aston Martin Lagonda Saint Athan".

Lai saglabātu markai raksturīgās proporcijas un apveidu, vienlaikus atrodot vietu pieciem pasažieriem, Aston Martin galvenais dizaineris Mareks Reihmans salāgojis iespējami garu (3 m 6 cm) riteņu bāzi ar salīdzinoši nelielu jumta augstumu, garu motora pārsegu un ļoti slīpu vējstiklu. No Vantage kupejas aizgūtā aizmugure un Aston Martin vēsturē platākā radiatora reste kopā ar negaidītām rišām un padziļinājumiem sākotnēji rada pretrunīgu iespaidu. Bet pietiek ieraudzīt DBX dabā un... ohh, tas ir tik labs. 

Salīdzinot ar Bentley Bentayga un pat Porsche Cayenne "astons" šķiet neliels, taču arī tā ir optiska ilūzija. Standarta 22 collu diski tam it nemaz nav par lielu. Varbūt tāpēc Aston Martin piedāvā arī 23 collu opciju. Runājot par "opcijām", ir vērts ieskatīties DBX salonā.

Tieši DBX interjers veido absolūti atšķirīgu pieredzi no Aston Martin kupejām. Paneļa, durvju un sēdekļu apdarei vien bijis nepieciešams vesels govju ganāmpulks. Dabiskajā "anilīna" tonī šis braucošais alkovs kairinoši smaržo, izskatās un arī ir dārgs. 

Sevišķi grūti atraut skatienu no paneļa augšdaļas, kur dizainera untums saraucis smalkādu izšķērdīgos vaļņos, kādi drīzāk piestāvētu izmeklētai itāļu ādas galantērijai. Multimēdiju iekārta tāpat kā dzinējs nāk no Mercedes - Benz, taču netradicionālas formas ietvars ļauj ekrānam iedzīvoties DBX interjerā. 

Kabīne ir patiesi piecvietīga, bet šķietami īsās durvis veras platā leņķī, atvieglojot DBX lietošanu pilsētā. Kā jau SUV, tam ir arī cienījama izmēra bagāžnieks - automašīnas apgabals, par ko Aston Martin līdz šim nebija necik bieži jādomā.

Kā tas brauc?

DBX spēkstacija ir no Vantage pazīstamais AMG 4 litru V8 twin turbo dzinējs ar SUV pielāgotu jaudu - 550 ZS. Tā kā DBX ir jaunāks, tam tikusi arī jaunāka 9 pārnesumu automātiskā pārnesumkārba, un, tā kā tas ir SUV - arī visu riteņu piedziņa ar aktīvo diferenciāli pa vidu un ierobežotas berzes "bloķi" aizmugurē. Standarta griezes sadalījumu pa asīm 47/53 piedziņa attiecīgos momentos spēj transformēt par 0/100, īslaicīgi padarot DBX par klasiskās piedziņas sporta auto. 

Atbilstoši luksusa SUV žanra standartiem DBX ir veseli seši braukšanas režīmi, no kuriem GT atbilst Normal, bet Terrain un Terrain Plus paredzēti iespējamiem izlūkgājieniem bezceļā. Trīskameru pneimopiekare ļauj palielināt vai samazināt klīrensu visai plašā diapazonā. Visbeidzot, DBX ir 48 voltu strāvas barota aktīvo stabilizatoru sistēma, kas līdzsvaro alumīnija virsbūvi pagriezienos un paātrinājumos, lai automobilis nešķiebtos.

Kā redzams, Aston Martin rūpīgi gatavojies pirmā SUV debijai, un rezulāts neizpaliek. DBX ir ātrs, intriģējošs, taču vienlaikus neticami stabils, līgans un pat kluss. 

Sport Plus režīmā 8 stabuļu ērģeles var pierunāt rēkt dobjā basā, taču pārsvarā DBX ir pārsteidzoši elegants braucamrīks. Atsaucība stūrei, dinamika un piekares darbība ir kaut kur pa vidu starp luksusa SUV un īstām Gran Turismo mašīnām. Šāda kompromisa īstenošana ir smalka māksla, un ar pirmo reizi nepadodas pat pieredzējušiem ražotājiem. Aston Martin burvestība nostrādājusi jau pirmajā piegājienā. 

Procesu gan pavada dažas dīvainības, piemēram, paneļa augšā sarindotas pārnesumkārbas vadības pogas, tomēr nepieradinātajā ergonomikā arī iekodēta daļa DBX šarma. Runā, ka DBX sākotnēji bijis iecerēts kā elektromobilis. Pat ņemot vērā benzīna modeļa apetīti, ir labi, ka no šīs ieceres nekas neiznāca. Gluži otrādi, sākot ar 2022. gada 1. februāri DBX kļūs vēl jaudīgāks.

Vai to ir vērts pirkt?

Pazīstot Aston Martin sarežģīto biogrāfiju, pirmajam firmas SUV ar vieglu roku būtu piedodami sīki grēciņi. Apbrīnojamā kārtā tādu nav. Ne visai modernā multimēdiju sistēma uz publicēšanas brīdi jau būs atjaunināta, un nevarētu teikt, ka lēnīgā saskarne sevišķi bojātu iespaidu par automašīnu. Aston Martin nav ciparu, bet emociju auto. 

Iespaidu spilgtināšanai klientu rīcībā ir plašs pakotņu un atsevišķu aksesuāru katalogs līdz pat seifam bisēm un citiem specifiskiem priekšmetiem. Pavisam īpašas vēlmes gatava izpildīt Q divīzija - diskrētā Bentley Mulliner analogs Aston Martin mītnē. Automašīnas uzturēšanas izmaksas varētu būt grandiozas, taču atbilstošas cenai un statusam. Lai gan pagaidām sastopams reti, Aston Martin DBX nebūt nav eksotisks auto, tāpēc turīgiem ļaudīm kļūs par pirmo iepazīšanos ar tradīcijām bagātu marku, kam tagad ir pat sava Formula 1 komanda.

Tehniskie dati:

Cena: no 190 346 eiro, testa auto: 233 950 eiro

Dzinējs: 8 cilindri, 3982 ccm, benzīns

Jauda: 550 ZS pie 6500 apgr./min

Moments: 700 Nm pie 2200 apgr./min

Pārnesumkārba: 9 pārnesumu automātiskā

Pašmasa: 2245 kg

Paātrinājums: 4,5 s

Max ātrums: 291 km/h

Patēriņš: 11,8/100 km

CO2: 269 g/km

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.