Testa brauciens

Mercedes-Benz EQS pirmais brauciens

Elektroauto no Mercedes
Maksimālā nobraukuma rezerve - 676 kilometri
EQS 580 4Matic versija maksā 136 000 eiro

KAS TAS IR?

Kad aprīlī Mercedes-Benz izpilddirektors Ūla Kēlleniuss publikai atklāja EQS, viņš automobili nodēvēja par “izšķirīgu mirkli” pasaules vecākajam automašīnu ražotājam. Šādi apgalvojumi mūsdienu autobūvē dzirdami itin bieži, taču šajā gadījumā tam ir grūti iebilst.

Atšķirībā no EQC, EQV, EQA un EQB, kas parādījās iepriekš, EQS nav atvasināts no jau eksistējoša iekšdedzes dzinēja modeļa: tā pamatā ir Mercedes pirmā specializētā elektromobiļu platforma, kas izstrādāta, lai integrētu bateriju ar sniedzamību līdz 780 km un nodrošinātu vienu no modernākajiem interjeriem. Luksusa automobilis ar liftbeka tipa virsbūvi iecerēts, lai pircējiem nodrošinātu elektrisku alternatīvu S klasei ar tradicionālo piedziņu. 

Novietots Mercedes augošā elektrisko modeļu klāsta virsotnē, tas pilda zīmola tehnoloģiju vitrīnas pieskārienu komandu, gan “Hei, Mercedes” balss komandu apstrādei. Tā arīdzan atbalsta attālināto programmatūras lejupielādēšanu: īpašnieki var atjaunināt dažādas funkcijas, un, izmantojot lietotni Mercedes Me, pieslēgt jaunus abonēšanas pakalpojumus.

Turklāt automobilim ir projekcijas ekrāns ar papildinātās realitātes funkcijām, kas uzlabo navigācijas informāciju. Augsti novietota viduskonsole atdala priekšējos sēdekļus un nodrošina dažādas sīklietu uzglabāšanas iespējas. Sēdekļi paši par sevi ir plati un iespaidīgi komfortabli, kaut daži braucēji varētu vēlēties izteiktāku sānu atbalstu.

Sēdekļus var pasūtināt ar līdz pat 19 regulēšanas motoriem, un tiem ir izstrādātas 10 masāžas programmas. Salona aizmuguri var konfigurēt divējādi: ar trīsvietīgu vienlaidu sēdekli vai diviem atsevišķiem krēsliem. 

Telpas piedāvājums ir lielisks, īpaši kājām un pleciem. Lai gan EQS nav priekšējā bagāžnieka, kas sastopams daudzos elektromobiļos, tā 610 litru tradicionālais bagāžas nodalījums ietilpina par 60 litriem vairāk nekā S klase, un, nolokot aizmugurējās atzveltnes, kravas telpa palielinās līdz 1770 litriem.

Sākotnēji ir pieejami divi EQS varianti. Pirmais sarakstā ir 2480 kg smagais EQS 450+: tam ir viens motors, kas attīsta 245 kW un 568 Nm, un šāds energobruņojums 0–100 km/h ieskrējienu ‘nokārto’ 6,2 sekundēs. Šīs versijas sniedzamība ir 780 km, ko dod monumentāla 107,8 kWh baterija. 

Sākotnēji to iebūvē abās EQS versijās. Tālāk nāk mūsu testa auto – 2510 kg sverošais pilnpiedziņas EQS 580 4Matic. Tam ir divi motori, kas pa abiem attīsta 385 kW un 855 Nm. Līdz 100 km/h šāds EQS ieskrienas 4,3 sekundēs, bet maksimālā nobraukuma rezerve ir 676 kilometri.

KĀ TAS BRAUC?

EQS rada pamatīgi izstrādāta automobiļa iespaidu, un to jūt jau no pirmā pieskāriena pasmagajam akseleratora pedālim. lomu, demonstrējot virkni jauninājumu, ko vēlāk varam gaidīt EQE sedanā, EQS SUV un

EQE SUV, kuriem jāparādās 2023. gada beigās.Zīmīgi, ka Mercedes neuzskata EQS par Porsche Taycan, Tesla Model S vai Nio ET7 konkurentu, tā vietā jauno modeli pretstatot gaidāmajam Audi ‘Landjet’, BMW i7 un Lucid Air. Taču pašlaik EQS sīvāko opozīciju veido tradicionālo luksusa limuzīnu – Audi A8 60 TFSIe, BMW 745e un paša Mercedes S580e – uzlādējamā hibrīda versijas.

Estētiski EQS diezgan radikāli atšķiras no tradicionālajiem Mercedes modeļiem, dizaina tēmai un profilam ar pasažieru telpu, nobīdītu uz priekšu, sasaucoties ar 2019. gada EQS Vision konceptu. Automobili izceļošu eksterjera elementu vidū ir melns panelis priekšējā režģa vietā, stūraini priekšējie lukturi, ko savieno šaura gaismas josla. Tālāk – ļoti slīps vējstikls un tas, ko Mercedes sauc par “viena loka” jumta līniju, kas stiepjas līdz pat aizmugurei, pārejot nolaidenā bagāžas nodalījuma pārsegā. 

Durvis ir bez stiklu rāmjiem, un tām ir tādi paši šiki, virsmā iegremdēti ārējie rokturi, kādi S klasei pieejami kā papildu aprīkojums, savukārt ar dāsniem apjomiem apveltītās arkas spēj uzņemt riteņus ar disku izmēru no 19 līdz 21 collai. Būdams 5216 mm garš, 1926 mm plats un 1512 mm augsts, EQS ir 37 mm garāks, 28 mm šaurāks un 9 mm zemāks nekā S klase. 

Riteņu bāzes garums ir 3210 mm jeb par 106 mm lielāks nekā iekšdedzes ekvivalentam, kas nozīmē relatīvi īsas pārkares un ļoti ietilpīgu salonu. Mercedes apgalvo – neraugoties uz iespaidīgajiem izmēriem, EQS aerodinamika ir labāka nekā S klasei, un gaisa pretestības koeficients ir rekordzems 0,20.

EVA arhitektūra (no Electric Vehicle Architecture) ar plašu alumīnija lietojumu paredz divas konfigurācijas: ar vienu motoru, kas piedzen aizmugurējos riteņus, vai diviem, kas dod pilnpiedziņu. Motors ir uzstādīts zemu priekšējā apakšrāmī un aizmugurējā tilta mezglā. 

Mercedes ir ieguldījis daudz pūļu EQS interjerā, tam apvienojot oriģinālus elementus ar tiem, kas jau izmantoti citos modeļos. Izkārtojums ir līdzīgs S klases salona priekšdaļai – ar 12,3 collu instrumentu paneli un 12,8 collu infoizklaides ekrānu – un stūresratu, kura augšējos spieķos ir skārienjutīgi vadības elementi.

Pircēji pēc izvēles automobili var aprīkot ar jauno Hyperscreen: vienlaidu bloks, kas stiepjas visā paneļa platumā, ietver trīs ekrānus: mērinstrumentiem, infoizklaidei un vēl vienu, ko uzziņai un izklaidei var izmantot priekšējais pasažieris. 

Tas, bez šaubām, ir iespaidīgi, taču 1410 mm platais megaekrāns saulainā laikā darbojas kā spogulis, lai gan tam ir speciāls gaismas sensors, kas automātiski maina ekrānu spilgtumu. Par laimi, tas darbojas ar iespaidīgu ātrumu, ko sekmē astoņu kodolu procesors un 24 GB atmiņa.

Šo saimniecību pārvalda jaunākās paaudzes Mercedes MBUX operētājsistēma, kurai jau standartā ir nepieciešamā funkcionalitāte gan pieskārienu komandu, gan “Hei, Mercedes” balss komandu apstrādei. Tā arīdzan atbalsta attālināto programmatūras lejupielādēšanu: īpašnieki var atjaunināt dažādas funkcijas, un, izmantojot lietotni Mercedes Me, pieslēgt jaunus abonēšanas pakalpojumus. Turklāt automobilim ir projekcijas ekrāns ar papildinātās realitātes funkcijām, kas uzlabo navigācijas informāciju. 

Augsti novietota viduskonsole atdala priekšējos sēdekļus un nodrošina dažādas sīklietu uzglabāšanas iespējas. Sēdekļi paši par sevi ir plati un iespaidīgi komfortabli, kaut daži braucēji varētu vēlēties izteiktāku sānu atbalstu. Sēdekļus var pasūtināt ar līdz pat 19 regulēšanas motoriem, un tiem ir izstrādātas 10 masāžas programmas. Salona aizmuguri var konfigurēt divējādi: ar trīsvietīgu vienlaidu sēdekli vai diviem atsevišķiem krēsliem. Telpas piedāvājums ir lielisks, īpaši kājām un pleciem. 

Lai gan EQS nav priekšējā bagāžnieka, kas sastopams daudzos elektromobiļos, tā 610 litru tradicionālais bagāžas nodalījums ietilpina par 60 litriem vairāk nekā S klase, un, nolokot aizmugurējās atzveltnes, kravas telpa palielinās līdz 1770 litriem.

Sākotnēji ir pieejami divi EQS varianti. Pirmais sarakstā ir 2480 kg smagais EQS 450+: tam ir viens motors, kas attīsta 245 kW un 568 Nm, un šāds energobruņojums 0–100 km/h ieskrējienu ‘nokārto’ 6,2 sekundēs. Šīs versijas sniedzamība ir 780 km, ko dod monumentāla 107,8 kWh baterija. 

Sākotnēji to iebūvē abās EQS versijās. Tālāk nāk mūsu testa auto – 2510 kg sverošais pilnpiedziņas EQS 580 4Matic. Tam ir divi motori, kas pa abiem attīsta 385 kW un 855 Nm. Līdz 100 km/h šāds EQS ieskrienas 4,3 sekundēs, bet maksimālā nobraukuma rezerve ir 676 kilometri.

KĀ TAS BRAUC?

EQS rada pamatīgi izstrādāta automobiļa iespaidu, un to jūt jau no pirmā pieskāriena pasmagajam akseleratora pedālim.

 Starts ir spēcīgs, par ko jāpateicas ievērojamajām griezes momenta rezervēm, – automobilis metas uz priekšu ar momentānu atsaucību un milzīgu enerģiju. Kolīdz uzņemts paātrinājums, EQS turpina spēcīgi ieskrieties līdz legālajam ātruma limitam. Viens pārnesums nodrošina, ka griezes momenta piegāde ir lineāra un nepārtraukta. 

Spēcīgo veiktspēju skaidri sekmē arī superefektīvā aerodinamika: ar ‘slidenu’ virsbūvi un minimālu pretestību motoru pūles netiek lieki iztērētas, stumjot prāvu gaisa kabatu.

EQS izcili labi seko uzdotajam kursam pat ātrumā, kas krietni pārsniedz tipisku šosejas limitu, un taisnā līnijā demonstrē izcilu stabilitāti. Bet pat vēl iespaidīgāka par EQS maksimālo dinamiku ir tā spēja atgūt enerģiju kustībā un bremzēšanas laikā. Pavisam nedaudzi konkurenti spēj atgūt elektroenerģiju un saglabāt to ar tik izcilu efektivitāti. Tas atklājās, kad pēc triju stundu brauciena no Šveices uz Austriju mūsu automašīna vēl aizvien prognozēja aptuveni 400 km sniedzamību.

Vadītājs var izvēlēties vairākas rekuperācijas pakāpes, to skaitā trīs manuāli iestatāmas un vienu automātisko. Piedevām jūs varat izvēlēties ‘slīdēšanas’ režīmu, kurā EQS noripo patiesi iespaidīgus attālumus bez jūtamas mehāniskās pretestības. Automātiskā rekuperācijas režīma iestatījumi to viegli padara par labāko izvēli, abiem motoriem optimālos apstākļos attīstot 389 kW jaudu. 

Cita lieta, kas izceļas, ir piedziņas darbība – tā ir pārsteidzoša un ir šā automobiļa pievilcības centrā. Mēs jau esam pieraduši pie elektromobiļu klusās braukšanas, taču EQS visu paceļ jaunā līmenī, esot brīnišķīgi relaksējošs, neatkarīgi no tā, vai braucat pilsētā vai ar lielāku ātrumu pa šoseju. To visu papildina precīza un pieskaņoti plūdena vadāmība. EQS ir liela un smaga automašīna, tomēr tās reakcijas vairāk atgādina sporta sedanu, nevis limuzīnu.

Stūre ir viegla, taču stūres iekārtai ar mainīgo pārnesumu tomēr piemīt pietiekama taktilitāte, lai nodrošinātu, ka jūtaties iesaistīti EQS vadīšanā. Šajā ziņā EQS ļoti atgādina S klasi, automašīnai piemītot plūdenumam un precizitātei, kas ļauj to precīzi pozicionēt uz ceļa. Visu stūrēšanas procesu raksturo rūpīgi izstrādāts delikātums, ikdienas braukšanas apstākļos auto padarot par ļoti patīkamu ceļabiedru.

Tāpat kā S klasei, arī EQS ir pieejamas divas aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēmas. Gudrākajā versijā (kā mūsu automašīnai) tā nodrošina līdz pat 10 grādus lielu pretēju vai paralēlu stūrēšanas leņķi, tā saīsinot vai pagarinot automobiļa riteņu bāzi zem un attiecīgi virs 50 km/h ātruma. 

Šādi aprīkots EQS nodrošina izcilu manevrēšanas spēju nelielā ātrumā pa pilsētu, un tā apgriešanās aplis ir mazāks nekā A klasei (10,9 m). Automašīna arī diezgan dedzīgi maina virzienu Sport braukšanas režīmā, šķietot krietni veiklāka, nekā varētu gaidīt, ņemot vērā masu. Auto korpusa kustības ir ļoti labi kontrolētas, un sasvēršanās ir progresīvi proporcionāla tam, ar kādu spēku metat automobili līkumos. Auto uzvedība ir lieliski līdzsvarota: pirms riepas zaudē saķeri, līkumos var sasniegt pamatīgu ātrumu.

To sekmē salīdzinoši zemais smaguma centrs un teju 50:50 svara sadalījums pa asīm, tiesa, lielu lomu spēlē arī lieliski pielāgotā balstiekārta. Tā EQS masu kontrolē ar neapstrīdamu autoritāti, vienlaikus saglabājot satriecošu elastību neatkarīgi no izvēlētā braukšanas režīma. 

Elektroniski vadītā pilnpiedziņa, kas, kā apgalvo Mercedes, griezi pārdala ātrāk nekā jebkura kompānijas elektromehāniskā sistēma, nodrošina izcilu saķeri, ļaujot izmantot lielu daļu EQS griezes kontrolētai izejai no līkumiem. Griezes momenta vektorēšanas funkcija arī individuāli novirza griezes momentu katram aizmugurējam ritenim atkarībā no saķeres un griešanās ātruma. Airmatic pneimatiskā balstiekārta ar dinamisko amortizācijas regulēšanu automobiļa gaitu apvelta ar lielisku nosvērtību un rada iespaidīgu komfortu.

Balstiekārtai nav gluži tā izlēmības, kas jūtama S klasē, un uz nelīdzeniem ceļiem masas dēļ auto sāk nedaudz peldēt, taču svārstības absorbē labi, un izolācija no ceļa virsmas radītajiem triecieniem ir teicama. Salonā ienāk ļoti mazs vēja troksnis, bet vēl iespaidīgāk ir tas, kā EQS slāpē ceļa troksni. Mūsu testa automašīnas 21 collas riepas (265/40) uz gluda asfalta šķita pavisam klusas, vēl vairāk pastiprinot jau tā klusās braukšanas rāmumu. 

Principā EQS varētu iegādāties par šo izsmalcinātību vien. Bremžu izjūta arī ir laba: pedāļa kustībā jūtama laba progresija un precīzāks sakodiena punkts nekā Mercedes jaunākajos uzlādējamajos hibrīdos. Tas ļauj pārliecinoši samazināt ātrumu, neraugoties uz neskaitāmajām rekuperācijas funkcijām, kas darbojas līdz ar darba bremzēm.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

EQS patiesi ir inženierijas paraugstunda. Tas nepārprotami ir ieguvis no jaunās platformas, kas piedāvā iepriekšējos elektromodeļos neredzētu integrētību. Tas ir satriecoši noslīpēts auto ar ļoti nedaudziem kompromisiem un atbilstoši augstu kvalitātes līmeni; īstens Mercedes daudzējādā ziņā un, iespējams, šābrīža spējīgākais elektromobilis pasaulē. 

Tāpat kā S klasei, kuru tas kādreiz varētu nomainīt, EQS ir augsta cena: varat rēķināties, ka par EQS 450+ nāksies maksāt ap 106 000 eiro un 136 000 eiro par EQS 580 4Matic. Bet, samaksājot šo summu, jūs saņemsiet auto, kas iemieso elektromobiļu attīstības avangardu un ir praktiski perfekts tam tirgus segmentam, kam adresēts.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!