Apdrošināšanas atlīdzība - naudu vai remontu?
Auto cietis negadījumā
Atlīdzība pārāk maza?
Konsultē Swedbank apdrošināšanas eksperti

Autovadītāji, kam gadījies savu transportlīdzekli apskādēt
ceļu satiksmes negadījumā, nereti sūdzas, ka apdrošināšanas kompānijas eksperts
mašīnai nodarīto zaudējumu novērtēšanu veicis ļoti kritiski, kā rezultātā
izmaksātā atlīdzība naudā ir smieklīgi zema un veikt remontu par šo naudu nav
iespējams.
Tāpat daudziem ir pārsteigums, ka, veicot automašīnas remontu servisā, apdrošinātājs apmaksā tikai lietotas, nevis jaunas detaļas iegādi.
Swedbank apdrošināšanas eksperti norāda, ka tas ir atkarīgs no noslēgtā apdrošināšanas līguma, jo tas nosaka kādā veidā transportlīdzeklis tiks atjaunots, kas tiek atlīdzināts un kas nē.
Tāpat ir svarīgi vai runa ir par OCTA, vai KASKO, jo pirmajā gadījumā ir atrunāta metodika, kā zaudējumi tiek aprēķināti, savukārt KASKO gadījumā metodika tiek atrunāta noslēgtajā apdrošināšanas līgumā.
OCTA gadījumā likumos ir noteikts - ja klients vēlas atlīdzību naudā, tad runa nav vairs par servisa tāmēm, bet zaudējuma aprēķinu - ekspertīzi. Šādas ekspertīzes var taisīt tikai sertificēti eksperti un saskaņā ar metodiku.
Tur arī izriet, kuros gadījumos zaudējums tiek aprēķināts izmantojot lietotas detaļas, kuros jaunas un kuros var izmantot jaunas, bet - piemērojot nolietojumu un citus faktorus.
Attiecīgi, ja klients grib atlīdzību saņemt naudā, tad tā arī var būt, ka detaļu nomaiņu gadījumā zaudējums var tikt aprēķināts, izmantojot lietotas detaļas cenu.
Swedbank apdrošināšanas ekspertu padoms - vislabāk ir nevis ņemt naudu, bet gan remontēt transportlīdzekli, jo tad tas ir jāatjauno stāvoklī, kādā tas bija. Protams, tas neizslēdz lietotu detaļu izmantošanu, ja transportlīdzeklis vairs nav jauns.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...