Vērtē lasītāji

Citroen C5 Aircross: vērtē pircēji

Gaitas komforta līderis savā klasē
Citroen C5 Aircross cenas sākas no 21 400 eiro
Izmēģina potenciālie pircēji

Viens no šīgada jaunumiem Citroen modeļu klāstā ir jaunais C5 Aircross. Tas ir piecvietīgs krosovers, kas veidots uz kopīgas platformas ar Peugeot 3008, kas daudzējādā ziņā ir radniecīgs modelis, tiesa gan C5 Aircross atšķiras ne vien ar ārējo un interjera dizainu, bet arī uzlabotu balstiekārtu. Ko par to domā pircēji, kas ikdienā brauc ar citu ražotāju krosoveriem – un kā to vērtē tie, kas sevi uzskata par Citroen faniem? Devāmies to noskaidrot testa braucienā pie Citroen oficiālā pārstāvja Karlo Motors. Lūk, viņu viedokļi!

Andris Romanovskis

Brauc ar: Citroen C5 Tourer (2012)

Citroen zīmols man nav svešs. Ikdienā braucu ar C5 Tourer un, iespējams, arī nākamais auto būs no šī zīmola, jo esmu pieradis pie ļoti labas piekares. Ņemot vērā mūsu ceļus, viens no maniem auto pirkšanas priekšnoteikumiem ir maksimāli komfortabla balstiekārta. Ātrums man kļuvis otršķirīgs, jo lielāko daļu ikdienas maršrutu pavadu ātrumu no 55 līdz 95 km/h, tāpēc par prioritāti uzskatu mīkstu gaitu.

C5 Aircross salons šķiet nedaudz mazāks nekā manam C5. Interjera apdares zemākajā daļā izmantota mazāk kvalitatīva plastmasa, tomēr tas man netraucē, jo ikdienā ar šīm virsmām nenonākam kontaktā.

Kas attiecas uz drošības sistēmām, tās ir noderīgas, piemēram, atpakaļskata kamera un aktīvā kruīza kontrole. Pēdējā no funkcijām C5 nav pieejama, tāpēc C5 Aircross piedāvājums ir vilinošs. Man visai bieži nākas braukt tumšajā diennakts laikā, tāpēc jaunākās tehnoloģijas uzlabotu drošības līmeni. Viens no tiem būtu tālo gaismu asistents.

Krosoveram ir augstāks klīrenss nekā standarta automašīnai, kas mūsu ceļu apstākļos ir neapšaubāms pluss. Uzskatu, ka šī mašīna ir laba izvēle vidējam pircējam, jo C5 Aircross ir pietiekami universāls auto.

Neesmu braucis ar citiem šīs klases auto, bet man šķiet - C5 Aircross iecere ir drosmīga – paliels, komfortabls un utilitārs ģimenes auto ar visādām tehnoloģiskām “fiškām” drošībai un lietošanas ērtībām, bet bez, pavisam bez, premium apdares iespējām. Prātā nāk divi līdzinieki: VW Caddy pasažieru variantā un Dacia Duster. 

Piekare - kamēr visas bukses ir jaunas, noteikti ies labi un klusi, bet tas ir solis prom no hidro piekares un augstā komforta līmeņa, kas Citroen līdz šim bija gēnos. Mani darīja uzmanīgu garensvārstības. Būtu ļoti nepatīkami atklāt, ka šī ir t.s. vomit rocket, tas ģimenēm būtu gauži nepiemēroti. 

Kravas pārvadāšanas iespējas ir teicamas: sēdekļu bīdīšana un nolocīšana ir ļoti vienkārša, arī bagāžnieka grīdas augstumu mainīt ir ērti. Respektīvi, sakraut var daudz. Pasažieriem otrajā rindā vietas nav neko daudz. Vadītāja vietas ergonomika – neviennozīmīgi vērtējama, jo, lai gan sēdeklis ir ērts un stūre arī, touchscreen priekš klimata vadības ir pavisam garām un kruīza kontroles vadības slēdzis ir no pagājušā gadsimta. 

Ievēroju, ka durvju eņģes bija vienkārši gruntētas melnas, t.i. nekrāsotas. Vakarā speciāli paskatījos uz savu vecāku Toyota Corolla, 1999 g. – šis auto ir pavisam bez opcijām, bet pat tam eņģes ir virsbūves krāsā. Nez, par ko šāds salīdzinājums varētu liecināt? 

Raimonds Viļums

Brauc ar: Range Rover Evoque

Ļoti laba balstiekārta! Pāri maziem ceļu nelīdzenumiem auto ļoti feini slīd pāri. Bezceļos jārēķinās, ka mazākās jaudas dzinējam (130 ZS) var būt grūtības uzbraukt stāvākā kalnā, it īpaši, ja auto atrodas pasažieri.

Grip Control, savienojumā ar braukšana režīmu, kas paredzēts smilšu apvidum, slāpē motora jaudu un, pat ar pilnībā nospiestu akseleratora pedāli, jauda ir mazāka nekā varētu vēlēties. Iespējams, ka vēl bija jāpaspēlējas ar braukšanas režīmiem. Tiklīdz piedomājam pie braukšanas stila un laicīgi ieskrienamies, C5 Aircross tiek galā ar pārbaudījumiem. Jāņem vērā, ka testa braucienus veicām apstākļos, kādos nonāks vien retais šī auto īpašnieks, tāpēc kopējais iespaids par veiktspēju ir pozitīvs.

Salona vairāki elementi atgādina radniecīgo Peugeot 3008 – šeit redzami klasiskie franču klaviertaustiņi. Pie šī izkārtojuma noteikti ir jāpierod, jo dažu funkciju atrašana var aizņemt laiku. Priekšējie sēdekļi ir ļoti komfortabli, aizmugurē vieta būs vairāk piemērota bērniem nekā pieaugušajiem. Brīvā vieta kājām ir pietiekama, taču pleciem ir par šauru.

Juris Liekniņš

Brauc ar: Mercedes-Benz GLC

Šis nav gluži franču Mercedes, taču gaitas īpašības mani apmierināja. Ikdienā braucu ar pilnpiedziņas auto, tāpēc īpaši novērtēju C5 Aircross spēju pieveikt bezceļu tikai ar priekšpiedziņu. Arī no kalna nobraukšanas asistents strādāja labi – interesantas sajūtas!

Patīkami, ka šim auto ir laba skaņas izolācija un balstiekārta tiek galā ar bedrēm. Būtu labi, ja lielākā ātrumā stūre kļūtu stingrāka, taču kopumā vadītāja sēdpozīcija ir laba.

Ar šīs automašīnas jaudu (130 ZS) ikdienai ir pilnīgi pietiekami, it īpaši jaunai ģimenei vai sievietei.  Mans favorīts gan būtu 2,0 litru motors ar 180 ZS. Salona ietilpība ir pieņemama. Tas ir kompaktāks nekā GLC vai CX-5, taču šeit tāpat būs vieta gan bērnu mantām, gan lielām somām.

Ja neņemam vērā plastmasīgo apdari un dažas citas nianses, auto ir patīkams. Esmu braucis arī ar Nissan Qashqai un, velkot paralēles starp abiem krosoveriem, es izvēlētos C5 Aircross komforta dēļ.  

Ilmārs Immurs

Brauc ar: Nissan Qashqai

Ikdienā braucu ar Qashqai, kas ir nedaudz mazāks nekā C5 Aircross. Manā skatījumā Citroen izdevies labāks produkts. Šeit ir ļoti bagātīga braukšanas režīmu izvēle. Uzrunāja arī jaunā amortizatoru sistēma, kas tiek ļoti labi galā ar mūsu ceļiem. Kopumā esmu apmierināts.

Izbraukt ar priekšpiedziņas mašīnu bezceļus un augstus kalnus ir patīkami. Neticami, ka auto ar šādu klīrensu tiek ar visu galā. Super! C5 Aircross pierāda, ka ikdienā augstas caurgājamības mašīnas ar pilnpiedziņu nemaz nav nepieciešamas.

Lai gan C5 Aicross tehniski ir tāds pats kā Peugeot 3008, es izvēlētos Citroen. Šeit ir vieglāk uztverams salons un interjers kopumā šķiet harmoniskāks.  

Laila Kikuste

Brauc ar: VW Golf 7

Ikdienā braucu ar Golf 7 4Motion, tāpēc esmu pieradusi pie pilnpiedziņas priekšrocībām apdzenot un braucot ziemā. Šeit pilnpiedziņa nav pieejama, taču auto ir komfortabls. Gan vadītājam, gan blakussēdētājam ir ļoti ērti. Salīdzinot Golf, Citroen krosovers plūdenāk tiek galā ar bedrēm.

Uz šosejas stūre ir ļoti viegla un tas sākotnēji neļāva justies pārliecinātai par auto stabilitāti. Pie tā jāpierod. Augsta sēdpozīcija man nav pats svarīgākais, taču ir forši redzēt tālāk nekā to var no standarta automašīnas. Arī paātrinājums ir patīkams un vienmērīgs.  

Sievietes pērk automašīnas ar acīm un C5 Aircross ir skaists auto!


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Citroen C5 Aircross

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Citroen C5 Aircross ir labs gaitas komforts, lieliska trokšņu izolācija, pieņemama cena un adekvātas lietošanas izmaksas. Konkurentu tam netrūkst, taču no PSA grupas produkcijas tieši šis auto šķiet intriģējošākais priekšlikums.