Pirmie iespaidi: Renault Captur
Izmēģinam Renault Captur krosoveru
Veidots uz Renault Clio platformas
Pārdošanā tagad

Ja neskaita Koleos, franču autoražotājs Renault apvidus automobiļu ražošanai līdz šim tā īsti nav pieķēries. Arī jaunais Captur nav nekāds apvidnieks. Tas ir uz Clio mazauto bāzes veidots kompakts pilsētas krosovers, kuram būs jākonkurē ar daudziem citiem šā strauji augošā tirgus segmenta jaunpienācējiem.
Kāds tas ir?
Par mazo krosoveru klases aizsācēju tiek uzskatīts Nissan Juke, kuram pēc divu gadu valdīšanas uzradies vesels pulks sekotāju – Opel Mokka, Chevrolet Trax, Peugeot 2008 un Renault Captur. Arī citi autoražotāji sparīgi gatavo līdzīgas koncepcijas modeļus.
Renault gadījumā jaunais modelis ir pieejams tikai priekšpiedziņas versijā, bet pilnpiedziņa tam nemaz nav paredzēta. Tātad faktiski vienīgais, kas apliecina tā piederību krosoveru saimei ir 17 centimetru klīrenss. Taču tā nav liela nelaime.
Kā zināms, mazos un kompaktos krosoverus visbiežāk pērk vienkāršākajās modifikācijās ar priekšpiedziņu. Tas tādēļ, ka pilnpiedziņa tiem parasti tiek piedāvāta dārgākās komplektācijās ar jaudīgākiem dzinējiem, bet ikdienas lietošanā tā nav īpaši vajadzīga. Tik un tā lielākā daļa apvidnieku, jeb krosoveru mūsdienās pārvietojas pa asfaltu, bet pircējus interesē pēc iespējas zemāka cena.
Kompakto pilsētas krosoveru galvenais trumpis ir nedaudz augstāks klīrenss un lielāki riteņi, kas ir īpaši noderīgi uz mūsu nelīdzenajiem ceļiem. Arī augstāka sēdpozīcija un džipiskais izskats šādiem braucamrīkiem piešķir zināmu prestižu, bet to īpašniekiem - drošības sajūtu.
Dzinējs, gaita, vadāmība
Captur var palepoties ar jaunākās paaudzes turbo dzinējiem un jauno EDC divsajūgu automātisko pārnesumkārbu. Mums bija iespēja notestēt visus pašlaik Latvijā pieejamos motoru un transmisiju variantus, izņemot dīzeļa un automāta kombināciju, kura parādīsies mazliet vēlāk.
Modelim pieejami divi benzīna dzinēji: TCe (90 ZS) trīs cilindru 898 cm3 un TCe (120 ZS) četru cilindru 1198 cm3. Tāpat ir arī dCi (90 ZS) 1,5 litru dīzelis. Mazākajam benzīnniekam un dīzelim pienākas piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba, bet lielākais benzīna motors tiek komplektēts ar sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Neraugoties uz pieticīgajiem izmēriem, visi dzinēji nodrošina pieņemamu dinamiku, bet jaunais automāts darbojas lieliski. Subjektīvi patīkamākais un objektīvi ekonomiskākais šķita dīzeļdzinējs.
Gaitas īpašības vairāk orientētas uz komfortu, kas nav
slikti, atceroties par Latvijas ceļu seguma īpatnībām. Mūsu testa laikā bija
iespēja Captur uzreiz salīdzināt ar Clio, kuram ir tāds pats dzinējs un
pārnesumkārba.
Jāteic, ka pārsēžoties Clio, tas šķita krietni sportiskāks, pateicoties zemākam klīrensam un līdz ar to – labāk apvaldītām virsbūves svērstībām.
Praktiskums
Captur ir visai ietilpīgs auto ar ērtu un viegli transformējamu salonu. Aizmugures sēdeklis ir bīdāms uz priekšu un tas ļauj atbrīvot nedaudz vairāk vietas bagāžniekā. Pats ražotājs salonā akcentē divas inovācijas – lielu, 11 litru tilpuma atvilktnes veida mantu glabātuvi ierastā cimdu nodalījuma vietā, kā arī noņemamus sēdekļu pārvalkus ar rāvējslēdzēja aizdari.
Tāpat kā Clio, interjera noformējumā pieejama plaša krāsu
dažādība. Arī virsbūvei iespējams divu toņu krāsojums un citi noformējuma
elementi, lai uzrunātu gados jaunāku pircēju, kas vēlas ko vairāk par ierindas
mazauto. Tajā pat laikā Captur iespējams
nokomplektēt arī visai konservatīvā stilā, tādā veidā paplašinot potenciālo
klientu vecuma cenzu.
Vai tas būtu jāpērk?
Captur apvieno hečbeka izmēru un zemu cenu ar krosovera augsto sēdpozīciju un ārējo veidolu. Rodas vēlēšanās cerēt, ka tas kļūs par Renault glābšanas riņķi, kas stiprinās zīmola imidžu un līdz ar to – arī tālākpārdošanas vērtību, kas līdz šim nav bijusi Renault stiprākā puse.
Vērā ņemams arguments ir arī cena - Renault Captur ir
mazliet lētāks par tā galvenajiem konkurentiem – Peugeot 2008 un Nissan Juke,
turklāt lietošanas izmaksas nebūs augstas nevienai no Captur modifikācijām.
Lasi izvērstu Renault Captur testu, salīdzini cenas, tehniskos datus
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...