Latvijas sievietēm patīk dot vārdus saviem auto
Latvijas autovadītāji izjūt pieķeršanos auto
Dod vārdus saviem braucamajiem
Apelsinčiks, kabacītis un citi

Turklāt piektā daļa respondentu, īpaši Rīgas iedzīvotāji, atzīmējuši, ka savu auto uzskata gluži vai par vēl vienu ģimenes locekli. 36% respondentu savu auto dēvē arī kādā īpašā vārdā – visbiežāk saistītā ar dzīvnieku nosaukumiem, auto izskatu un īpašībām, vai arī no auto nosaukuma atvasinātā mīļvārdiņā.
Teju katrs trešais respondents (29%), kurš izjūt pieķeršanos savam auto un veltījis tam īpašu mīļvārdiņu, dēvē to kādā dzīvnieku vārdā – piemēram, Zaļā vardīte, Bitīte, Delfīniņš, Sudraba gulbītis, Ķēvīte utml.
Nākamo biežāk izplatīto auto mīļvārdiņu grupu (23%) raksturo auto izskatu vai īpašības raksturojoši vārdi – kā, piemēram, zeltīte, pelēcītis, lielā govs, vulkāns, čemodāns utml. 22% aptaujāto savu auto mīļi dēvē no tā nosaukuma atvasinātos vārdos – piemēram, Tīdusja (Nissan Tiida), Pižik (Peugeot), Opīts (Opel), Monia (Ford Mondeo), GolfWagen, Aurītis utml.
Savukārt 14% sava auto uzrunāšanai lieto cilvēku vārdus vai kādus īpašus mīļvārdiņus - Lapuška, Bella, Dullā Paulīne, Maņuņa, Edgars – Uldis, Brunis – Kārlis utml. Un, visbeidzot, 8% to dēvē no augļiem atvasinātos vārdos – piemēram, Citrons, Kazene, Kabacītis, Magonīte, Zemene, Ķirsis, Apelsinčiks utml.
Latvijas iedzīvotāji mīl savus auto
Visbiežāk īpašos mīļvārdiņus saviem auto piešķīrušas Rīgā dzīvojošas sievietes vecumā no 40 līdz 49 gadiem ar salīdzinoši augstiem ikmēneša ienākumiem (700 – 900 eur mēnesī). Tikai 6% aptaujāto norādījuši, ka neizjūt nekādu pieķeršanos pret auto, ar ko pārvietojas ikdienā un uzskata to tikai par vienu no daudzām savā īpašumā esošajām lietām.
“Var teikt, ka vairums Latvijas iedzīvotāju mīl auto, ar ko
pārvietojas ikdienā – par to liecina auto veltītie mīļvārdiņi un pieķeršanās
tiem. Rūpes par automašīnu parāda arī praktiskas tendences, piemēram, arī
lēmums par apdrošināšanu.
Piemēram, pērn būtiski pieaudzis to mūsu klientu skaits, kuri brīvprātīgi izvēlējušies noformēt KASKO apdrošināšanu saviem auto arī tajos gadījumos, ja transportlīdzeklis nav iegādāts līzingā. Jo par tiem, ko mīl – rūpējas,” saka Pēters Kabūns, Swedbank P&C Insurance AS Latvijas filiāles vadītājs.
“Domājot vienādos jēdzienos – kā par
cilvēkiem, tā lietām – iedarbojas vieni smadzeņu centri, tam ir zinātniski
pierādīts bioloģisks un neiroloģisks pamats. Tātad – ja dodam savai automašīnai
kādu noteiktu vārdu – tad pret šo lietu tā arī izturamies.
Piemēram, ja tas ir cilvēka vārds – tad šī mijiedarbība visdrīzāk ietver savstarpējas atbildības dimensiju, rūpes, un arī gaidas no sava auto – ka tas mani nepievils, klausīs mani un būs “pie labas veselības,” savukārt augļa vai dārzeņa apzīmējuma piešķiršana savam auto vairāk nozīmēs atbildības jūtas pret to, mazāk pieprasot pretī, pētījuma rezultātus,” komentē Ivars Austers, LU profesors, sociālajā psiholoģijā.
* Swedbank Latvijas autovadītāju aptauja veikta 2014.gada februārī, aptaujājot 517 dalībniekus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku teritorijās.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...