Lietota Audi A6 pirkšanas padomi
Atsauksmes par Audi A6
3,0 TDI Quattro labākā izvēle
Audi rezerves daļu cenas

2004. gadā no Audi
ražotnes Nekarsulmes pilsētā izripoja pirmais Audi A6 ar apzīmējumu - C6.
Aprīkots
ar jaunākās paaudzes multimediju interfeisa (MMI) sistēmu, ar kuras palīdzību
iespējams kontrolēt kruīza kontroli, balstiekārtas uzstādījumus un dažādas
citas pozīcijas, tas kļuva ne vien modernāks, bet arī pieprasītāks par savu priekšgājēju.
Kā jau tas ierasts, arī šī Audi paaudze tika piedāvāta ar Quattro pilnpiedziņu, kura pieejama apvienojumā ar visdažādākajiem dzinējiem un manuālo vai tiptronic tipa pārnesumkārbu. Multitronic pārnesumkārbas gan tika ražotas tikai savienojumā ar priekšpiedziņas versijām.
2005. gadā Audi A6 ieguva pasaules gada auto balvu, tādejādi pozicionējot sevi kā spēcīgu konkurentu arī šobrīd populārajiem zīmoliem - BMW un Mercedes-Benz. Līdz ar šāda apbalvojuma iegūšanu klajā nāca A6 Avant universāļa versija. Līdzīgi kā sedans, arī šī versija bija pieejama ar S-Line pakotni, kura piešķīra automašīnai sportiskāku izskatu, sportiskāku balstiekārtu un noformējuma elementiem.
Gadu vēlāk izmaiņas skāra dzinēju sarakstu, kuram pievienojās jaunās FSI un TFSI benzīna motoru versijas. Smagākiem ceļa apstākļiem tika radīta A6 Allroad modifikācija, kas faktiski ir A6 Avant ar Quattro un virsbūves apdares elementiem off-road stilā. Allroad tika komplektēts ar 2,7 un 3,0 dīzeļa vai 3,2 V8 un 4,2 V8 benzīna dzinējiem
Papildus šiem jaunumiem tika padomāts arī par ātruma cienītājiem, atklājot dinamisko S6 versiju ar mežonīgo V10 5,2 340 ZS.
2008. gadā bija pienācis brīdis, kad klajā tika laists uzlabotā A6 versija. Eksterjers ieguva jauna tipa LED priekšējās un aizmugurējās dienasgaismas. Tika izmainīta arī aizmugurējo lukturu forma, kura kļuva iztieptāka, sniedzoties teju līdz numura paliktnim, savukārt priekšējās gaisa atveres veidotas pēc RS5 veidola.
Ar to gan pārmaiņas nebeidzās. 2009. gadā tika uzlabota Quattro pilnpiedziņas sistēma, uzstādot uz A6 tieši to pašu sistēmu, kuru izmantoja Audi A5 un Audi A4 modeļi. Galvenā atšķirība bija griezes momenta attiecībā, kas no iepriekšējās 50/50 versijas tika pārveidota uz 40/60, tādejādi mazinot pērnās platformas vadāmības problēmas, un uzlabojot auto vadāmību līkumos.
Tipiskākās problēmas
Kā izrādās, arī tik labi izstrādātam un kvalitatīvam auto kā Audi A6 ir dažas raksturīgākās problēmas. Viena no dārgākajām - dažiem priekšpiedziņas 2,7 TDI ir novērotas problēmas ar multitronic kārbām. Šo elementu pirms iegādes vajadzētu nepieciešams pieslēgt pie nopietnas diagnostikas, pretējā gadījumā var nākties sastapties ar lielo remonta tāmi. Balstiekārtas un bremžu sistēmas izturība nav vērtējama kā izcila, taču laicīgi apkopjot visus mezglus, problēmām nevajadzētu rasties.
Rezerves daļu cenas
Tagad apskatīsim aptuvenās oriģinālo rezerves daļu cenas. Par piemēru ņēmām 2006. gadā ražotu A6 sedanu ar 3,0 TDI 225 ZS dzinēju un pilnpiedziņu.
Sprausla - Ls 395
Priekšējie bremžu diski - Ls 70
Aizmugurējie bremžu diski - Ls 50
Aizmugurējais amortizatora statnes balsts - Ls 35
Bremžu uzliku komplekts - Ls 90
Vējstikls ar nokrišņu un gaismas sensoru - Ls 225
C6 universāla gāzes spiediena aizmugurējais amortizators – Ls 65
Dzinēji
Dzinēju klāsts šim modelim ir tik plašs, ka ikkatram būs iespēja atrast sev vispiemērotāko.
Agrīnie modeļi tika aprīkoti četriem dažādiem benzīna agregātiem - mazākais no tiem ir 2,4 177 ZS, tad 3,0 218 ZS, 3,2 ar 255 ZS un noslēdzot sarakstu ar jaudīgo 4,2 V8 40V 335 ZS, kas spēja līdz 100 km/h ieskrieties 6,1 sekundē.
Sākotnējā dīzeļdzinēju
brigāde ir ne mazāk plaša. 2,0 TDI ar 140 ZS ir vislēnīgākais no visiem, taču
tā patēriņš ir visai iepriecinošs - 6 l/100km. Arī 2,7 TDI ar 180 ZS un 3,0 TDI
Quattro 225 ZS ražošana tika uzsākta 2004. gadā.
Laika posmā no 2006. gada līdz 2008. gadam A6 saņēma jaunos 2,0 un 3,0 TFSI, kā arī 2,8 un 3,2 FSI benzīna dzinējus. Rijīgo 4,2 V8 nomainīja ekonomiskāka un spēcīgāka 350 ZS versija.
Dīzeļus papildināja uzlabotie 2,7 un 3,0 TDI, kas arī sniedz labāko dinamikas un ekonomijas attiecību - 6,6 sekundēs līdz 100 km/h, taču uzrādītais patēriņš ir vien 6,7 l/100km. Arī ekonomiskais 2,0 TDI ieguva vēl mazāku patēriņu, 170 ZS versijā spējot patērēt 5,7 litrus, bet ieskrieties 8,9 sekundēs, līdzšinējo 10,3 sekunžu vietā.
Kuru Audi A6 iegādāties?
Atšķirībā no BMW 5. sērijas, Audi gadījumā krāsai nebūs izšķirošā nozīme.
Vajadzētu izvairīties no vecā tipa 2,0 TDI un 2,4 benzīna dzinējiem, kuri ir visai
lēnīgi un nepiedāvā vēlamo degvielas patēriņu.
Arī pirmos 3,0 litru benzīna agregātus var pieskaitīt jau pie vēstures lappusēm, kuras labāk otrreiz neatšķirt. Labāk dot priekšroku 2,0 TFSI vai 3,0 TFSI kompresordzinējam. Facelift modeļi būs kā papildus ieguvums, bet šajā gadījumā tam nebūtu izšķirošā nozīme, taču, protams, jo jaunāks modelis, jo mazāk rūpnīcas trūkumu.
Par vislabāko kombināciju var uzskatīt 3,0 TDI Quattro versiju, kura
piedāvā lielisku jaudas un degvielas ekonomijas apvienojumu. Aprīkojumā obligāti būtu
jābūt automātiskajai kārbai, ādas apdarei un klimata kontrolei.
Arī servisa
grāmatiņa būs kā obligāta nepieciešamība, ja vien nav vēlme ieguldīt naudu
negaidītos remontos. Jāpiezīmē gan, ka Audi A6 ar oriģinālām un neviltotām
servisa piezīmēm nebūs viegli atrodams.
Dīzeļdzinēja gadījumā noteikti jāpārliecinās par odometra rādījuma patiesumu. Vēlams kontaktēties ar Audi dīleri, norādot auto šasijas numuru, tādejādi varēs iegūt visai plašu informāciju par iepriekšējām apkopēm un citiem svarīgiem faktiem.
Lasi Audi A6 īpašnieku atsauksmes par saviem auto
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...