Ziņas

Viss, kas tev jāzina par jauno Mercedes-Benz GLS

Jaunais Mercedes-Benz GLS
Virkne jaunu tehnoloģisku inovāciju
Nākamgad būs pieejams arī GLS Maybach

Tikko Latvijā pārdošanā nonācis jaunais Mercedes-Benz GLS, vācu premium zīmola lielākais šobrīd ražošanā esošais apvidus auto. Ja skatās pēc izmēriem, tas ir vēl lielāks par savu priekšteci: 7,7 cm garāks un 2,2 cm platāks.

Kas vēl tajā ir jauns? Unikālā, pasaulē pirmā 48 voltu E-Active Body Control balstiekārta, kas skenē priekšā esošā ceļa segumu, attiecīgi pielāgojot reakciju uz dažādiem ceļa negludumiem.

Tāpat kā līdz šim, jaunajā GLS ir trīs pilnvērtīgas elektriski regulējamas sēdekļu rindas (turklāt sēdekļu apsilde tagad pieejama arī trešajā rindā, kamēr otro rindu var izvēlēties kā divus atsevišķus sēdekļus) un ietilpīgs bagāžas nodalījums ar tilpumu līdz pat 2400 litriem.

Modifikācija GLS 580 4MATIC pieejama ar jaunu, elektrificētu V8 dzinēju ar 48 voltu EQ Boost sistēmu un iebūvētu startera ģeneratoru.

Vēl viens Mercedes-Benz jaunums ir AMG Line riteņi ar līdz pat 23 collu diametru, savukārt par nevainojamu ceļa pārredzamību diennakts tumšajā laikā parūpēsies Multibeam LED priekšējie lukturi, kuros ir iestrādātas 112 LED gaismas diodes.

Jaunā GLS modeļa aerodinamiskās pretestības koeficients ir samazināts līdz 0,32 - tas ir  uzlabojums salīdzinājumā ar tā priekšgājēju (cd 0,35).

Inovācijas redzamas arī interjerā. Jaunā GLS salons iemieso luksusa elegances estētiku - arī standarta izpildījumā ir iekļauta ādas apdare. Vadības paneļa centrālais elements ir iespaidīga izmēra ekrāns, no kura var vadīt visas GLS komforta funkcijas.

Aizmugurējo sēdekļu izklaides sistēma (Rear Seat Entertainment System) ir pieejama visos sēdekļu komplektācijas variantos. Tajā ir iekļauti divi 11,6 collu skārienekrāni, kas ļauj pasažieriem otrajā rindā baudīt filmas vai mūziku, lietot internetu vai veikt zvanus. MBUX iekšējā palīgsistēma (Interior Assistant) ļauj autovadītājam un priekšējam pasažierim ar žestu atpazīšanas sistēmas palīdzību intuitīvi vadīt dažādas komforta un MBUX funkcijas.

Jaunā GLS salonā ir vairāk vietu, jo īpaši otrajā sēdekļu rindā, ko elektriski iespējams regulēt par 10 cm. Ja sēdekļi atbīdīti maksimāli tālu, vietas kājām ir par 87 mm vairāk nekā tā priekšgājējā. Visi sēdekļi ir elektriski regulējami jau standarta izpildījumā. Tas attiecas arī uz EASY-ENTRY funkciju, kas nodrošina ērtu iesēšanos un izkāpšanu no diviem atsevišķajiem sēdekļiem trešajā rindā. Šim nolūkam otrās rindas sēdekļi aizbīdās tālu uz priekšu un nolokās. Sēdekļi trešajā rindā ir pilnībā aprīkoti un piemēroti līdz pat 1,94 m gariem cilvēkiem, kā arī apsildāmi.

Lai izveidotu līdzenu kravas nodalījumu līdz pat 2400 litru ietilpīgajā GLS bagāžas nodalījumā, ar vienas pogas palīdzību visus aizmugurējos sēdekļus var nolocīt atsevišķi vai vienlaikus. Auto aizmuguri iespējams automātiskinolaist par 50 mm, tādējādi nodrošinot ērtu bagāžnieka piekraušanu un izkraušanu.

Jauda ar EQ Boost - izvēle starp sešiem vai astoņiem cilindriem

Ar GLS 580 4MATIC nonākšanu tirgū tiek atzīmēta jaunā elektrificētā V8 benzīna dzinēja pasaules pirmizrāde. Šī dzinēja tilpums ir aptuveni četri litri, un tas attīsta 360 kW (489 ZS) jaudu, kā arī 700 Nm griezes momentu, EQ Boost sistēmai īslaicīgi pievienojot arī papildu 250 Nm griezes momentu un 16 kW/22 ZS jaudu.

Elektrificēts ir arī GLS 450 4MATIC rindas sešu cilindru benzīna dzinējs ar EQ Boost. Integrētais startera ģenerators (ISG) nodrošina papildu jaudu, braukšanu ar atslēgtu transmisiju vai enerģijas atgūšanu, kā arī ļauj ietaupīt degvielu apjomā, ko iepriekš spēja tikai augstsprieguma hibrīda tehnoloģijas.

Sešu cilindru dīzeļdzinējs

Ir plānots, ka tirgū būs pieejami divi GLS modeļi, ko darbinās OM 656 dīzeļdzinējs. Ir pieejami divi rindas sešu cilindru dzinēji ar atšķirīgu jaudu, proti, GLS 350 d 4MATIC ar 210 kW (286 ZS) jaudu un 600 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9-7,6 l/100 km; kombinētais CO2 izmešu daudzums: 208-200 g/km), un GLS 400 d 4MATIC ar 243 kW (330 ZS) jaudu un 700 Nm griezes momentu (kombinētais degvielas patēriņš: 7,9-7,6 l/100 km; kombinētais CO2 izmešu daudzums: 208-201 g/km). Abās versijās jaudīgais dzinējs jau atbilst "Euro 6d" standartam, kas jauniem modeļiem stāsies spēkā tikai 2020. gada 1. janvārī, bet vēl pēc gada attieksies uz visiem transportlīdzekļiem.

4MATIC pilnpiedziņa

Visos jaunā GLS modeļos jaudu pārvada 9G-TRONIC automātiskā transmisija. Tās deviņu pārnesumu plašā diapazona dēļ var skaidri just, ka dzinējs var darboties ar mazāku apgriezienu skaitu. Standarta komplektācijā ir uzstādīta arī sadales kārba ar elektroniski vadāmu vairāku disku sajūgu. Tādējādi starp asīm var pārvadīt piedziņas griezes momentu no 0 līdz pat 100 procentiem.

Palīgsistēmas autovadītāja atbalstam

Jaunais GLS modelis ir aprīkots ar Mercedes-Benz jaunākās paaudzes palīgsistēmām. Ja ir aktivizēta aktīvā distances palīgsistēma DISTRONIC (Active Distance Assist DISTRONIC) ar kustības ātruma adaptāciju maršrutā, jaunais GLS ir spējīgs atpazīt sastrēgumus vai lēnas kustības satiksmi, kā arī attiecīgi reaģēt, izmantojot informāciju, ko saņem no tiešraides satiksmes sistēmas, pirms risku aptver autovadītājs. Piemēram, ja uz autoceļa ir konstatēts satiksmes sastrēgums un ja autovadītājs neizvēlas reaģēt citādi, DISTRONIC piesardzības nolūkos samazina kustības ātrumu.

Autovadītāja palīgsistēmas komplekta Plus jaunā funkcija: braucot sastrēgumā uz autoceļa, aktīvā Stop-and-Go palīgsistēma (Active Stop-and-Go Assist) vairumā gadījumu ir spējīga noturēt automobili braukšanas joslā un saglabāt drošu distanci līdz pat aptuveni 60 km/h. Tā var arī automātiski atsākt automobiļa kustību līdz pat vienai minūtei pēc apstāšanās un pat palīdzēt izveidot avārijas braukšanas joslu. Tiklīdz sastrēgums beidzas, GLS atkal paātrinās līdz ātrumam, kas bija iestatīts aktīvajā distances palīgsistēmā DISTRONIC.

Jaunums ir arī aktīvā bremžu asistenta pagrieziena funkcija. Ja, izdarot pagriezienu, tiek konstatēts sadursmes risks ar pretimbraucošo transporta līdzekli, lai novērstu sadursmi, GLS tiks sabremzēts atbilstoši braukšanas ātrumam.

GLS ir pieejama piekabju manevrēšanas palīgsistēma. Tā atvieglo manevrēšanu atpakaļgaitā autovadītājiem, kuri nepārzina piekabju vilkšanu. Tā palīdz arī pieredzējušiem autovadītājiem, ja tiek vilktas garākas piekabes.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Mercedes-Benz GLE Coupe

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Mercedes-Benz ir radījuši spēcīgu BMW X6 konkurentu, kura pircējiem pieejama jaudīgu motoru izvēle, nepiemirstot par Mercedes izdaudzināto gaitas komfortu. Tiesa gan, tāpat kā galvenais konkurents tas ir dārgāks un ne tik praktisks, kā modelis, uz kura bāzes tas veidots.