Latvijas auto tirgus stabilizējies
Audzis pieprasījums pēc komerctransporta
Tirgu glābj korporatīvie klienti
Puse auto iegādāti līzingā

Pērn Latvijā jaunu pasažieru automašīnu un vieglā
komerctransporta pirmreizējo reģistrāciju skaits ir pieaudzis kopumā
par 1%.
Kopumā pārdotas 12 901 jaunas automašīnas, ziņo Auto Asociācija (ko iepriekš pazinām kā Latvijas Pilnvaroto Autotirgotāju asociāciju).
Kamēr vieglais komerctransports ir piedzīvojis pieprasījuma kāpumu par 27%, vieglo pasažieru automašīnu pirmreizējās reģistrācijas ir kritušās par 3%, salīdzinot ar 2011. gadu.
Lietuvā tirgus kritums, Igaunijā - pieaugums
Lietuvā jaunu automobiļu tirdzniecības apjomi ir
kritušies attiecīgi par 9% (pārdotas 13 768 jaunas automašīnas), bet Igaunijā
pieauguši par 10% (19 452 automašīnas).
Auto Asociācija prognozē, ka 2013.gadā Latvijā jaunu
automobiļu pieprasījums būs stabils, bez būtiskām pieauguma pazīmēm, vidēji 5%
robežās.
„2012. gads Latvijas jaunu auto nozarē ir pagājis ar
mainīgām sekmēm, bet noteikti ar stabilitātes sajūtu, ņemot vērā apjomīgos auto tirgus un
ekonomikas satricinājumus Eiropā. 2012.gada nogalē, esam viena no retajām valstīm Eiropā,
kas piedzīvojusi auto tirgus kāpumu.
Uz ES jaunu automobiļu tirgus fona (7,6% kritums), Latvijas tirgus rādītāji ir vērtējami kā ļoti pozitīvi”, skaidro Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs.
Kas un kā pirka auto 2012.gadā?
Būtisku tirgus daļu (34%) pērn Latvijā aizņēma pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta korporatīvie vairumiepirkumi. Lielākie automobiļu pircēji bija „Valsts Meža dienests” (257), Valsts policija (249), „Latvijas Valsts Meži” (233), „Lattelekom” (100) un „Latvenergo” (88).
Izmantojot līzinga pakalpojumus, 2012. gadā iegādātas
6293 automašīnas jeb 48% no pārdoto automašīnu kopskaita.
Privātpersonas ir iegādājušās 2582 automobiļus jeb kopumā 20% no visiem automobiļiem. 51% no privātpersonu iegādātājām automašīnām ir iegādātas, izmantojot līzinga kompāniju finansējumu.
2012.gada populārākie auto
Aizvadītā gadā visbiežāk pirktākās vieglās pasažieru
automašīnas ir Volkswagen Golf (404 vienības), Nissan Juke (377 vienības) un Peugeot
5008 (338).
Kompaktās klases automašīnas 2012.gadā aizņēma 20,5% lielu tirgus daļu, bet visas apvidus klases automašīnas kopā ņemot (mazā apvidus, apvidus, lielā apvidus) joprojām saglabā līderpozīcijas – 26,5% no visiem realizētajiem jaunajiem auto Latvijā.
Populārākās automašīnu krāsas – pelēka (33%), balta (22%) un melna (15%). Pārsvarā priekšroka tika dota automašīnām ar dīzeļa dzinēju (60%).
Aizvadītajā gadā CSDD ir reģistrēti arī seši Think City
elektromobiļi („Rīgas Satiksme”).
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...