Ziņas

Ford Focus Active krosovers – viss, kas tev būtu jāzina

Ford Focus Active - paaugstinātas caurgājamības Focus
Focus Active pieejams gan piecdurvju hečbeka, gan universāļa versijā
Ražots Vācijā, jau pieejams pasūtīšanai

Škoda Octavia un VW Golf nav vienīgie modeļi, kam tiek piedāvātas „paaugstinātas caurgājamības” versijas – tagad to pašu piedāvā arī Ford, laižot klajā Focus Active krosoveru.

Atšķirībā no konkurentiem, Focus Active pieejams gan piecdurvju hečbeka, gan universāļa versijā. Tam ir palielināts klīrenss (par 30 mm priekšā un 34 mm aizmugurē salīdzinājumā ar standarta Focus), turklāt balstiekārta ir pielāgota, lai saglabātu klasē labāko braukšanas dinamiku, vienlaikus nodrošinot labāku veiktspēju uz sliktiem ceļa segumiem.

Pilnpiedziņas gan tam nav, taču Focus Active ir Slippery un Trail braukšanas režīmi, atkarībā no ceļa seguma apstākļiem, kā arī standartaprīkojumā iekļauti jumta reliņi, ļaujot pārvadāt velosipēdus vai sporta aprīkojumu.

Motoru sarakstā iespējams izvēlēties ekonomiskos 1,0 litra EcoBoost un 1,5 litru EcoBoost benzīna turbodzinējus ar jaudu līdz 182 ZS, kā arī Ford 1,5 litru EcoBlue un 2,0 litru EcoBlue dīzeļdzinējus ar jaudu līdz 150 ZS komplektācijā ar sešpakāpju manuālo vai astoņpakāpju (!) automātisko pārnesumkārbu.

Progresīvās autovadītāja palīgsistēmas, kas pirmoreiz tika padarītas pieejamas jaunajā Focus šā gada pirmajā pusē, ietver uzlabotas versijas tādām Ford tehnoloģijām kā adaptīvajai kruīza kontrolei, adaptīvajai priekšējā apgaismojuma sistēmai un aktīvajai parkošanās palīgsistēmai.

Ražotājs norāda, ka Ford apvidus automobiļu pārdošanas apjoms šā gada oktobrī salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu palielinājās par 19%, un šobrīd apvidus automobiļi veido piekto daļu no visiem pārdotajiem Ford automobiļiem Eiropā.

Jaunais Focus Active ir trešais Ford jaunajā Active krosoveru modeļu saimē un seko Fiesta Active un KA+ Active modeļiem, kas tika prezentēti šā gada pirmajā pusē.


Pielāgots sliktiem ceļa apstākļiem

Lai uzlabotu izturību un veiktspēju uz sliktiem ceļa segumiem, 17 collu diskiem uzmontētas augstā profila 215/55 R17 riepas; pieejami arī 18 collu diski ar 215/50 R18 riepām. Visu Focus modeļu standartaprīkojumā pieejamos Normal, Sport un Eco braukšanas režīmus papildina Focus Active:

•             Slippery režīms, kas pielāgo ESC un vilces kontroles iestatījumus, lai nodrošinātu pārliecinošu veiktspēju uz segumiem ar pazeminātu saķeri, piemēram, dubļiem, sniega un ledus, samazina riteņu izslīdēšanu arī braukšanas uzsākšanas laikā un nodrošina pasīvāku droseles atsaucību

•             Trail režīms, kas palīdz saglabāt inerci uz mīkstiem segumiem, piemēram, smiltīs, pielāgo bremžu pretbloķēšanas sistēmu, lai iespējotu lielāku riteņu izslīdēšanu, kā arī konfigurē vilces kontroli, lai palielinātu riteņu griešanās ātrumu, tādējādi attīrot riepas no smiltīm, sniega vai dubļiem. Šis režīms arī nodrošina pasīvāku droseles atsaucību

 

Labi aprīkots, praktisks, bet stilīgs

Focus Active salonā un eksterjerā atšķiras ar vairākiem tikai šim modelim raksturīgiem elementiem. Priekšējā un aizmugurējā bufera dizains arī ir īpaši pielāgots Focus Active versijai, tāpat versijai pielāgota priekšējā un aizmugurējā aizsargplāksne ar sudrabkrāsas apdari, kā arī vieglmetāla disku dizains. Krāsu izvēle ietver jauno Metropolis White un Orange Glow, bet prasīgākie klienti var izvēlēties arī kontrastējošas krāsas jumtu.

Jaunā Focus salons ir ietilpīgāks, pateicoties par 50 mm palielinātai riteņu garenbāzei (salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli) un plakanai grīdai. Priekšā sēdošie var baudīt 1 421 mm platu vietu plecu daļā, savukārt optimizētais mērinstrumentu paneļa novietojums atbrīvo vairāk vietas. Šaurāka viduskonsole, elektriska stāvbremze un rotējošs pārnesumu pārslēgšanas slēdzis arī palielina autovadītājam un priekšā sēdošajam pasažierim pieejamo vietu.

Vieta aizmugurē sēdošo pasažieru ceļiem ir palielināta par vairāk nekā 50 mm salīdzinājumā ar iepriekšējo Focus modeli, tādējādi nodrošinot klasē lielāko vietu ceļiem – 81 mm. Vieta pleciem ir palielināta gandrīz par 60 mm salīdzinājumā ar iepriekšējo Focus.

Piekļuve bagāžas nodalījumam, ja rokas pilnas ar kempinga aprīkojumu, arī ir atvieglota, pateicoties brīvroku tehnoloģijai, kas ļauj atvērt bagāžas nodalījumu ar vienkāršu kājas kustību zem aizmugurējā bampera.

Ģimenes mīlulis arī var pievienoties izbraucienos, jo bagāžas nodalījums, kura maksimālā ietilpība ir 1653 litri, ir īpaši pielāgots būra ievietošanai. Ford inženieri ir raduši risinājumu pat bagāžas nodalījuma pārsega novietošanai pēc tā noņemšanas: tagad to iespējams ērti nolikt zem pielāgojamās bagāžas nodalījuma grīdas un izņemt, vienkārši pavelkot siksnu.

Ford SYNC 3 komunikācijas un izklaides tehnoloģija ļauj autovadītājiem pārvaldīt skaņas sistēmu, navigāciju un klimata kontroles funkcijas, kā arī pieslēgtus viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas. Komunikācijas un izklaides sistēmu papildina 8 collu krāsu skārienekrāns, ko iespējams vadīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem. Sistēma ir savietojama ar Apple CarPlay un Android Auto™ un ir pieejama komplektācijā ar B&O skaņas sistēmu, kas garantē visu automobilī sēdošo iespēju brauciena laikā baudīt koncertzālei pielīdzināmas kvalitātes skaņu.

Jaunā FordPass Connect iebūvētā modema tehnoloģija padara Focus Active par mobilu Wi-Fi tīklāju, kuram iespējams pieslēgt līdz pat 10 ierīcēm. Bezvadu uzlādes paliktnis zem mērinstrumentu paneļa ļauj automobilī sēdošajiem uzlādēt savietojamus viedtālruņus un saglabāt saikni ar ārpasauli visa brauciena laikā.

Jaunākās vadītāja palīgsistēmas

Jaunais Focus Active piedāvā daudzpusīgu un izsmalcinātu autovadītāja palīgsistēmu klāstu, ar kuru bija iespējams iepazīties Focus automobiļos, kas tika laisti klajā šā gada pirmajā pusē. Progresīvas tehnoloģijas ir nemanāmi integrētas un iespējo intuitīvu, bezrūpīgu un pārdomātu braukšanas pieredzi. Šeit minētas dažas no tehnoloģijām:

•             adaptīvā kruīza kontrole, kas tagad papildināta ar Stop & Go, braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkciju, lai nodrošinātu plūstošu braukšanu lēnas satiksmes apstākļos;

•             Ford adaptīvā priekšējā apgaismojuma sistēma ar jaunām prognozējošām līkumu gaismām un apgaismojumu atkarībā no ceļa zīmēm, kas pielāgo priekšējo lukturu apgaismojumu, lai uzlabotu redzamību līkumos un pirmo reizi nozarē arī palīdzētu labāk saskatīt ceļa zīmes;

•             aktīvā parkošanās palīgsistēma 2, kas tagad kontrolē arī pārnesumu pārslēgšanu, akseleratora pedāli un bremzes, nodrošinot pilnīgi automātisku manevrēšanu, nospiežot tikai vienu pogu;

•             Ford pirmais projekcijas ekrāns Eiropā, kas palīdz autovadītājiem koncentrēties uz ceļu;

•             preventīvā stūrēšanas palīgsistēma – klasē pirmā šāda veida sistēma, kas palīdz autovadītājiem izvairīties no automobiļiem, kas apturēti uz ceļa vai brauc lēnāk, lai izvairītos no sadursmēm.

Ford 125 ZS 1,0 litru EcoBoost benzīna dzinējs nodrošina 4,8 l/100 km degvielas patēriņu,  150 ZS 1,5 litru EcoBoost dzinējs - 5,3 l/100 km degvielas patēriņu, savukārt 120 ZS 1,5 litru EcoBlue dīzeļdzinējs ir pats ekonomiskākais ar 3,5 l/100 km degvielas patēriņu. Tikmēr Ford 150 ZS 2,0 litru EcoBlue dīzeļdzinējs, kā norāda ražotājs, nodrošina 4,4 l/100 km degvielas patēriņu.

Jāpiebilst, ka Ford Focus Active tiek ražots Vācijā un jau tagad ir pieejams pasūtīšanai.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Ford Ecosport

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Ecosport ir mazs, simpātisks un praktisks krosovers ar vilinošu sākumcenu un plašām aprīkojuma iespējām, to skaitā ir ne tikai jaunākās tiešsaistes tehnoloģijas, bet arī pilnpiedziņa. Tā iegādi noteikti vajadzētu apsvērt tiem, kas domā par, piemēram, Kia Stonic, Nissan Juke, Renault Captur vai Peugeot 2008 iegādi.