Testa brauciens

Nissan Qashqai 2019: joprojām aktuāls

Izmēģinam modernizēto Nissan Qashqai
Jauni benzīna motori, pieejams arī dīzeļdzinējs ar automātisko transmisiju
Cena, sākot no 18 900 eiro

Reti kurš reiz varēja iedomāties, ka Nissan Qashqai pirmās paaudzes modelis kļūs par „platīna” līmeņa bestselleru visus sešus šī modeļa pastāvēšanas gadus. Qashqai protams nebija pats pirmais krosovers vēsturē, taču tas bija pirmais, kas veiksmīgi definēja to, ko patiesībā vēlas pircēji – ģimenei draudzīga izmēra, modernu, bet praktisku auto ar pieklājīgu aprīkojuma komplektu.

Šis, otrās paaudzes Qashqai turpina iet sava priekšteča pēdās, taču ņemot vērā straujo izaugsmi krosoveru segmentā, nepārtraukti tiek pilnveidots un modernizēts, lai saglabātu izcīnīto „ķrosoveru karaļa” statusu. Nissan īpašu vērību pievērsuši klientu komentāriem, piešķirot populārajam krosoveram izteiktāku eleganci dizaina, montāžas kvalitātes, aprīkojuma un trokšņu izolācijas jomā.


Lai apmierinātu pašu prasīgāko klientu vēlmi pēc komforta, tika ieviests jauns aprīkojuma līmenis Tekna+, kurā ietvertas tādas premium līmeņa krosoveru cienīgas ekstras kā izsmalcināta Nappa ādas apdare, astoņu skaļruņu Bose skaņas sistēma, īpašas apdares jumta slieces un milzīgs panorāmas stikla jumts. Savukārt Dynamic pakotne Qashqai eleganci papildina ar sportiskiem akcentiem, līdzīgi kā M Sport to dara ar BMW, vai S Line ar Audi.

2019. gada Qashqai versijā jau ir pieejama arī ProPILOT autonomās braukšanas sistēma, kas  atvieglo pilnīgi visu — no pārvietošanās satiksmes sastrēgumos līdz distances ievērošanai, braucot pa šoseju. Vadītājam atliek vien nezaudēt uzmanību, lai spētu jebkurā brīdī pārņemt vadību, taču tas nenozīmē, ka brauciena lakā var lasīt avīzi, vai viedierīcē skatīties iemīļoto raidījumu - rokas no stūres atlaist ProPilot ļauj tikai uz īsu brīdi. To aktivizēt ir ārkārtīgi vienkārši – ar īpašu slēdzi uz stūres.

Savukārt jaunā Nissan Connect infosistēma ietver arī Apple CarPlay un Android Auto savienojumu viedtālruņiem. Pēc tālruņa pievienošanas uz 7 collu krāsainā ekrāna ir iespējams lietot iecienītākās aplikācijas, tajā skaitā Waze. 

Motoru arsenālā līdzšinējie 1,2 litru tilpuma benzīna motori aizstāti ar ekonomiskākiem, izmešu ziņā tīrākiem un klusākiem 1,3 litru tilpuma motoriem, kas pieejami 140 un 160 ZS versijās. Pilnpiedziņa atkal ir pieejama ar automātisko transmisiju, kā arī 1,7 litru tilpuma dīzeļdzinēju, kura jauda šķiet vairāk nekā pietiekama ģimenes izbraucieniem ārpus pilsētas vai tālākā ceļā.

Kāds tas ir?

Līdzšinējais konservatīvais auto priekšgala dizains transformēts pievilcīgākā veidolā ar masīvāku radiatora resti un priekšējo lukturu optiku, kas dārgākajos aprīkojuma līmeņos ir ar adaptīvo LED tehnoloģiju. Kosmētiski uzlabojumi skāruši arī motora pārsegu un auto aizmuguri - arī tur lukturu optikā ietverti LED elementi, akcentējot Qashqai dizaina līnijas.

Salonā - jauna, lielāka izmēra stūre ar trapeces formas apakšdaļu, kas atvieglo iekāpšanu, turklāt uz tās ir vairāk pogu, ļaujot efektīvāk manipulēt ar auto informācijas un izklaides sistēmas funkcijām. Nesen ieviestajā aprīkojuma līmenī Tekna+ ir arī elektroniski regulējama muguras lejasdaļas atbalsta kontrole vadītāja sēdeklim, turklāt ar atmiņas funkciju.

Bagāžas nodalījuma praktiskuma pilnvērtīgu izmantojumu Nissan paveikuši ar dažādās konfigurācijās regulējamu grīdu un sīklietu nodalījumiem. Qashqai pasažieri noteikti novērtēs arī ievērojami labāko trokšņu izolāciju, kas panākta, pateicoties papildu skaņas slāpēšanas materiāliem durvīs un gaisa pretestību mazinošam panelim auto apakšdaļā. Pieejama arī sēdekļu apsilde aizmugurē sēdošajiem, bet drošības aprīkojuma klāsts, kurā ietilpst aklās zonas brīdinājuma un ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, papildināts ar asistentu, kas, izbraucot atpakaļgaitā uz ielas, brīdina par iespējamu sadursmi ar tur braucošiem transportlīdzekļiem. Uzlabota arī ārkārtas autonomā bremzēšanas sistēma, kas tagad atpazīst arī gājējus .

Braukšanas īpašību ziņā Qashqai vienmēr ir bijis likts uzsvars uz komfortu, vienlaikus nodrošinot pieņemamu dinamiku. Šī tradīcija turpināta arī atjaunotajā modelī, kam balstiekārtā ir nedaudz mīkstākas atsperes. Uzlabotais gaitas komforts, visticamāk, iepriecinās Qashqai galveno mērķauditoriju, jo balstiekārtas reakcija vēl labāk izlīdzina maršrutā sastaptos ceļa negludumus un “gulošos policistus”.

Vadāmības jomā Qashqai demonstrē adekvātu kompetenci, pateicoties uzlabotajai stūres sistēmas reakcijai. Standarta braukšanas režīmā tā atvieglo auto novietošanu šaurās stāvvietās, bet Sport režīms padara to smagnējāku un precīzāku, kas patiks azartiskas braukšans piekritējiem.

Spriedums

Pateicoties plašākām aprīkojuma iespējām Qashqai ir pietuvojies premium segmenta SUV – kā, piemēram, Audi Q3 vai BMW X1. Tas ir ērts, praktisks, drošs un intuitīvi vadāms auto, kura pamatā ir pārbaudīti tehniskie risinājumi. Kā ķīla šim apgalvojumam kalpo 5 gadu garantija.  Atjauninātā un šogad modernizētā Qashqai uzsvars uz komfortu, jaunajām tehnoloģijām un degvielas ekonomiju liek prognozēt, ka tas mācēs noturēt savu pievilcību arī turpmāk un “krosoveru karaļa” troni bez cīņas neatdos.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!