Ziņas

Kā saņemt atlīdzību par bedrēs sabojātiem auto?

Bedres - ierasta parādība Latvijā
Nepieciešama laba KASKO polise
Konsultē Swedbank apdrošināšanas eksperti

Sniegam nokūstot uz daudziem Latvijas ceļiem pavērusies jau ierasta aina – sāls, ledus un laika zoba radītās bedres, kas bieži vien „uzpeld” pat pašās negaidītākajās vietās.

Ne vienmēr no tām ir iespējams izvairīties un nereti gadās, ka tiek pārsistas riepas un sabojāti riteņu diski – varbūt pat kaut kas vairāk. Taču, ja auto ir laba KASKO polise, zaudējumi būs minimāli.

Swedbank apdrošināšanas eksperti atzīst, ka bedres izraisīts riepas un riteņu diska bojājums ir klasisks apdrošināšanas gadījums Latvijā. Viennozīmīgi arī piekares bojājumi tiek atlīdzināti, ja tie ir cēloņsakarībā ar notikušo.

Šādu gadījumu sedz visi apdrošinātāji, tomēr, lai pretendētu uz atlīdzību ir jāievēro polisē norādītie noteikumi, kas katram apdrošinātājam var būt atšķirīgi.

Kas jādara autovadītājam?

Daži apdrošinātāji prasa, lai autovadītājs izsauc valsts policiju uz notikumu vietu un noformē šo ceļu satiksmes negadījumu ar protokolu, savukārt ir apdrošinātāji, kuri pieļauj daudz lielāku elastību klientam un viņš drīkst pamest notikuma vietu, neziņojot policijai.

Ja KASKO polisē neietilpst evakuācijas pakalpojumi, tad autovadītājam pašam būs jāmaksā par evakuāciju un tas, protams, nav patīkami.

Kā atlīdzina zaudējumus?

Vairumā gadījumu apdrošinātāji cenšas bojāto riepu aizvietot ar tādu pašu riepu, bet, ja tādu nevar iegūt, tad aizvieto divas riepas uz vienas ass. Atšķirības praksē rodas tajā, vai aizvietotās riepas būs jaunas vai lietotas.

Apdrošinātāji rīkojas pēc principa - cik lietota bija vecā riepa, tāda tiek sarūpēta arī vietā, tomēr parasti, ja riepas protektora nodilums ir tikai pāris milimetri, tad visticamāk, ka tiks atlīdzināts ar jaunām riepām.

Kādus bojājumus vēl var segt KASKO?

Ļoti reti, bet tomēr gadās, ka bedrēs cieš arī automašīnas piekare. Izskaidrojums vienkāršs - piekare cieš retāk, jo tai ir "gājiens", kas domāts, lai automašīna varētu pārvarēt ceļu nelīdzenumus, tas arī palīdz piekarei izdzīvot sadursmē ar bedri.

Tomēr Swedbank apdrošināšanas praksē ir bijuši gadījumi, kad piekare tiek bojāta ļoti ievērojami, it sevišķi, ja negadījums notiek ārpus pilsētas pie 90km/h un ceļā ir bijusi dziļa un plata bedre.  

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

BMW 3. sērija

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

BMW 3. sērija joprojām ir premium līmeņa biznesa klases līderis. Tā galvenā pievilcība slēpjas veidā, kā tas brauc. Vadāmības īpašības ar garantiju liks tev pasmaidīt. Tas ir arī ekonomisks (320d modifikācijā) un ar labāko infosistēmu savā klasē.