Ziņas

Pirmais brauciens: Jaunā Mercedes-Benz S-klases prototips

Aizmugurējo riteņu stūrēšanas funkcija
Apgriešanās radiuss - labāks nekā A-klasei
Būs arī spraudņa hibrīds

Mercedes-Benz apgalvo, ka septītās paaudzes S-klases limuzīns ieviesīs revolūciju luksuss auto segmentā, pateicoties tā jaunajai šasijai ar aizmugures riteņu piestūrēšanas funkciju un dažādiem iestatījumiem, kas padarīs auto gaitu vēl komfortablāku un vairāk vērstu uz vadītāju nekā jebkad agrāk.

Septītās paaudzes limuzīnu plānots atklāt šī gada septembrī, bet pirmie pircēji to varētu saņemt 2021. gada pirmajā pusē. Šīs būs pirmais S-klases Mercedes-Benz, kas ieguvis četru riteņu stūrēšanas sistēmu. Tā ir funkcija, ko jau šobrīd izmanto tā sīvākie konkurenti – Audi A8 un 7. sērijas BMW. No vācu trijotnes tieši BMW vienmēr bijis visvairāk orientēts uz vadītāju, taču tagad tas varētu mainīties.

Kamēr sāncenšu piedāvātā2s sistēmas pagriež aizmugures ratus vien par dažiem grādiem, Mercedes izstrādātā sistēma nodrošinās komercauto cienīgu pagrieziena rādiusu - līdz pat 10 grādu leņķim. Tas limuzīnam ļaus samazināt apgriešanās rādiusu par diviem metriem, sasniedzot 8,2 metrus, kas ir mazāk nekā A-klases modelim. Piemēram, Audi A8 ar Dynamic All-Wheel Steering aprīkojumu rādiuss ir 11,4 metri.

Tas būs būtisks ieguvums pilsētvidē un pirmais testa brauciens pierādīja, ka veiktie uzlabojumi tiešām snieguši vērā ņemamu rezultātu, limuzīnam manevrējot kā izmēros krietni mazākam auto. Tām S-klases versijām, kas aizmugurē būs aprīkotas ar atšķirīga izmēra riepām nekā priekšā, izmantos sistēmu, kas spēs pagriezt ratus piecu grādu leņķī.

Tāpat uzlabota arī 4Matic pilnpiedziņas un E-ABC sistēma, kā arī pilnveidota aktīvā balstiekārta uzlabotam braukšanas komfortam. Standartaprīkojumā S-klase iegūs jaunizveidotu Airmatic pneimatisko piekari.  

Uz MRA platformas veidotā S-klase būs pieejama trīs garenzbāzes versijās – standarta (3106mm), garajā (3216mm) un pagarinātajā. Jaunā virsbūve ir ne tikai vieglāka, bet nodrošina arī vairāk brīvas telpas salonā sēdošajiem.

Tāpat kā priekštecis, arī jaunais limuzīns tiks ražots Merdeces-Benz, AMG, Maybach un Pullman veidolos. Tiesa, S-klases kupeja un kabriolets krituši par upuriem izmaksu samazināšanas plānam, tāpēc šīs modifikācijas vairs neredzēsim.

Mercedes pagadām vēl nav atklājis dzinēju gammu, taču uzticami avoti vēsta, ka limuzīns iegūs 3,0 un 4,0 litru benzīna turbomotorus ar hibrīda tehnoloģiju, kā arī 2,9 litru sešcilindru dīzeļdzinēju. Maybach versijā zem motora pārsega tam būs 6,0 litru V12 benzīna agregāts.

Vienīgais spraudņa hibrīds izmantos 3,0 litru turbomotoru, kas sakombinēts ar elektrismo motoru un 31,2 Wh litija jonu akumulatoru no GLE 350de. Pilnībā elektriskajā režīmā būs iespējams veikt 100 km distanci.

Pirmais brauciens pierādīja, ka Mercedes atkal ir izvirzījis jaunus tehnoloģiju standartus, piemēram, pilnībā digitālo instrumentu paneli, kurā redzams 3D attēls, neizmantojot 3D brilles.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!