Auto tirgū necerēts kāpums
Pērn Latvijā auto tirgus ir audzis par 17%
Populārākie zīmoli - VW, Toyota, Škoda, Peugeot, Nissan
Līdzfinansejums vairo elektroauto tirdzniecību

Pērn Latvijā auto tirgus ir audzis par 17% - kopumā pirmreizēji ir reģistrēti 14 991 auto (pasažieru un vieglais komerctransports līdz 3,5t).
Populārāko zīmolu Top 5 aizvadītajā gadā nav būtiski
mainījies – līderis ir Volkswagen (2531 automašīnas) ar tirgus daļu 16.9%. Tam
cieši seko Toyota (1833 automašīnas) ar tirgus daļu 12.2%, Škoda (1283 automašīnas)
8.6%, Peugeot (1011 a/m) 6.7%, Nissan (948 a/m) 6.3%.
Populārākie auto - Nissan Qashqai, VW Golf, Toyota RAV4
Populārākie pasažieru automobiļu modeļi ir bijuši Nissan Qashqai (530 pārdoti auto), Volkswagen Golf (461), Toyota RAV4 (439). Reģistrāciju datos gan topa augšgalā ir Škoda Yeti, tomēr ievērojamais reeksporta apjoms neļauj to objektīvi ierindot pirmajā vietā. Arī populārāko vieglo komercautomobiļu tops palicis faktiski bez izmaiņām, tikai secība apgriezta salīdzinājumā ar 2013. gadu – Volkswagen Caddy (266), Renault Master (263), Toyota Hilux (159)
Klašu sadalījumā būtiskas izmaiņas ir piedzīvojusi mazauto klase, tirgus daļai gandrīz dubultojoties no pagājušā gada 1.9% uz 3.4% 2014. gadā. Tas skaidrojams ar iespaidīgiem Volkswagen e-up elektroauto pārdošanas datiem – tieši šis modelis bija galvenā klientu izvēle elektromobiļu atbalsta programmā.
„Kārtējo uzvaras gājienu ir veikušas apvidus automobiļu klases. Apvidus automobiļu tirgus Eiropā pēdējo 10 gadu laikā ir piedzīvojis galvu reibinošu izrāvienu, palielinoties vairāk nekā 3 reizes, kamēr pārējās klases ir mazinājušas savas tirgus daļas. Tomēr ar visu to mūsu tirgū apvidus automobiļu īpatsvars ir vairāk nekā 2 reizes lielāks par Eiropā vidējo” komentē Ingus Rūtiņš, Auto Asociācijas viceprezidents.
Privātpersonas jaunus auto pērk mazāk
Uztraucošs ir fakts, ka 2014. gadā ir diezgan
būtiski mazinājusies jau tā niecīgā privātpersonu daļa tirgū – 20%
salīdzinājumā ar 23% 2013. gadā. Lielā mērā tas ir skaidrojams ar elektromobiļu
tirdzniecību, kur privātpersonām nebija pieejams KPFI atbalsta finansējums.
Tomēr galvenie iemesli joprojām ir meklējami ekonomikā – nepietiekamajiem uzkrājumiem un galvenais aplokšņu algām, kas
neļauj kvalificēties banku finansējumam.
2014. gadā auto līzinga līdera pozīcijas ir nostiprinājis „Nordea Finance Latvia” sasniedzot 31% (2242 a/m), apsteidzot otrajā un trešajā vietā esošos „SEB Līzings” 23% (1691 a/m) un DNB Līzings 16% (1158 a/m). Tirgus daļas samazinājumu ir piedzīvojis „Swedbank Līzings” 12% (888 a/m) salīdzinājumā ar 16,8% (1078) pagājušajā gadā.
Tirgus pieaugums arī Eiropā
Igaunijā jaunu automobiļu tirdzniecības apjomi 2014. gadā ir pieauguši par 6%, sasniedzot 24 659 reģistrētās vienības, savukārt Lietuvā pirmreizēji ir reģistrēti 16438 (17.6%) vieglie pasažieru automobiļi un vieglais komerctransports.
Saskaņā ar Eiropas auto ražotāju asociācijas sniegtajiem datiem Eiropā jaunu auto tirgus kopumā 2013. gadā noslēdzies ar 5,7% tirgus pieaugumu. No miljonu tirgiem lielākais pieaugums bijis Lielbritānijā (9.3%). Pārējos lielajos tirgos ir ļoti neliels pieaugums, kas vēl nekompensē 2013. gada pārdošanas apjomu samazinājumu.
PILNU 2014.GADA AUTO TIRGUS STATISTIKU VAR APSKATĪT ŠEIT
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...