Ziņas

Ford Ranger Raptor - jau drīzumā

Ford Performance īpašais modelis
Uzlabota balstiekārta, jaudīgāks motors
Pārdošanā vasarā

Šis ir Ford Ranger Raptor, Eiropā vispārdotākā pikapa jaudīgākā versija, kas drīzumā būs pārdošanā.

Ford Performance izstrādātais, bezceļu entuziastiem paredzētais Ranger Raptor aprīkots ar Ford 2,0 litru EcoBlue dīzeļdzinēju, kas attīsta 213 ZS jaudu un 500 Nm griezes momentu, kā arī Ford jauno 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Komplektācija papildināta ar Ford Performance šasiju, kas optimizēta ātrai braukšanai pa jebkādiem ceļa apstākļiem.

“Aizmirstiet visu, ko zināt par pikapiem,” stāsta Ford Performance direktors Eiropā Leo Rekss. “Mūsu jaunais Ranger Raptor ir kā jauna suga — tīrasiņu sacīkšu automobilis braukšanai pa tuksnešiem un bezceļu automobilis ekstremālam dzīvesveidam, kas var veikt smagu darbu vissarežģītākajos apstākļos.”

Izturīgs un vienlaikus izsmalcināts

Ranger Raptor stiprinātajā šasijas rāmī, kas izstrādāts sarežģītiem bezceļu apstākļiem, ir izmantots augstas izturības tērauds ar mazu sakausējumu īpatsvaru.

Arī Raptor balstiekārta ir īpaši veidota sarežģīta apvidus izbraukšanai ar lielu ātrumu, vienlaikus saglabājot kontroli un komfortu. Salīdzinājumā ar Ranger XLT jaunā modeļa braukšanas augstums ir palielināts par 51 mm, kā arī tā šķērsbāze ir par 150 mm platāka.

FOX amortizatori ar pozīcijai pielāgojamu amortizāciju nodrošina labāku amortizāciju ekstremālos apstākļos un arī - pa normālu ceļu. Priekšējo amortizatoru gājiens ir palielināts par 32%, bet aizmugurējo amortizatoru gājiens palielināts par 18%. Savukārt spirālveida aizmugurējās balstiekārtas izkārtojums ar iestrādātu Vata savienojumu ļauj asij kustēties uz augšu un uz leju, radot ļoti minimālu sānkustību.

Priekšējās bremzes veido divu virzuļu priekšējās uzlikas, virzuļi, kuru diametrs salīdzinājumā ar standarta Ranger pikapu palielināts par 20% un sasniedz 51 mm, kā arī 332 x 32 mm ventilēti priekšējie diski. Aizmugurējās bremzes veido aizmugurējās uzlikas ar 54 mm diametru un 332 x 24 mm ventilēti diski.

Īpaši Ranger Raptor ir izstrādātas bezceļu riepas BF Goodrich 285/70 R17. Riepas ar 838 mm diametru un 285 mm platumu rada izturīgu sānu sienu pamatu grūti izbraucamu ceļu pārvarēšanai ar pārliecību, turklāt agresīvais bezceļu protektora raksts nodrošina labu saķeri slapjā laikā, dubļos, smiltīs un sniegā.

“Nepārspējamā pieredze, ko nodrošina Ranger Raptor, ļauj pārbaudīt tā spējas uz bezceļiem, vienlaikus braucot kā miljonārs pa normālu ceļu,” stāsta Ford Motor Company Ranger Raptor programmas galvenais inženieris Demjens Ross. “Braukšanas dinamikas ziņā tas ir patiešām izcils automobilis.”

Unikālais šasijas dizains un optimizēta bezceļu ģeometrija nodrošina 283 mm klīrensu un 850 mm ūdens šķērsošanas dziļumu. 32,5 tuvošanās leņķis un 24 uzbraukšanas un nobraukšanas leņķis ļauj pārvarēt patiešām nopietnus šķēršļus. 

Ranger Raptor apakšdaļas aizsardzības aizsargplāksne ir veidota no 2,3 mm bieza, īpaši augstas izturības tērauda un ir par 60% biezāka nekā standarta aizsargplāksnes, turklāt aprīkojumā ir iekļauts Ranger dzinēja un sadales kārbas apakšdaļas aizsargs.

Piemērots visiem ceļa segumiem

Ranger Raptor piedāvā izvēlēties kādu no sešiem apvidus pārvaldības sistēmas režīmiem, lai tiktu galā visdažādākajos apvidos un braukšanas scenārijos. To vidū ir:

  • standarta režīms — uzsvars uz komfortu, degvielas ekonomiju un patīkamu braukšanu;
  • sporta režīms — atsaucīgāka vadāmība un veiktspēja uz ceļa;
  • zāles/grants/sniega režīms — drošai un pārliecinošai braukšanai pa bezceļiem uz slidenas un nelīdzenas virsmas;
  • dubļu/smilšu režīms — automobiļa reakcijas pielāgošana optimālai vilkmei un inercei dziļās, mīkstās vietās, piemēram, mīkstās smiltīs un dubļos;
  • klinšu režīms — īpaši piemērots klinšainam apvidum mazā ātrumā, kur ir svarīga plūstoša kontrole;
  • Bahas režīms — reakcijas pielāgošana ātrai braukšanai pa bezceļiem, kā tas nepieciešams slavenajā Bahas tuksneša rallijā.

Ford inženieri intensīvi testēja jaunā Ranger Raptor jaudīgo 2,0 litru EcoBlue dzinēju ar dubulto kompresoru un 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, lai pierādītu tā izturību vissmagākajos apstākļos, tostarp darbinot augstspiediena un zemspiediena turbokompresorus, līdz tie pēc 200 stundu nepārtraukta darba kļuva sarkani. Divi turbokompresori darbojas pamīšus pie maza dzinēja apgriezienu skaita, uzlabojot griezes momentu un atsaucību. Kad dzinēja apgriezienu skaits ir lielāks, lielākais zemspiediena turbokompresors nodrošina maksimālo jaudu.

Ford 10 pakāpju automātiskā pārnesumkārba ir aizgūta no F-150 Raptor un veidota no augstas izturības tērauda, alumīnija sakausējumiem un kompozītmateriāliem, kas palielina izturību un samazina svaru. Plašais pārnesumu diapazons nodrošina labāku paātrinājumu un atsaucību, kā arī garantē 8,9 l/100 km degvielas patēriņu un 233 g/km CO2 izmešu daudzumu. Reāllaika adaptīvās pārnesumu pārslēgšanas plānošanas algoritmi palīdz nodrošināt, ka pareizajā laikā ir ieslēgts pareizais pārnesums. Unikālā pārnesumkārbas kalibrācija ietver arī Live in Drive funkciju, tādēļ vienmēr ir pieejami pārnesumu pārslēgi pie stūres, kas ļauj pārslēgt pārnesumus manuāli.

Pārliecību autovadītājiem nezināmos bezceļu apstākļos un smagā darba vidē rada dažādas autovadītāja palīgsistēmas un drošības sistēmas, kuru vidū ir Ford stabilitātes kontroles sistēmas uzlabota versija ar pretapgāšanās funkciju, elektroniskā trajektorijas stabilizācijas kontrole, piekabes stabilitātes kontrole, palīgmehānisms braukšanas uzsākšanai kalnā, palīgmehānisms braukšanai no kalna un adaptīvā slodzes kontrole.

Ford SYNC 3 komunikācijas un izklaides sistēma ļauj autovadītājiem kontrolēt audiosistēmu, navigāciju un pievienotus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas sarunvalodas balss komandas. Sistēmā bezmaksas iekļauta Apple CarPlay un Android Auto™, un tā ietver SYNC AppLink, kas nodrošina balss aktivizācijas funkciju plašam viedtālruņu lietotņu klāstam.

Sistēmas centrālo 8 collu skārienekrānu var vadīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem, turklāt tajā ir iebūvēta satelītnavigācijas sistēma, kas attālās vietās darbojas autonomi, pat iezīmējot vietu, pa kuru automobilis ir braucis, ja teritorija ir nezināma. Savienojamību ceļā nodrošina iebūvētā modema tehnoloģija FordPass Connect.

Iespaidīga forma un funkcionalitāte

Ranger Raptor  radiatora režģis aizgūts no pirmā sērijveida bezceļu pikapa Ford F150 Raptor, to ieskauj spilgti ksenona priekšējie lukturi un virs rāmja uzstādīta priekšējā bufera sistēma. Priekšējais buferis, kas piemērots arī braukšanai tuksnesī, ietver arī jaunus LED miglas lukturus ar funkcionāliem gaisa kanāliem, kas uzlabo gaisa plūsmu ap virsbūvi.

Izteiksmīgie kompozītmateriāla priekšējie spārni ir izstrādāti, lai novērstu bojājumus, braucot pa bezceļiem, un atbrīvotu vietu balstiekārtas kustībai un lielākām riepām. Sānu pakāpieni ir īpaši izstrādāti, lai novērstu akmeņu atsišanos pret automobiļa aizmuguri, turklāt tajos ir īpaši caurumi smilšu, dubļu un sniega novadīšanai.

Ranger Raptor aizmugurējā bamperī iestrādāts sakabes āķis ar 2500 kg vilktspēju. Divi priekšā izvietotie vilkšanas āķi ar 4635 kg vilktspēju un divi aizmugurē izvietotie āķi ar 3863 kg vilktspēju. 1560x1575 mm lielais iekraušanas paliktnis paredzēts tiem, kas dodas izbraucienos nedēļas nogalēs un vēlas līdzi paņemt ne tikai darba aprīkojumu un piederumus, bet arī motociklus vai ūdensmotociklus. Ar pacelšanas palīgsistēmu aprīkotajās bagāžas nodalījuma durvīs uzstādīts jauns vērpstienis, kas durvju aizvēršanu padara par 66% vieglāku.

Tuksneša sacīkšu mantojums

Ford Ranger Raptor Bahas režīms ir atsauce uz Baja 1000, kas ir neiedomājami nogurdinošs rallijs Lejaskalifornijā un ir vienas no prestižākajām bezceļu sacensībām pasaulē.

Jaunais Ranger Raptor nav zaudējis savu priekšteča, F-150 SVT Raptor, būtību. 2008. gadā leģendārais Raptor Baja 1000 ierindojās trešajā vietā un 2010. gadā tika uzsākta tā tirdzniecība Amerikā.

Līdzīgi tā priekštecim un jaunākās paaudzes Ford F-150 Raptor arī Ranger Raptor tika testēts ASV, Boregospringsas izaicinošajos tuksnešu apstākļos.

 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.