Testa brauciens

Ford Ranger Raptor: pirmie iespaidi

Ford Ranger Raptor ir pārdošanā Latvijā
2,0 litru biturbo dīzeļdzinējs, lielākas bezceļu braukšanas spējas
Ford Ranger Raptor cena 53 820 eiro

Klajā nācis Ford Ranger Raptor, Ranger modifikāciju paletes flagmanis, viens no vizuāli iespaidīgākajiem auto pikapu segmentā Eiropā. Mēs tikko to izmēģinājām 333 trasē un tās apkārtnes mežos, lai saprastu – vai tas tiešām ir TAS PIKAPS, kuru ir vērts pirkt?

Nosaukums Raptor jau ir dzirdēts. Tāpēc , ka Ranger raptor ir vecāks un izmēros lielāks radinieks F-150 Raptor. Bet tas ir Amerikā un tam motora vietā ir patiešām jaudīga V6 sp[ēkstacija, kas ir tieši tas, ko pircēji otrpus Atlantijas okeānam ir pieraduši redzēt.  Savukārt  Latvijā un citviet reģionā nopērkamais Ranger Raptor  ir tāds kā F-150 Raptor mazais brālis, ar 2,0 litru tilpuma dīzeļdzinēju , tiesa gan – ar divām turbīnām. Tas veiksmīgi iemieso bezbēdīga kovboja gēnus, kādi ir lielajam Raptor, taču ne gluži tādā pašā mērogā. Tātad jautājums ir – vai Ford ir radījuši ģeniālu Ranger interpretāciju, vai arī otrādi - Tēvocis Sems ir „sačakarējis” visādi citādi pilnībā pieņemamo Ranger , kas starp citu ir pirktākais pikaps Eiropā. 

Ranger Raptor ir Ranger modifikāciju saraksta virsotnē – tātad, arī virs Wildtrak, kas līdz šim tika uzskatīts par lepnāko Ranger, kādu iespējams nopirkt. Tam ir vairākas vizuālas atšķirības, kuru vidū ir citāda dizaina radiatora reste, kas liek vilkt paralēles ar lielo F-150 Raptor. Līdzīgā stilā veidoti arī buferi, gar sāniem ir palielinātas izturības sliekšņi, bet Raptor logotipi (papildaprīkojums) ir pieejami abām divām Ranger Raptor virsbūves krāsojuma variācijām – pelēkajai un zilajai, ko Ford nosaucis par Performance Blue.

Tas ir arī nedaudz platāks un garāks, nekā standarta Raptor, ar tikpat margināli palielinātiem priekšējās un aizmugurējās pārkares leņķiem. Ja ņem vērā, ka Ranger jau tāpat šajā pozīcijā apsteidza konkurentus, tad Raptor versija izskatās vēl pievilcīgāka tiem, kas plāno to lietot tā, kā iecerējis ražotājs – pamatā bezceļa apstākļos. Jo arī vairāki citi papildinājumi (2,3 milimetrus bieza tērauda plāksnes, kas aizsargā auto apakšu no teju jebkādiem svešķermeņiem, kas var gadīties šī pikapa  (bez)ceļā.

Ja ar to ir par maz, tad ir vērts iegaumēt, ka Raptor versijas šasija nedaudz atšķiras no standarta Ranger, piešķirot tam lielāku izturību nopietnām ekskursijām teritorijās, kur ceļu nav. 17 collu diski ietērpti BF Goodrich bezceļa riepās, kas spēj absorbēt visai nesaudzīgus triecienus un lēcienus, vienlaikus nodrošinot lielisku saķeri ar planētas virsmu pat smagos bezceļa apstākļos. Un, neraugoties uz šo riepu agresīvo protektora rakstu, tās ir pārsteidzoši klusas uz šosejas.

 Ranger Raptor ir arī īpaši, elektriski regulējami sēdekļi, kuriem ir labāks sānu atbalsts, kas ir visai noderīgi brīžos, kad pikaps nesas pa meža ceļu līkločiem, cik vien ātri iespējams. Un tas var braukt diezgan ātri. Desmitpakāpju automātiskā transmisija ir no Ford Mustang. Tā aizvieto līdzšinējo sešpakāpju automātu un to var dabūt arī standarta Ranger versijās, tiesa gan, mūsuprāt, tā tomēr nav tik perfekta, kā VW Amarok astoņpakāpju transmisija.

Raptor ir arī lielākas bremzes, nekā standarta Ranger, bet balstiekārta pieļauj par 30% lielāku kustības amplitūdu vienā vai otrā virzienā, pateicoties smagam pielietojumam radītajiem Fox Racing amortizatoriem. Savukārt aizmugurē primitīvo lokšņu atsperu  risinājumu aizstāj daudz izsmalcinātāka balstiekārta, kaut gan elektroniski slēdzamais diferenciālis, kas domāts veiksmīgākai braukšanai bezceļa apstākļos, ir tāds pats. Jāņem vērā, ka jau standarta Ranger balstiekārta padarīja tā gaitu tik komfortablu, ka šajā pozīcijā tas pretendēja uz vietu starp klases līderiem, taču Ranger Raptor ir vēl labāks. Tiesa gan, tas nevar vilkt vienlīdz smagas piekabes, to maksimālais pieļaujamais svars ir 2,5 tonnas, tātad par tonnu mazāk, nekā citi Ranger. Kravnesība ir vēl viens mīnuss – tikai 600 kilogrami.    

 2,0 litru tilpuma biturbo dīzeļdzinējs nodrošina vairāk nekā pietiekamu jaudu jau pie maziem dzinēja apgriezieniem, arī paātrinājums šķiet adekvāts, lai apsteigtu daudzus citus pikapus uz šosejas. Pietiekams, lai Ranger godam nestu Raptor logotipu, kas apliecina tā saistību ar Ford Performance nodaļu. Turklāt atšķirībā no lielā Ranger, tas ar vienu pilnu dīzeļdegvielas bāku var nobraukt daudz vairāk nekā tā amerikāņu radinieks ar lielā tilpuma benzīna motoru.

Vadāmības ziņā tas var droši konkurēt ar citiem pikapiem, taču bezceļa riepas nedaudz ierobežo tā saķeri ar asfaltu. Ir pieejami seši braukšanas režīmi – sniegam, dubļiem, utt., ļaujot pielāgot Ranger Raptor stūres, akseleratora un transmisijas reakciju atbilstoši ceļa apstākļiem un vadītāja noskaņojumam.

Interjers ir praktiski tāds pats kā standarta Ranger, ar Ford Sync 3 infosistēmu (kurai ir viens no labākajiem skārienjutīgajiem displejiem pikapu segmentā) un lielu salona ietilpību – pieciem cilvēkiem par šaurību jāsūdzas nebūs, kaut gan RAM tas nav.

Vai to ir vērts pirkt?

Tas neapšaubāmi ir lielisks pikaps tiem, kas to iegādāsies kā „dzīvesstila auto”, lai vestu motociklus, ūdenssporta ekipējumu, vilktu piekabes ar vienalga ko, kas ir vieglāks par divarpus tonnām, vai vienkārši trauktos pa mežiem un jūras piekrastes smiltājiem. vai paaugstinātā bezceļu caurgājamība komplektā ar ierobežotiem kravnesības un vilktspējas rādītājiem ir tā vērta, lai maksātu par to vairāk nekā 50 tūkstošus eiro (teju 10 tūkstošus eiro vairāk, nekā par Wildtrak, visu Ford Ranger cenu lapu vari apskatīt šeit)  ir individuāls jautājums – atkarīgs no tā, cik veiksmīgi Ford izdosies pircējiem ieprogrammēt Raptor imidžu.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.