Ziņas

Ženēvas auto izstādes iespaidi

83. Ženēvas auto izstāde
Desmitiem jaunu modeļu
Whatcar.lv reportāža

Šveicē notiekošais Ženēvas autošovs šogad svinēja savu 83. gadu jubileju un piedāvāja plašu ieskatu auto industrijas jaunumos.

Kamēr vienā izstāžu zāles pusē par labākā superkāra titulu cīkstējās Ferrari un McLaren, aiz sevis cenšoties atstāt Porsche un Lamborghini grandus, tikmēr otrā pusē varējām ieraudzīt plašākām pircēju masām krietni reālākus auto, kas jau pavisam drīs gaidāmi arī Latvijā.

Peugeot, Renault un Ford stendos uzmanība bija pievērsta "Nissan Juke konkurentiem", taču apmeklētājus centās iegūt arī praktiskie Dacia, Honda, Škoda un Volkswagen universāļi.

Katrā ziņā Ženēvas auto izstāde spēja piedāvāt gan apskaužamu greznību, gan ekonomiskus un praktiskus risinājumus uz vienas skatuves. Iezīmējot nākamajos 18 mēnešos gaidāmās tendences, auto ražotāji vēra priekškaru dažādiem jauniem modeļiem, ļaujot mums priecāties, tajā pašā laikā, kliedējot bažas par šīs industrijas nākotni.

Lūk, daži no spilgtākajiem mirkļiem 2013. gada Ženēvas auto izstādē!

Dacia Logan MCV

Dacia Logan MCV varētu ar kājām gaisā sajaukt universāļu segmentu, gluži kā to izdarīja Duster un Sandero, iespraucoties SUV un mazauto klāstā. Praktiskais Logan MCV, kas patiesībā ir pagarināts Sandero, pārdošanā būs pieejams sākot ar šī gada jūniju un tas maksās mazāk kā 7850 eiro.

Neskatoties uz to, ka MCV ir bāzēts uz mazauto, tā bagāžas nodalījuma ietilpība ir vairāk kā 570 litri, tādejādi tas kļūst tikpat praktisks kā Volvo V70 un komforta ziņā spēj sacensties ar vidējās klases Ford Focus. Nolaižot aizmugures sēdekļus, ir iespējams sasniegt iespaidīgu plašumu - vairāk kā 1500 litru brīvas vietas.
















Lai arī Logan nebūt nav pats skaistākais modelis universāļu sortimentā, tā praktiskums un zemā cena ir nopietns pieteikums savas klases konkurentiem.

Bagāžas nodalījuma grīda ir visai līdzena un nav redzams bagāžnieka slieksnis, kas apgrūtinātu mantu iekraušanu. Lai arī pilnīga sēdekļu nolaišana nav iespējama ar vieglu rokas kustību, ražotāji MCV ir apgādājuši ar virsbūves krāsas bamperiem, kas būs pieejami jau standarta aprīkojumā.

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari spēja sapulcināt viskuplāko žurnālistu skaitu izstādes preses dienā, divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, tas ir pēctecis ikoniskajam Enzo un šādu modeļu iznākšana nav biežs notikums. Otrkārt, šis bija viens no retajiem auto, kura bildes pirms izstādes netika izliktas publiskai apskatei.

Aptuveni 1 120 000 eiro vērtais LaFerrari ir aprīkots ar 6,3 litru V12 dzinēju, kas attīsta 780 ZS lielu jaudu. Papildus tam ir pievienots 161 ZS elektriskais dzinējs, sasniedzot 950 ZS kopējo jaudu un 968 Nm griezes momentu. Ferrari apgalvo, ka no 0 līdz 100 km/h tas spēs ieskrieties mazāk kā trīs sekundēs, savukārt 300 km/h robeža ir aizsniedzama neticami īsā laikā - 15,5 sekundēs.





Lai palielinātu piespiedējspēku un uzlabotu aerodinamiku, tika izgatavots speciāls kustīgais aizmugures spoileris un difuzori. Pateicoties šiem uzlabojumiem, LaFerrari spēs nodrošināt labāku vadāmību.

Modeļa ražošana tiks uzsākta šī gada beigās un ilgs divu gadus. Šajā laika periodā kopumā tiks uzbūvēti tikai 499 LaFerri modeļi, taču Ferrari atzīst, ka lielai daļai no gaidāmajiem superauto, nākamie īpašnieki jau ir atrasti. 

Vai tas būs labāks kā McLaren P1? Diskusijas ap šo tematu nerimstas jau ilgāku laiku. Šobrīd vērtējot, Ferrari izskatās sportiskāk un tam ir vairāk itāļu esences, salīdzinot ar savu aerodinamikas virsotnes sasniegušo konkurentu. Abi auto ir pacēluši latiņu augstu virs Lamborghini Veneno, kurš izskatās pēc oglekļa šķiedras izšķērdības projekta un maksā  vairāk kā 3,3 miljonus eiro. 


Honda Civic Tourer koncepts

Lai arī nosaukumā ir redzams vārds koncepts, to droši drīkst aizmirst, jo 2014. gada sākumā iznākošais Honda Civic Tourer par aptuveni 95% līdzināsies tieši šim modelim.

Civic Tourer centīsies ielauzties segmentā, kurā pēc pazīstamiem vārdiem nav ilgi jāmeklē, jo tiešākie Honda konkurenti būs jaunais Škoda Octavia un Volkswagen Golf universālis. Neskatoties uz to, Ženēvā jaunais modelis saņēma visai daudz uzmanības, piesaistot apmeklētājus ar agresīvu un modernu vizuālo tēlu, tajā pašā laikā neļaujot aizmirst atpazīstamo Civic seju.





Lai gan Honda nav atsegusi noslēpumu plīvuru, neatklājot bagāžas nodalījuma ietilpību, pēc patreizējām fotogrāfijām var spriest, ka zemā jumta līnija varētu nedaudz samazināt Tourer praktiskuma īpašības. Šim faktoram gan nevajadzētu kalpot par būtisku trūkumu.

Rezumējot jāsaka, ka izskatīgais Civic universāls apvienojumā ar jauno Honda 1,6 litru dīzeļdzinēju vai vienu no gaidāmajiem benzīna dzinējiem, varētu būt visai labs ģimenes auto. Mēs uz to liekam cerības.


Kia Provo

Kia Provo iekļuva galveno ziņu virsrakstos, pateicoties savam nosaukumam, saņemot kritiku par nosaukuma saistību ar Iru Republikāņu Armiju. Lai arī saceltā ažiotāža varēja kaitēt mazajam Kia, patiesībā Provo ir stilīgs un moderns pilsētas auto, kuru var tikai apbrīnot. Tas ir būvēts uz saīsinātas Kia Rio šasijas un kalpo kā atspulgs korejiešu centieniem līdzināties Fiat 500 un modernajam Mini, ietverot 2+2 sēdvietu izvietojumu, 19 collu diskus un īpatnēju pieeju dizaina elementiem, jo tā priekšējais vējstikls ir izliektas formas, savukārt sānu durvis rotā stilistiski ieliekumi.

Koncepta modelis ir aprīkots ar pilnpiedziņu. Kamēr 1,6 benzīna dzinējs ir atbildīgs par priekšējo tiltu, tikmēr elektriskais motors dzen uz priekšu aizmugures ratus. Tiesa, ja auto nonāks līdz produkcijas ražošanai, tad elektriskā piedziņa varētu tikt aizstāta.


 Mēs ceram, ka Provo iegūs jaunu modeļa nosaukumu un tiks ražots arī vairumā.

Pēdējos piecos gados Kia spēruši lielus soļus dizaina modernizācijas virzienā, padarot Proceed GT par stilīgu un baudāmu auto, kas savu pirmo uznācienu piedzīvoja tieši Ženēvas auto izstādē. Tagad būtu īstais brīdis, lai Kia uzņemtos iniciatīvu un izveidotu modeli, kam par galveno iegādes iemeslu kļūtu tieši gaumīgais dizains.

Nissan Note

Vai jaunais Nissan Note tiešām ir vienkāršs mazauto, kā to atzīst ražotājs, vai varbūt tas ir pārveidots MPV? Mēs uzskatām, ka šajā gadījumā tas būs otrais variants, taču tas nebūt nenozīmē, ka mēs negaidām to, uz ko varētu būt spējīgs jaunais Nissan hečbeks.

Pēdējās paaudzes Note eksterjers nenoliedzami ir kļuvis pievilcīgāks, ieturot līdzību ar Invitation koncepta auto, kuru varējām aplūkot Ženēvā pirms diviem gadiem.



Aizmugurē sēdošajiem būs pietiekami daudz vietas galvai un kājām, kā arī aizmugures sēdekli ir iespējams atbīdīt, iegūstot lielāku bagāžas nodalījumu vai plašāku salona telpu.

Note var lepoties ar iespaidīgu drošības aprīkojumu, kurā iekļauts aklās zonas uzraudzība, brīdinājums par joslas maiņu, kā arī atpakaļskata kamera.  Nopietns Fiesta konkurents? Jā, mēs par to esam pārliecināti.

 Peugeot 2008

Peugeot 2008 uz Ženēvas lielās skatuves izskatījās kā cienīgs Renault Captur pretinieks, iegūstot apkārtējo simpātijas ar savu efektīvo izskatu. Uz 208. modeļa bāzes būvētais 2008 vizuāli atgādina masīvu auto un pilnīgi noteikti vairāk līdzinās SUV klases auto, nekā to spēj Captur.

Pamatīgos bezceļos ar šo auto gan nevarēs iebraukt, jo to nav plānots apgādāt ar pilnpiedziņu. Zem pārsega atradīsies trīs cilindru benzīna vai četru cilindru dīzeļdzinējs.


Neilgi pēc 2008 izlaišanas ražošanā, dzinēju klāstam pievienosies divas jaudīgākas trīs cilindru dzinēja turbo versijas.

Gluži kā Captur un Clio gadījumā, arī 2008 modeļa salons ir ļoti līdzīgs 208, ar zemu stūres novietojumu un augstas kvalitātes apdari.

Būs interesanti pavērot, kāda būs Peugoet cenu politika attiecībā pret Renault Captur, Nissan Juke un Opel Mokka. Zemākā sagaidāmā cena par bāzes modeli varētu būt ap 14 550 €, taču visticamāk jaunā modeļa cena varētu būt aptuveni 15 670 €. Lai arī kurš no variantiem piepildīsies, 2008 šķiet kā lietderīgs pirkums.

Qoros

Pasaules autoindustrijas kartē sevi pieteicis jauns zīmols – Qoros. Tas ir Šanhajā bāzēts Ķīnas autoražotāja Chery Automobile un Izraēlas lielākās holdingkompānijas Israel Corporation kopuzņēmums, kas plāno piedāvāt savus modeļus arī Baltijas auto tirgū.

Ženēvas auto izstādē debitēja Qoros 3, kas pārdošanā Ķīnā varētu nonākt jau gada beigās, bet nākamgad, iespējams, jau tiks piedāvāts pircējiem Eiropā. 


Kompānijai ir ambiciozi plāni – Qoros 3 autors ir bijušais MINI dizainers Gerts Hildebrands, bet pats modelis iecerēts kā nopietns Ford Focus un VW Golf konkurents.

Auto ražotājam gan vajadzētu piestrādāt pie dzinēju klāsta. Izstādes modeļu trīs un četru cilindru benzīna dzinējiem nav pievienojies neviens dīzeļdzinējs. Ja šī situācija nemainīsies, tad Qoros zaudēs lielu daļu no saviem potenciālajiem pircējiem.

Jebkurā gadījumā mēs šo uznācienu vērtējam kā iespaidīgu. Preses konferencē Fiat boss Sergio Marčionne, atbildot uz jautājumu, vai viņš bija noraizējies par Ķīnā ražotas markas prezentāciju, bija lakonisks: „Jā, neilgu brīdi biju gan.”

Renault Captur

Renault Captur bija viens no trim nelielo SUV klases pārstāvjiem Ženēvas izstādē un tas spēja iegūt vienas no labākajām atsauksmēm. Šis auto segments, kas sastāv no palielinātiem un uzpūstiem mazauto, turpmākajos gados strauji palielināsies, pievienojoties jau esošajiem Nissan Juke un Opel Mokka. 

Captur pamatā ir Clio modelis, kas šajā gadījumā ir tikai laba zīme. Mazais Clio ir izcili piemērots šādām auguma proporcijām un savienojumā ar paaugstināto klīrensu, tas izskatās iespaidīgi. Renault stendā bija arī redzama Captur virsbūves krāsu palete, tai pie vienojot trīs iespējamās jumta krāsas - balta, melna un oranža.


Mazais SUV tiks apgādāts ar Clio dzinējiem, tādejādi varam sagaidīt 1,2 un 0,9 litru benzīna, kā arī 1,5 litru dīzeļdzinēju.

Salonā teju ikkatrs elements atgādina Clio, iespējams, tas ir pat pārāk daudz, taču tas nozīmē, ka Captur būs iemiesojis arī kvalitatīvos apdares materiālus, izklaidējošo un informatīvo sistēmu un dažādus aprīkojuma līmeņus.

Jāsaka gan, ka jaunais modelis neizskatās tik galants kā Ford Ecosport. Uz Ženēvu atvestais auto bija aprīkots ar Eiropai paredzēto aprīkojuma līmeni, taču jāņem vērā, ka pašos pamatos Captur tika būvēts Dienvidamerikas tirgum, kurā dominē zemas izmaksas, un to vēl joprojām var redzēt pat ar neapbruņotu aci.

Rolls-Royce Wraith

Ženēvā greznības netrūka, bet ne visu redzēto bija iespējams nosaukt par gaumīgu. Mēs to gan nevaram attiecināt uz Roll-Royce Wraith, kas ierasto luksus klasi papildina sportisku kupeju, piedāvājot ne tikai braukšanas komfortu, bet arī ātru manevrēšanu. 


Wraith ir par 10 cm īsāks kā Ghost modelis un tas ir aprīkots ar cietāku balstiekārtu. Palielinoties ātrumam, pat stūre kustība kļūst smagnējāka - ne velti Rolls-Royce ir auto, kas alkst, lai ar to brauktu, nevis atstātu garāžā.

Galvenais iespaids par auto gan ir palicis nemainīgs. Tas spēj būt kā dārgs un izsmalcināts dārgakmens, tajā pašā laikā nezaudējot būtiskās automašīnas īpašības.

Salonā jūtama Phantom kvalitāte un izsmalcināta koka apdare atrodas ne tikai uz viduskonsoles, bet arī uz durvju apšuvuma.

Ja ar kvalitatīvo salona apdari nav gana, tad Wraith piedāvā nākamo argumentu - tas ir pats jaudīgākais Rolls-Royce, kāds jebkad ir ticis uzbūvēts. V12 dzinējs attīsta 625 ZS un 799 Nm. Ar to ir pietiekami, lai šo luksusa kupeju ieskrietos līdz 100 km/h nieka 4,4 sekundēs..


VW Golf Variant un Škoda Octavia universālis

VW Grupa uz savas skatuves bija sagādājusi dažādus pārsteigumus. Trīs durvju Seat Leon SC, Audi A3 e-tron un pāris vidēja izmēra universāļi, kas tuvākajos gados varētu nostiprināties tirgus līderu pozīcijās.


Volkswagen Golf universālis ir 30cm garāks kā hečbeka versija un ar paceltiem aizmugures sēdekļiem tam ir 605 litru liels bagāžas nodalījums.

Kā jau tika gaidīts, tas izskatījās kā vienkāršs un praktisks auto, bet pateicoties MQB balstiekārtai, tas ir kļuvis vieglāks un patērēs arī mazāk degvielas. 1,6 litru Bluemotion 110 ZS dīzeļdzinēja vidējais patēriņš ir 3,3 litri uz 100 km.

Škoda Octavia universālam ir izdevies pārspēt Golf praktiskuma ziņā. Ar paceltiem sēdekļiem Škoda nodrošina 610 litru bagāžai, taču nolaižot sēdekļus tiek iegūti 1740 litri, kas ir par 140 litriem vairāk kā Volvo V70.

Mēs jau šobrīd ar nepacietību gaidām iespēju salīdzināt abus šos auto, lai noteiktu labāko, taču visdrīzāk pircēju izvēle sliesies par labu iemīļotākajam brendam.

Ja ir vēlme iegūt bagātīgāku standarta aprīkojumu, tad būs jāizvēlas Škoda, ja svarīgāka ir uzlabotā piekare, tad jāiegādājas Golf. Lūk, cik mūsdienas maza atšķirība ir atlikusi starp VW Group automašīnām.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.