Ziņas

Toyota bZ4X Concept - jauna vīzija par elektroauto

Jauns elektroauto koncepts no Toyota
Veidots sadarbībā ar Subaru
Saules baterijas un neparasta dizaina stūre

Toyota bZX4 Concept ir vidēja izmēra SUV ar visu riteņu piedziņu. bZ ir beyond Zero akronīms un apliecina Toyota apņemšanos panākt ne tikai nulles emisiju un oglekļa neitralitāti, bet iet vēl tālāk un nodrošināt jaunus ieguvumus videi, indivīdiem un sabiedrībai kopumā.

Automobiļa priekšpuse – daļa, pēc kuras momentā atpazīst jebkuru auto – ir atbrīvota no tradicionālā dekoratīvā režģa, vietu dodot vietu sensoriem, lukturiem un aerodinamiskajiem elementiem izteiksmīgā  “āmurgalvas haizivs” formā, automobilim piešķirot jaunu stilu.

Toyota bZ4X Concept ir būvēts uz jaunās e-TNGA modulārās platformas, kas izstrādāta speciāli elektromobiļiem.

Gara riteņu bāze apvienojumā ar īsām pārkarēm ļāvusi radīt izteikti ietilpīgu un plašu salonu. Piemēram, vieta aizmugurējo pasažieru kājām ir līdzvērtīga telpai lielā D segmenta sedanā.

Autovadītāja digitālais mērinstrumentu panelis ir novietots virs stūresrata, tālab informācijas lasīšanai nepieciešama vien minimāla acu kustība.

Automobiļa izstrādē ir izmantoti tie ieguvumi, ko devusi Toyota līderība transportlīdzekļu elektrificēšanā vairāk nekā 20 gadu garumā, kā arī paveiktais šo zīmolu raksturojošajā kvalitātē, izturībā un uzticamībā. Tas ir nodrošinājis, ka elektriskā piedziņa – motors, vadības bloks un baterijas pārvaldības sistēma – sniedz klasē vadošo efektivitāti un ļoti konkurētspējīgu nobraukuma rezervi.

Automobiļa ekoloģisko ievirzi vēl vairāk uzsver iebūvētā saules enerģijas uzlādes sistēma, kas var palielināt nobraucamo attālumu.

Pateicoties Toyota plašajai pieredzei akumulatoru tehnoloģijas izstrādē tās hibrīda un uzlādējamā hibrīda elektrisko modeļu vajadzībām, lielāka un jaudīgāka baterija, kas nepieciešama Toyota bZ4X Concept, ir konstruēta tā, lai nodrošinātu stabilu un uzticamu veiktspēju, saglabājot automobiļa sniedzamību pat aukstā klimatā.

Pilnpiedziņas sistēma, ko nodrošina elektromotori uz priekšējās un aizmugurējās riteņu ass, ir izstrādāta kopā ar Subaru.

Toyota bZ4X Concept, nonākot sērijveida ražošanā, būs pieejams ar pasaulē pirmo iejūga tipa stūres un elektroniskās stūres sistēmas (steer-by-wire) kombināciju.

Šī tehnoloģija sniedz autovadītājam lielāku kontroli, vienlaikus novēršot nelīdzena ceļa un bremzēšanas spēku ietekmi, tādējādi nodrošinot precīzāku reakciju atbilstoši automobiļa braukšanas ātrumam un stūres pagriešanas leņķim. Elektroniskā stūres sistēma arīdzan ļāvusi atteikties no tradicionālā apaļā stūresrata, aizstājot to ar unikālu formas stūri.

Toyota bZ4X Concept ir pirmais modelis ar Toyota jauno bZ – beyond Zero – nosaukuma veidošanas principu. Līdz 2025. gadam Toyota plāno ieviest 15 baterijas elektromobiļus, to skaitā septiņus Toyota bZ modeļus.

Līdz 2025. gadam Toyota globālajā tirgū piedāvās vairāk nekā 70 elektrisko modeļu, no kuriem vismaz 15 būs baterijas elektromobiļi.

Eiropā 2025. gadā tas nodrošinās Toyota modeļu klāstu, kurā vairāk nekā 70% būs hibrīdi, vairāk nekā 10% būs uzlādējamie hibrīdi un vēl vismaz 10% būs nulles emisijas modeļi – gan baterijas, gan ūdeņraža elektroauto.

Sērijveida versijas tirdzniecību paredzēts uzsākt 2022. gada vidū.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Honda Jazz Hybrid

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kompaktā Honda Jazz hečbeka lielākais trumpis ir salona un bagāžas nodalījuma ietilpība, ko izceļ dažādos veidos salokāmie aizmugures sēdekļi. Uz ceļa tas nebūs tik aizraujošs kā Ford Fiesta, savukārt Peugeot 208 to pārspēs komforta ziņā, taču Jazz sniedz lielisku apkārtējo pārskatāmību, kas būtiski atvieglo pārvietošanos pilsētā. Ekonomiskais hibrīda dzinējs, bagātīgais aprīkojums un stabilā tālākpārdošanas vērtība vismaz daļēji attaisno tā augsto cenu.