Ssang Yong Tivoli: testa brauciens
Jaunais Ssang Yong Tivoli - Whatcar.lv iespaidi
Jau nopērkams Latvijā
Cena, sākot no 14 290 eiro

Jaunais Tivoli ir Dienvidkorejiešu autoražotāja SsangYong radītais konkurents tādiem auto kā Nissan Juke un Citroen C4 Cactus. Tas ir jaunākais no SsangYong modeļiem, kuru klāstā ietilpst arī krosoveri Korando un Rexton.
Tivoli pārdošanas startu Eiropā pavadījusi agresīva reklāmas kampaņa visa kontinenta mērogā. SsangYong lielākās cerības ir uz faktu, ka līdzīgi kā ikviens dienvidkorejiešu auto, arī Tivoli piedāvā labu vērtības un cenas proporciju – tā cenas sākas vien no 14 290 eiro.
Kāds tas ir?
Ietilpīgs. Gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem vietas netrūkst, faktiski Tivoli salona ietilpība ir starp lielākajām kompakto krosoveru segmentā. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 423 litri.
Arī aprīkojums nav slikts – jau bāzes versijā ir septiņi gaisa drošības spilveni, kruīzkontrole un Bluetooth savienojums. Nedaudz dārgākās modifikācijas piedāvā arī divzonu klimatkontroli, ādas apdari salonam, 7 collu skārienjutīgu infosistēmas ekrānu ar atpakaļskata kameru, distances sensorus un daudz ko citu, turklāt par zemāku cenu, nekā plašāk pazīstamiem konkurentiem.
Pats dārgākais Tivoli maksā nepilnu 21 tūkstoti eiro, bet optimāli
nokomplektēta modeļa cena būs no 16-18 tūkstošiem eiro, atkarībā no tā, vai tam
ir manuālā vai automātiskā pārnesumkārba. Tiem, kas vēlas savam mazajam
krosoveram piešķirt labākas caurgājamības īpašības, piedāvājumā ir arī
modifikācija ar pilnpiedziņu.

SsangYong apgalvojumam, ka Tivoli ir “pievilcīgs dizains” šķiet vairāk piekritēju būs tā dzimtajā Dienvidkorejas tirgū, nevis Eiropā. Tomēr diezgan droši var secināt, ka kompānijas jaunā dizaina valoda ir krietni simpātiskāka, nekā pirms 10 gadiem.
Kā tas brauc?
Tivoli varbūt mazliet pietrūkst dinamiskās izsmalcinātības, kāda piemīt tā konkurentiem Eiropā, taču tas ir pietiekami kompetents, lai nedarītu sev kaunu. 128 ZS 1,6 litru atmosfēriskais benzīna dzinējs, kādu izmēģinājām šajā testa braucienā, nesniedz tādu dinamiku, kā konkurentu turbomotori, it īpaši apvienojumā ar CVT automātisko transmisiju. Degvielas ekonomija nav slikta – vidējais (oficiālais) patēriņš ir 7,2 litri uz 100 km. To vēl vairāk samazinās atteikšanās no CVT transmisijas par labu manuālajai.
Trokšņu izolācija ir viduvēja, kā lielai daļai auto šajā klasē. Labā ziņa ir tā, ka Tivoli negrab, par spīti nedaudz nervozajai gaitai. Vadāmība nav slikta, taču stūre ir salīdzinoši neinformatīva. Tādējādi Tivoli vairāk noderēs nesteidzīgiem braucējiem, kam svarīgāks par braukšanas prieku ir pats braukšanas fakts vai maršruta galapunkts.
Vai to ir vērts pirkt?
Eiropā SsangYong pagaidām vēl ir relatīvi mazpazīstams ražotājs, tāpēc jebkura šī zīmola modeļa iegāde no pircēja prasīs lielāku drosmi, nekā, piemēram Hyundai pirkšana. Tivoli gadījumā gan šī drosme atmaksāsies – jo, lai arī šis modelis ne ar ko īpaši neizceļas, Ssang Yong cenu politika pasvītro, ka tam tā arī nevajadzētu būt. Ja tev nepieciešams lēts, mazs krosovers, tad lētāks par Tivoli ir vien Dacia Duster. Tomēr mēs silti ieteiktu izmēģināt arī Opel Mokka vai Suzuki Vitara
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...