Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Citroen C4

Veidots uz PSA platformas
Pārtapis par coupe krosoveru
Izteiksmīga vadāmība un gaitas komforts

AutorsNormunds Avotiņš Eksperts

Oriģinālais Citroen C4 divās modeļu paaudzēs bijis parasts kompaktklases auto ar dažiem neparastiem dizaina risinājumiem, piemēram, stūresratu ar fiksētu vidu. Standarta formātu norietā Citroen izlēmis transformēt tradicionālo C4 par coupe krosoveru. Līdz ar to Citroen rindās vairs nebūs vietas arī C4 Cactus. Tādējādi jaunais C4 efektīvi aizstāj uzreiz divus modeļus.

Automašīna ražota PSA koncerna rūpnīcā Spānijā uz CMP platformas. Tas nozīmē, ka jaunā C4 radinieki ir mazās klases spēkrati Peugeot 208/2008, Opel Corsa un jaunā Opel Mokka. To apstiprina arī C4 gabarīti. Lai gan garums 4,3 metri atbilst vidusmēra kompaktklases auto, platums ir mūsdienu mazo krosoveru robežās. Atverot durvis, to apstiprina platie sliekšņi.

Ieguvums no CMP platformas ir zemākas ražošanas izmaksas un iespēja izgatavot C4 arī kā elektromobili. Ar 50 kWh bateriju, 100 kW dzinēju un 350 km sniedzamību Citroen ë-C4 tehniski ir Peugeot e-2008 analogs. Vienlaikus Citroen neatsakās no dīzeļdzinējiem, kādu vairs nav vairākiem tiešajiem konkurentiem, tostarp arī Renault Captur.

Kāds tas ir?

Citroen C4 ir ārkārtīgi izskatīgs automobilis. Ekspresīvā priekšpuse ar LED starmešiem ir autentisks Citroen, savukārt slīpā aizmugure ar efektīgu gaismas tehniku piesaista Toyota CH-R un Nissan Juke publiku. Salīdzinot ar šiem modeļiem, C4 ir garāks un krietni plašāks aizmugurē. Pārredzamību uz aizmuguri, kas nav coupe krosoveru spēcīgā puse, šeit jūtami uzlabo papildstikls bagāžnieka vākā.  

18 collu riteņi šajā gadījumā vērtējama kā ieteicama izvēle, jo uzlabo automašīnas stāju un nedaudz palielina jau tā vērā ņemamo klīrensu. Jārēķinās vien ar papildus izdevumiem riepu iegādē, jo Citroen piemeklējis C4 retāk sastopamu izmēru.

Interjers ir pilnībā jauns. Kaut salikts no cieto šķirņu plastmasām, tas ir moderns un relatīvi plašs. Mērskalu panelis sarucis līdz nelielam, no apakšas izgaismotam ekrāniņam, kas tomēr ataino visu nepieciešamo informāciju. Pēc Citroen ieceres galvenā informācijas funkcija uzticēta lielam, atlokāmam head- up displejam.

Centrālais ekrāns turpina PSA modeļos aizsākto saskarnes formātu, kas nav sevišķi pārdomāta un intuitīva, tāpēc bieži novērš uzmanību no ceļa. Negaidīts pavērsiens ir atgriešanās pie atsevišķa klimata sistēmas bloka ar fiziskiem, grozāmiem un ļoti glītiem kloķīšiem. Kas zina, varbūt kādudien arī paneļa spilgtumu varēs nogriezt ar vienu rokas kustību, nevis ceļojot pa četrām ekrāna izvēlnes lapām.

Ergonomisks jauninājums ir automātiskās pārnesumkārbas svira slēdža formā, līdzīgi jaunākajiem VAG grupas DSG. Lai izvēlētos vajadzīgo virzienu, slēdzis nedaudz jāpietur, kas sākumā prasa pierašanu.

Par Citroen markai raksturīgu eksotiku C4 gādā īpaša, planšetei paredzēta atvilktne un turētājs virs cimdu kastītes. Priekšējie sēdekļi atgādina pēdējā Citroen C4 Cactus redzētos. Tie ir savdabīgi, taču stilīgi un kopumā ērti.

Kā tas brauc?

Izteiksmīga vadāmība un saturīgas gaitas īpašības kļuvušas par atpazīstamu par CMP platformas rokrakstu. Turklāt C4 ir kas tāds, kā nav nedz Peugeot 2008, nedz Opel Mokka. Tie ir patentētie "progresīvi hidrauliskie amortizatori", kas debitēja Citroen C5 Aircross. Lai gan stāsts ir par dažām papildus atdurēm amortizatoru galos, efekts ir neapstrīdams - C4 gaita uz dažādiem segumiem līdzinās dārgāku krosoveru sniegumam.

Atsaucība stūrei ir vairāk nekā atbilstoša automašīnas dinamiskajam izskatam, turklāt šoreiz Citroen izvairījies no franču automašīnām nereti raksturīgiem "tukšumiem" stūres nulles punktā un pārlieku centīga stūres pastiprinātāja. Braukt ar Citroen C4 ir gandrīz tikpat aizraujoši kā ar Audi Q2.

1,2 litru trīscilindru turbodzinēja versija ar 130 zirgspēkiem atbilst automašīnas raksturam un temperamentam, turklāt tā ir lētākā iespēja tikt pie automātiskās pārnesumkārbas, jo 100 ZS modelim tādas nav.

Paātrinājums, elastība un trokšņa līmenis ir mazlitrāžas turbodzinēju pieklājības robežās, bet vidējais patēriņš pilnīgi jaunai automašīnai turas 7 litru robežās ar potenciālu sarukt garāku braucienu laikā. Automašīnai ir arī Sport režīms, taču pēc pāris reizēm pēc tā vairs neilgosities, jo vislabāk auto brauc Normal režīmā.

Vai to ir vērts pirkt?

Par 16 līdz 26 tūkstošiem eiro Citroen uzbūris automašīnu šobrīd ļoti aktuālā un iekārojamā formātā. C4 lieliski izskatās, patiešām labi brauc, turklāt ir ietilpīgāks nekā virkne tā stilīgāko konkurentu. Pat tehniski identiskais un tikpat pievilcīgais Peugeot 2008 tomēr ir citāds nekā jaunais C4.

Citroen piedāvā ierasti plašu krāsu un aksesuāru gammu, kas ļauj izveidot unikālu C4 vai arī gluži otrādi, pieturēties pie eleganti atturīga silueta vienmēr aktuālā melnā krāsā.

Sīkie ergonomiskie trūkumi ar laiku kļūst nemanāmi uz spilgtāku priekšrocību fona, un C4 nešaubīgi ir augstvērtīgāks produkts par daudzās jomās pieticīgo C4 Cactus. Par cenu diapazonu atgādina vien apdares materiālu izvēle, taču tā nav kaitinoša un caurmērā atbilst šai automašīnu klasei.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.