Testa brauciens

Jaunais Nissan Juke: izmēģināts!

Izmēģinām jaunā, otrās paaudzes Nissan Juke prototipu
Ekskluzīva prezentācija Milbrukas testu poligonā
Cienījams Renault Captur un Toyota C-HR konkurents

“Tev tas vai nu patiks, vai nepatiks nemaz”, tā mums šovasar Lielbritānijā notikušajā otrās paaudzes Juke prezentācijā skaidroja Nissan Europe dizaina boss Matss Vīvers.  Tā ir patiesība, taču līdz šim šī patiesība kompaktajam japāņu autoražotāja krosoveram nav skādējusi - kopš inovatīvā modeļa klajā laišanas 2010. gadā pārdoti vairāk nekā miljons Juke.

Pat pagājušogad, par spīti tam, ka tirgū ienāca vairāk nekā 20 Juke konkurentu, šis rotaļīgā izskata auto par pircēju interesi sūdzēties nevarēja - Eiropā tika pārdoti apmēram 70 tūkstoši Juke, kas nav dramatisks kritums salīdzinot ar 106 246 vienībām, kas nonāca pie pircējiem modeļa popularitātes zenītā, 2013. gadā.


Jaunais, otrās paaudzes Nissan Juke, joprojām izskatās kā Juke, taču ir krietni nobriedušāks. “Kad mēs sākām to veidot, dažās skicēs bija redzams pavisam kaut kas cits” , atzīst Nissan Europe dizaina boss.  “Mēs prātojām - varbūt atkal nākt klajā ar kaut ko tikpat radikālu, taču pavisam citā veidolā, taču galarezultātā nolēmām, ka pirmās paaudzes modelis mums ir atstājis tik daudz, ko pilnveidot, ka mums laikam jāturpina iesāktais.” 

Tomēr Matss Vīvers arī norāda, ka, ņemot vērā necerēto Juke komerciālo veiksmi, jaunas paaudzes modeļa radīšana nebija viegls uzdevums. Pēc viņa teiktā, tā laikam jutas mūziķi, kuru pirmais albums ir bijis ļoti veiksmīgs un tagad no viņiem sagaida tādu pašu otro albumu.

Beigās izvēle bija jāizdara starp trīs skicēm - viena bija radīta Japānā, viena Eiropā un viena ASV, skaidro Nissan Europe pārstāvis, piebilstot, ka jau sākotnēji pārējie reģioni cieši sekojuši Eiropas paraugam, netieši atzīstot, ka tieši mūsu reģions ir tas, ko var saukt par Juke teritoriju. Finālā uzvarēja tieši Nissan Europe radītā vīzija par otrās paaudzes Juke.


Kas tad tajā ir palicis no līdzšinējā Juke? Lērums ar priekšējiem lukturiem, kas tagad visi ir ar LED optiku, tā dēvētā “V tipa” radiatora reste un kupejas stilā veidotā virsbūve. Lielākais izaicinājums bija padarīt Juke izskatu vēl sportiskāku, vienlaikus nodrošinot lielāku ietilpību gan salonā, gan bagāžas nodalījumā.

Nissan Europe dizaina nodaļas šefa iemīļotākais temats ir jaunā Juke interjers. “Tas ir krietni augstākā līmenī, kā līdz šim, izsmalcinātāks” , skaidro Vīvers, norādot uz apdares materiāliem un montāžas kvalitāti. Viņš nemelo - lielā slepenībā notikušajā prezentācijā, kura mums bija aizliegts fotografēt, kā arī atņemti visi viedtālruņi un citas ierīces, kas ir savienotas ar internetu, mēs par to varējām pārliecināties paši. Skaidrs, ja ņem vērā tādus konkurentus kā Seat Arona vai VW T-Cross, jaunā Juke interjerā bija nepieciešamas dramatiskas pārmaiņas.



“Ja grib uztaisīt omleti, dažas olas ir jāsasit”, smīnot atzīst Nissan Europe dizaina boss, kura vadībā tika radīts arī pirmais Juke. Otrās paaudzes modelī Nissan palikuši pie saviem līdzšinējiem ieročiem, tas ir vienlīdz radikāls, taču garāka riteņu bāze un lielāka izmēra diski to ir padarījuši sportiskāku, vismaz vizuāli. Ražotājs ir pārliecināts, ka ar to, kas ir izdarīts, arī jaunākās paaudzes Juke būs tikpat veiksmīgs, kā priekštecis - gan pateicoties veiktajiem uzlabojumiem, gan arī pircējiem, kuri ar saviem naudasmakiem nobalsojuši par pirmo Juke. Tas negadās bieži, taču Juke ir perfekts piemērs tam, kā uzkrītošs, drosmīgs dizains (vienalga - patīk tev vai nē) var iekarot pircēju sirdis labāk, nekā tie modeļi, kuru āriene ir tik konservatīva, ka ir grūti atšķirt vienas paaudzes modeli no cita.

Jaunākās paaudzes Juke veidots uz Renault-Nissan alianses kopīgās platformas, ko izmanto arī jaunais Renault Clio un Captur. Tas ir 4210mm garš, 1595mm augsts un 1800mm plats, tātad nedaudz garāks un platāks, nekā pirmās paaudzes Juke. Paaugstinātas stingrības tērauda izmantošana ļāvusi par pārdesmit kilogramiem samazināt Juke svaru, uzlabot vadāmību un dinamiku. Un - tas tiešām ir salīdzinoši ietilpīgs - 422 litru bagāžas nodalījums ir vien par 8 litriem mazāks, nekā Qashqai.


Juke pārdošanā Eiropā nonāks ar 1,0 litra trīscilindru benzīna turbomotoru, kāds ir arī jaunākās paaudzes Micra. Tam ir 115 ZS un to var dabūt gan komplektā ar manuālo vai septiņpakāpju automātisko transmisiju. Nissan pagaidām klusē par citām dzinēju izvēles opcijām, taču “izvērtē tās”, kā skaidro kompānijas jauno modeļu attīstības nodaļas priekšnieks Metjū Jūings. Viens ir skaidrs - dīzeļdzinēji Juke pircējiem piedāvāti netiks. Nissan ir pārliecināti, ka pašreiz piedāvājumā esošais 1,0 litra motors piedāvā labāko jaudas un degvielas ekonomijas proporciju.

Šķiet, ka diezgan droši varam gaidīt arī lielāka tilpuma (1,5 litru) benzīna motora parādīšanos Juke modifikāciju sarakstā, gan arī Nismo versiju, kas būs jaudīgāka par līdzšinējo Juke Nismo, kuram bija 200 ZS. Kaut kad nākotnē varētu būt pieejams arī hibrīddzinējs (Captur tāds būs), taču - vai Juke būs arī pilnībā elektriska versija, mēs vēl nezinām un arī Nissan par to runā ļoti izvairīgi.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja līdzšinējais modelis tev patika, taču šķita pārāk vienkāršs un askētisks, jaunais Juke tev patiks. Pat ļoti patiks. Tas ir cienījams konkurents tādam modelim, kā Toyota C-HR, un šis apgalvojums nav kaut kur kosmosā atrasts. Mēs to redzējām, aptaustījām un arī izmēģinājām testa braucienā. Spriedums - tas ir vismaz galvastiesu pārāks par pirmās paaudzes Juke, arī aprīkojums un interjera montāžas kvalitāte ir tāda, par ko nevajadzētu kaunēties. tāpēc viss ir atkarīgs no cenas, par kādu Nissan to plāno laist klajā Baltijas tirgū.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!