Ziņas

Daudzsološi auto modeļi, kas līdz tirdzniecībai tā arī nenonāca

Daudzsološi jauni modeļi...
...kas līdz tirdzniecībai nenonāca
Whatcar.lv speciālreportāža

Autoražotāji parasti neplātās ar to, ka ir pārrēķinājušies vai pieļāvuši kļūdu. Tāpēc par modeļiem, kas varbūt tikuši vērienīgi prezentēti, bet līdz sērijveida ražošanai tā arī nav nonākuši, mēs uzzinām krietnu laiku pēc tam, kad tie jau ir norakstīti. Tie izskatījās daudzsološi, tie tika apstiprināti, tiem tika atvēlēts budžets un tie pat nonāca līdz testu trasei, no kurienes tikai pāris soļi atlikuši līdz rūpnīcas konveijeram un pēc tam – dīleru saloniem. Taču visdažādāko iemeslu dēļ process neturpinājās. Lūk, daži spilgtākie piemēri.

Range Rover Coupe (2018)

Jaguar Land Rover ir apstiprinājuši – Range Rover luksusa apvidus auto „kupeja” ražota tomēr netiks. Pērn Ženēvas autoizstādē prezentētais modelis bija iecerēts kā pats greznākais un dārgākais modelis senā britu zīmola hierarhijā (vismaz ceturtdaļmiljona eiro sākumcena ir iemesls pārdomām). Lai arī teorētiski pircējs šim modelim atrastos, Jaguar Land Rover šo projektu ir apturējuši, tā arī nesākot plānoto sērijveida ražošanu – un tā vietā resursus ieguldot lētākos un plašākam pircēju lokam pieejamākos modeļos – piemēram, jaunajā Defender.

Volkswagen Passat GTI (1977)

Pirms vairāk nekā 40 gadiem VW paņēma 110 ZS 1,6 litru tilpuma četrcilindru motoru no Audi 80 GTE un ievietoja to Passat, aprīkojot to arī ar nopietnākām bremzēm, platākām riepām un sportiskiem apdares elementiem, kas radīja asociācijas ar Golf GTI. Saukts par Passat GTI, divdurvju modelis tika izmēģināts uz autobāņiem Volfsburgas apkaimē un atzīts par labu esam. Taču toreizējais VW boss Tonijs Šmukers „norāva stopkrānu” šim projektam, jo viņaprāt Passat un sporta auto ir divas dažādas lietas.

Porsche 984 (1984)

Ja tas nonāktu ražošanā, tas būtu kļuvis par iztrūkstošo ķēdes posmu starp 914 un Boxster modeļiem. Porsche 984 bija rodsters ar vidū novietotu motoru, kas bija iecerēts gados jaunu pircēju ievilināšanai Porsche dīleru salonos, lai tādā veidā uzlabotu gan vācu sporta auto ražotāja pārdošanas apjomus, gan imidžu – it īpaši Amerikā. Modeļa prototipiem bija 2,0 litru četrcilindru motors ar 135 ZS. Taču Porsche negaidīti apturēja šo projektu līdz ar krīzi ASV autotirgū 1987. gadā.

BMW 767iL (1987)

Pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu beigās BMW piepeši konstatēja, ka tirgus ir nobriedis, lai tajā laistu klajā modeli, kas būtu vēl lepnāks par 7. sēriju. Bavāriešu autoražotājs to vizualizēja kā ļoti greznu transportlīdzekli ar ne mazāk kā 16 cilindru motoru. 1987. gada jūlijā inženieri ķērās pie darba. Vispirms viņi paņēma 5,0 litru V12 motoru un papildināja to ar vēl četriem cilindriem, radot 6,7 litru tilpuma V16 spēkstaciju ar vairāk nekā 400 ZS (bāzes versijā).

BMW veiksmīgi izmēģināja prototipu šim modelim, kura nosaukumam vajadzētu būt 767iL, taču kompānijas vadība izlēma, ka nav jēgas iet vēl tālāk par V12 motoru. Apmēram tajā pašā laikā Daimler ar līdzīgiem skaidrojumiem apturēja ideju par Mercedes W18 motoru .

BMW M3 Compact (1990-tie)

Īsi pirms gadsimtu mijas, vētrainajos deviņdesmitajos gados BMW kāroja izpētīt jaunus tirgus segmentus, šajā ofensīvā iesaistot arī M nodaļu, kurai nācās uzbūvēt eksperimentālu M3, kas bija veidots uz 3. sērijas Compact modeļa bāzes. Ideja – piesaistīt gados jaunākus pircējus, lai padarītu viņus par BMW ilgtermiņa klientiem. Modeļa prototipa pamatā bija E36 M3 vairāk nekā 320 ZS sešcilindru motors, taču BMW norādīja, ka gadījumā, ja tas nonāktu līdz ražošanai, jauda tiktu samazināta.

Subaru ražotais Saab krosovers (2006)

No 1999. līdz 2006. gadam General Motors piederēja 20.4% no Subaru mātesuzņēmuma Fuji Heavy Industries. Vadība tajā saskatīja iespēju pacelt Subaru ražošanas apjomus , vienlaikus aizpildot plaisas Saab modeļu katalogā. Zviedru zīmols laida klajā uz Impreza hečbeka bazes veidoto 9-2X un plānoja arī 9-6X SUV, kas faktiski būtu B9 Tribeca. Viens šāds prototips tika izgatavots un atrodas Saab muzejā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.